تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ايران: تکذيب بازداشت سربازان آمريکايی

منابع خبری صبح امروز گزارش دادند هفت سرباز آمریکایی در مرز شهرستان سراوان در جنوب شرقی ایران توسط مرزبانان ایرانی بازداشت شده‌اند. اين خبر ساعاتی بعد از سوی ايران تکذيب شد.

خبرگزاری رويترز که اين خبر را منتشر کرد منبع خود را خبرگزاری فارس در ايران عنوان نمود. در این خبر آمده بود که دو ایرانی همراه سربازان آمریکایی نیز بازداشت شده‌اند.


رویترز به نقل از فارس نوشت که سربازان آمریکایی قصد داشته‌اند به‌صورت غیرقانونی وارد خاک ایران شوند. برخی منابع نیز نوشته‌اند دو ایرانی همراه سربازان آمریکایی پیش از دستگیری از دست مأموران مرزی ایرانی گریخته‌اند.

ساعاتی پس از انتشار اين خبر رويترز به نقل از پرس تی‌وی، شبکه دولتی و انگليسی‌زبان ايران، اعلام کرد اين خبر توسط مقامات ايران تکذيب شد

پرس تی‌وی به نقل از مقامات جمهوری اسلامی ايران اين خبر را «بی‌اساس» خواند.

همچنين شبکه تلويزيونی العالم که وابسته به جمهوری اسلامی ايران است و به زبان عربی برنامه‌های خود را پخش می‌کند اعلام کرد نيروهای مرزی سپاه پاسداران ايران بازداشت سربازان آمريکايی در مرزهای سيستان و بلوچستان را تکذيب کردند.

خبرگزاری فارس خبر بازداشت هفت سرباز آمريکايی را به نقل از تارنمای جوان‌آنلاين منتشر کرده بود اما ساعاتی بعد اين خبرگزاری اطلاع داد که سايت جوان‌آنلاين نوشته است: «در پيگيری به‌عمل آمده مشخص شد كه اين خبر صحت نداشته است.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)