تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعتراض به «نقض حقوق مذهبی» در آمريکا

رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران در واکنش به گزارش اخير وزارت امور خارجه آمريکا در مورد آزادی‌های دينی در جهان، آمريکا را بزرگ‌ترين ناقض حقوق مذهبی دانست.


به گزارش خبرگزاری مهر، رامين مهمان‌پرست ضمن رد اتهام‌های مطرح شده در گزارش وزارت امور خارجه آمريکا در مورد ايران، «موارد متعدد نقض گسترده حقوق بشر توسط دولت آمريکا» را يادآور شد.


وی مدعی شد «حمايت همه‌جانبه» آمريکا از «جنايات» اسرائيل در قبال پيروان اسلام، مسيحيت و يهوديت، «آمريکا را به حامی بزرگ‌ترين عمليات سيستماتيک و دولتی نقض حقوق مذهبی تبديل کرده است».

مهمان‌پرست گفت آمريکا به بهانه حادثه «پرابهام» ۱۱ سپتامبر و «ترويج اسلام‌هراسی و اسلام‌ستيزی»، بزرگ‌ترين ناقض حقوق مذهبی پيروان دين اسلام در کشورهای اسلامی از جمله عراق و افغانستان است و راه را برای نقض حقوق مذهبی پيروان دين اسلام در داخل آمريکا و اروپا هموار کرده است.

مهمان‌پرست گفت آمريکا به بهانه حادثه «پرابهام» ۱۱ سپتامبر و «ترويج اسلام‌هراسی و اسلام‌ستيزی»، بزرگ‌ترين ناقض حقوق مذهبی پيروان دين اسلام در کشورهای اسلامی است

وزارت امور خارجه آمريکا، در گزارش سالانه خود در مورد آزادی‌های مذهبی در جهان در سال ۲۰۱۰، که روز چهارشنبه ٢۶ آبان ماه جاری منتشر گرديد، از برخوردهای دولت جمهوری اسلامی ايران با اقليت‌های مذهبی آن کشور انتقاد کرد.

در گزارش وزارت امور خارجه آمريکا آمده است: «در دوره زمانی تهيه اين گزارش رويکرد دولت ايران در قبال احترام به آزادی مذهبی در کشور همچنان رو به وخامت نهاده است.»

در اين گزارش دولت ايران متهم شده است که با اقدامات خود برای همه گروه‌های مذهبی غير شيعه به‌ويژه اقليت‌های مذهبی، بهائيان، دراويش، مسيحيان و يهوديان «فضای تهديدآميز» ايجاد می کند.

وزارت امور خارجه آمريکا از «زندانی کردن، آزار، ارعاب و تبعيض مبتنی بر عقايد مذهبی در ايران» نوشت.

سازمان عفو بين‌الملل نيز در گزارش سالانه خود که روز پنجشنبه ششم خردادماه امسال منتشر گرديد از «فشارهايی» که بر پيروان اديان و مذاهب ديگر در ايران وارد می‌شود نوشت و نمونه هايی از وضعيت روحانيون سنی، روحانيون شيعه دگرانديش و طرفدار جدايی دين از سياست، درويشان و اهل حق، مسيحيان و بهائيان را يادآور شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)