تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تازه‌های نشر هفته

کتاب‌های چاپ شده در غرب

صندلی خالی گراهام گرین
رمان صندلی خالی اثر گراهام گرین نویسنده برجسته انگلیسی و خالق آثاری چون «مرد سوم» و «صخره برایتون» که مدت‌ها مفقود بود و سال گذشته در یک بایگانی در ایالت تگزاس آمریکا پیدا شد، از هفته آینده به صورت پاورقی در یک نشریه ویژه داستان‌های جنایی منتشر می‌شود.

گراهام گرین این رمان جنایی و پر رمز و راز را زمانی که ۲۲ ساله بود نوشت اما به دلایلی نامعلوم آن را ناتمام رها کرد. تا مدت‌ها از سرنوشت این رمان اطلاعی در دست نبود تا اینکه فرانسوا گلیکس استاد دانشگاه تگزاس به طور تصادفی آن را در بایگانی دانشگاه تگزاس پیدا کرد.


گراهام گرین (Graham Greene)

به باور منتقدان ادبی، کشف این رمان، باعث شناخت بیشتر گراهام گرین و سبک ادبی او می‌شود.

گرین این رمان جنایی را به سبک داستان‌های آگاتا کریستی نوشته و شخصیت‌های آن از اشراف بریتانیا هستند.

مجله جنایی استرند یکی از قدیمی‌ترین نشریات ادبی در بریتانیاست که از سال ۱۸۹۱ در بریتانیا منتشر می‌شود و نویسندگان بزرگی چون آگاتا کریستی، ژرژ سیمنون، لئو تولستوی، آرتور کانن دویل، دوروتی ال سیرز و خود گراهام گرین داستان‌هایشان را در آن چاپ کرده‌اند.

این نشریه در شماره قبلی‌اش، داستان منتشر نشده‌ای از مارک تواین را منتشر کرد.

اندرو گولی سردبیر این نشریه گفته‌است که آن‌ها به دنبال یک نویسنده حرفه‌ای‌اند که رمان ناتمام گرین را به پایان رسانده و راز قتل حل نشده در آن را برملا کند یا این‌که از خوانندگان خود خواهند خواست تا فصل پایانی آن را تکمیل کرده و برای نشریه بفرستند.

انتشار رمان ناباکوف در پلی‌بوی
پلی‌بوی نام نشریه‌ای است که در سال ۱۹۵۳ به وسیله هیو هفنر در آمریکا به وجود آمد.

نشریه‌ای که بیشتر به عنوان نشریه‌ای سکسی که تصاویر دختران و زنان برهنه و زیبا را منتشر می‌کند، شناخته شده‌است اما پلی‌بوی سابقه ادبی دیرینه‌ای دارد و داستان‌های اروتیک زیادی از نویسندگان مشهور جهان مثل ولادیمیر ناباکوف، آرتور سی کلارک، یان فلمینگ، و مارگارت ات‌وود را به چاپ رسانده و هر ماه گفت‌وگوهایی خواندنی با هنرمندان، رمان‌نویسان، نمایشنامه‌نویسان، فیلم‌سازان، آهنگ‌سازان، سیاست‌مداران، ورزشکاران و چهره‌های مذهبی منتشر می‌کند.

پلی‌بوی قصد دارد به زودی بخشی از رمان ناتمام ولادیمیر ناباکوف، نویسنده بزرگ روسی‌تبار آمریکایی را منتشر کند.

این رمان که «ارژینال لورا» نام دارد، آخرین اثر این نویسنده بزرگ و جنجالی سده بیستم است که خانواده او طبق وصیت ناباکوف باید آن را می‌سوزاندند اما دیمیتری تنها فرزند ناباکوف علی‌رغم خواست پدر، تصمیم گرفته‌است آن را در ماه نوامبر آینده منتشر کند. این رمان داستان مردی است که شیفته همسر بی‌بندوبارش است.


ایمی گریس لوید سردبیر پلی‌بوی می‌گوید که او با اصرار و سماجت زیاد سرانجام خانواده ناباکوف را راضی کرده که در مقابل حق‌التحریری بسیار بالا امتیاز انتشار بخش کوتاهی از رمان را به پلی‌بوی واگذار کنند.

پلی‌بوی اجازه دارد تنها ۵۰۰۰ کلمه از آخرین اثر ناباکوف را منتشر کند.

ایمی گریس لوید می‌گوید که به اندرو وایل کارگزار ادبی ناباکوف گفته‌است که پلی‌بوی همان نشریه‌ای است که قبلاً بخش‌هایی از رمان‌های ناباکوف را با اجازه نویسنده منتشر کرده و در سال ۱۹۶۴ نیز گفت‌وگوی مفصلی با او انجام داد. ناباکوف در این گفت‌وگو اعلام کرد که از نوشتن رمان لولیتا که درونمایه اروتیک آن جنجال زیادی برانگیخت، پشیمان نیست.

دنیای فیلم
میشل سیمون سردبیر مجله سینمایی فرانسوی پزیتیو از مطرح‌ترین منتقدان و مورخان سینمایی معاصر جهان است.

«دنیای فیلم» نام کتابی است از میشل سیمون که انتشارات برگ (Berg) در بریتانیا آن را با قیمت ۱۷ پوند و ۹۹ پنس منتشر کرده‌است.

این کتاب مجموعه‌ای از مصاحبه‌های جذاب و خواندنی سیمون با تعدادی از برجسته‌ترین سینماگران جهان از جمله فدریکو فلینی، ساتیا جیت رای، مانوئل دی الیویرا، روبر برسون، برناردو برتولوچی و ژان لوک گدار است.


گفت‌وگوها طیف گوناگونی از فیلم‌سازان هنری جهان از دهه پنجاه تا امروز و از ویتنام تا ایران و پرتغال را دربر می‌گیرد.

قرار گرفتن نام‌های بزرگ سینمای جهان در این کتاب و خواندن حرف‌های آن‌ها نه تنها شناخت بیشتری از تک تک آنها به خواننده می‌دهد بلکه امکان مقایسه دیدگاه‌ها و نوع نگاه آن‌ها به جهان و سینما را برای خواننده فراهم می‌کند.

آندره تارکوفسکی، آکی کوریسماکی، جان کسه ویتس، ورنر هرتزوگ، وونگ کار وای، کریستوف کیسلوفسکی، پیتر گرین اوی، مارتین اسکورسیزی، لارس فون تریه و عباس کیارستمی از جمله فیلم‌سازان صاحب نام دیگری‌اند که میشل سیمون با آنها گفت‌وگو کرده و در این کتاب می‌توانید بخوانید.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)