تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

باراک اوباما کتاب کودک نوشت

با انتشار کتاب «'از تو می‌خوانم: نامه‌ای به دخترانم' (Of Thee I Sing: A Letter to my Daughters)» باراک اوباما به جمع نویسندگان کتاب کودک پیوست.

به گزارش خبرگزاری رویتر سه‌شنبه، ۲۵ آبان‌ماه، نخستین کتاب کودکی که باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا نوشته است، با عنوان «از تو می‌خوانم: نامه‌ای به دخترانم» روی پیشخان کتاب‌فروشی‌های آمریکا قرار گرفت.


اوباما در این کتاب که برای دخترانش نوشته است، ۱۳ شخصیت برجسته در تاریخ آمریکا را با زبانی کودکانه معرفی می‌کند. شخصیت‌هایی مانند جرج واشنگتن و جورجا آکیف.


باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا این کتاب ۴۰ صفحه‌ای را به دخترانش ساشا و مالیا تقدیم کرده است.

بنگاه انتشاراتی راندوم هاوس، یکی از انتشاراتی‌های قدرتمند آمریکا این کتاب را منتشر کرده است. به گفته راندوم هاوس، باراک اوباما پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ در آمریکا این کتاب را برای دخترانش نوشته، اما اکنون آن را به چاپ سپرده است.

طراحی جلد این کتاب را لورن لانگ به‌عهده داشته. او تصویر دختران اوباما را در حالی‌که روی چمنزاری وسیع از پی سگ‌شان، «بو» در حال دویدن هستند کشیده است.

شمارگان این کتاب در نخستین چاپ آن بالغ بر نیم میلیون نسخه است. درآمد حاصل از فروش این کتاب به کودکان یتیم سربازانی تعلق می‌گیرد که در جنگ با عراق و افغانستان جان باختند.

«از تو می‌خوانم» سومین کتابی است که به قلم باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا منتشر می‌شود. پیش از این «رؤیاهای پدرم» و «جسارت امید» از او منتشر شده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

احمدی نژادم نویسنده است نمیدونستین
اسم کتابشم اینه (چطوری این شکلی شدم

-- ناشناس ، Nov 17, 2010

آقای اوباما جای کتاب نوشتن بهتر بود حکم شکنجه (واتر بوردینگ) صادر شده توسط جرج بوش را لغو می کرد.

-- میم ، Nov 19, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)