تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

سقوط یک هواپیمای مسافری در پاکستان

یک هواپیمای مسافربری پاکستانی متعلق به شرکت ایربلو بامداد روز چهارشنبه با ١٥٢ سرنشین در منطقه‌ای در اطراف اسلام آباد سقوط کرد.

یک مقام ارشد دولتی می‌گوید تاکنون جسد ١٠ نفر در محل حادثه پیدا شده و همچنین ٦ نفر نیز زنده یافت شده‌اند.


تاکنون چهار هلیکوپتر امداد به محل حادثه رفته و در تلاش برای یافتن اجساد و زنده ماندگان احتمالی حادثه‌اند. گفته می‌شود به خاطر کوهستانی بودن منطقه امکان دسترسی زمینی به محل سقوط بسیار دشوار است.

به گزارش شبکه سی ان ان، این هواپیما در حالی که از کراچی به سمت اسلام آباد در حال حرکت بود پیش از رسیدن به محوطه فرودگاه در دامنه تپه‌های «مارگله» از سری تپه‌های شمال اسلام آباد سقوط کرد.

یکی از اهالی محلی که حادثه را دیده است می‌گوید به هنگام سقوط هواپیما باران بسیار شدیدی می‌آمده است. او می‌افزاید هواپیما بلافاصله پس از برخورد به تپه تکه تکه شده و آتش گرفته است اما باران آتش را خاموش کرد.

پاکستان اکنون در فصل باران‌های موسمی است و هنوز مشخص نیست که آیا وضعیت جوی علت این حادثه بوده است یا خیر

پاکستان اکنون در فصل باران‌های موسمی است و هنوز مشخص نیست که آیا وضعیت جوی علت این حادثه بوده است یا خیر.

ایبلو یک شرکت هواپیمایی خصوصی است که بیش‌تر پروازهای‌اش در داخل پاکستان انجام می‌شود و تعداد محدودی پرواز به کشورهای دیگر نیز دارد.

ارشاد قدیر مدیر یک بانک محلی که قرار بود در هواپیما باشد می‌گوید ساعت ٦ صبح تصمیم می‌گیرد که به خاطر شرایط بد جوی از پرواز صرف نظر کند.

او همچنین می‌گوید دقایقی پس از سقوط هواپیما از شرکت هواپیمایی با تلفن وی تماس گرفته شده است تا ببینند آیا او در هواپیما بوده است یا خیر.

وی می‌افزاید «من از آن‌ها معذرت خواهی کردم که پروازم را کنسل نکردم و توضیح دادم که به خاطر وضعیت هوا از پرواز صرف نظر کردم. اما آن‌ها به من گفتند که هواپیما سقوط کرده است.»

او معتقد است که سرنوشت باعث شده تا او سوار هواپیما نشود.

١٤٦ مسافر و ٦ خدمه پرواز در این هواپیما بودند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)