تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

حمله مسلحانه به کنسولگری آمریکا در پیشاور

حمله افراد مسلح به کنسولگری آمریکا در پیشاور، وقوع انفجارهای پی در پی در این شهر و حمله انتحاری به یک گردهمایی حزبی در ایالت سرحد شمال غرب پاکستان، روزی خونین را برای این کشور رقم زد.

شاهدان عینی می‌گویند ابتدا یک انفجار در نزدیکی کنسولگری آمریکا در پیشاور در شمال غرب پاکستان رخ داد و سپس صدای چند انفجار دیگر شنیده شد.


گزارش شده است که ساختمان کنسولگری آمریکا بر اثر یکی از انفجارها تخریب شده است. دود سیاه ناشی از انفجارها نیز بر فراز شهر قابل مشاهده است. (عکس: AFP)

سفارت ایالات متحده در اسلام‌آباد اعلام کرده است که هنوز هیچ اطلاعی از این حادثه در اختیار ندارد، اما حمله مسلحانه به کنسولگری را تائید کرده است. از ساختمان کنسولگری آمریکا به شدت محافظت می‌شود و در نزدیکی یک پایگاه ارتش قرار دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، دست‌کم صدای چهار انفجار در حوالی ساختمان کنسولگری آمریکا واقع در نزدیکی یک پایگاه ارتش در مرکز استان سرحدات شمال غرب شنیده شد.

یکی از انفجارها در ۲۰ متری ورودی اصلی این کنسولگری رخ داده است. حمله مسلحانه نیز پس از انفجارها رخ داده است.

گزارش شده است که بخشی از ساختمان کنسولگری آمریکا بر اثر یکی از انفجارها تخریب شده است. دود سیاه ناشی از انفجارها نیز بر فراز شهر قابل مشاهده است. با این حال، به گفته پلیس پاکستان، مهاجمان که تعدادشان بیش از ۱۵ تن اعلام شده، موفق به ورود به کنسولگری آمریکا نشدند.

در این حمله مسلحانه، دست‌کم، هفت نفر جان باخته‌اند. از شمار زخمی‌های این عملیات تروریستی، هنوز خبری منتشر نشده است.

طالبان پاکستان، مسئولیت حمله به کنسولگری آمریکا در پیشاور را بر عهده گرفته است.

در حمله انتحاری امروز دوشنبه به نشست حزب ملی عوامی در منطقه لوئر دیر در شمال غرب پاکستان نیز، دست‌کم ۴۱ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

این حمله انتحاری، پیش از حمله به کنسولگری آمریکا رخ داده بود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)