تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

۵۰ کشته در حمله انتحاری جديد در پاکستان

درحالی که تنها دو روز از حمله انتحاری به شیعیان در پاکستان گذشته است، یک حمله جدید به راه‌پیمایی روز قدس در جنوب این کشور، نزدیک به پنجاه کشته برجای گذاشت.

به گزارش آسوشیتدپرس، این حمله جدید که ساعاتی پیش در شهر کویته به وقوع پیوست هنگامی که راهپیمایان مشغول راه‌پیمایی روز قدس بودند رخ داد و گزارش های اولیه حاکی از کشته شدن حداقل چهل و سه نفر و زخمی شدن هفتاد و هشت نفر دیگر بود، اما آخرین گزارش‌ها حاکی از افزایش تلفات و بالغ شدن آن به پنجاه نفر است.


رئیس پلیس این شهر می‌گوید حال برخی از مجروحان وخیم است، در همین حال شیعیان دست به شورش زده و به آتش زدن موتورسیکلت‌ها و بستن خیابان‌ها پرداخته‌اند و به گفته پلیس برخی از شیعیان اقدام به تیراندازی هوایی کرده‏اند.

رهبر شیعیان پاکستان علامه عباس کمیلی خواستار حفظ آرامش پیروان خود شده است وی در پیامی گفته است: «ما می‌دانیم که این اعمال برای رو در رو قرار دادن شیعیان با سنی‌ها است.»

شب چهارشنبه ۳۵ شیعه در مراسم مذهبی خود در اثر انفجار سه بمب توسط تروریست‌های انتحاری در لاهور کشته شدند

اقلیت ۲۰ درصدی شیعیه پاکستان در سال‌های اخیر هدف حملات تروریستی بسیاری بوده است که گفته می‌شود گروه‌های وابسته به القاعده یا طالبان مسئول این خشونت‌ها بوده‏اند.

شب چهارشنبه ۳۵ شیعه در مراسم مذهبی خود در اثر انفجار سه بمب توسط تروریست‌های انتحاری در لاهور کشته شدند.

کمیلی می‌گوید که تشدید این حملات به شیعیان به علت اهمال دولت است: «دولت ما تمام سعی خود را متمرکز بر حفظ امنیت شخصیت‌ها کرده است و مردم عادی برای آن‌ها در اولویت نیستند.»

روز گذشته وزیر کشور پاکستان به شیعیان هشدار داده بود که مراسم خود را در فضای سرپوشیده که امکان محافظت از آن وجود دارد برگزار کنند.

مالک اقبال، رئیس پلیس استان بلوچستان پاکستان می‌گوید که ما از برگزارکنندگان این راه‌پیمایی درخواست کرده بودیم که راه‌پیمایی را محدود به منطقه تحت حفاظت کنند زیرا اطلاعاتی از احتمال یک حمله تروریستی دریافت کرده بودیم اما آن‌ها از این امر سرپیچی کردند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)