تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

درخواست باکی مون برای تسریع کمک به پاکستان

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل امروز یکشنبه در دیدار از پاکستان خواستار سرعت دادن به کمک‌های خارجی برای آسیب‌دیدگان از سیل در پاکستان شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای باکی مون گفت که برای اعلام همدلی و همبستگی سازمان ملل با مردم ودولت پاکستان و سرعت دادن به کمک‌های جهانی به این کشور سفر کرده‌است.






دبیرکل سازمان ملل با اعلام اینکه بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل به میلیاردها دلار نیاز دارد، ۴۶۰ میلیون دلار برای کمک به مردم سیل‌زده پاکستان درخواست کرده‌است.

سیلاب‌های اخیر در ۱۷ درصد خاک پاکستان جاری شده و دو ایالت پنجاب و سند همچنان در معرض خط بالا آمدن آب قرار دارند.

این سیل، بدترین حادثه طبیعی در ۸۰ سال اخیر در پاکستان بوده‌است. این حادثه باعث از بین رفتن بسیاری از محصولات کشاورزی این پاکستان شده و میلیاردها دلار به کشاورزی این کشور خسارت زده‌است.

دبیرکل سازمان ملل با اعلام اینکه بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل به میلیاردها دلار نیاز دارد، ۴۶۰ میلیون دلار برای کمک به مردم سیل‌زده پاکستان درخواست کرده‌است

ضمیر اکرم، نماینده دائم پاکستان در مقر سازمان ملل متحد در ژنو می‌گوید که جامعه بین‌الملل نسبت به میزان ویرانی‌های ناشی از سیل آگاه است اما کمک کافی به پاکستان نرسیده‌است.

سازمان ملل نسبت به خطر شیوع وبا در مناطق سیل زده هشدار داده و گفته‌است که درصدد آغاز برنامه‌ریزی گسترده برای مقابله با وبا در پاکستان است.


براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی سازمان ملل تا کنون ۱۴ میلیون نفر از مردم پاکستان در اثر سیل صدمه دیده‌اند و یک هزار و ۶۰۰ نفر کشته شده‌اند. مقامات پاکستانی آمار سیل‌زدگان را ۲۰ میلیون نفر اعلام کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)