تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

١٠٢ کشته در عملیات انتحاری پاکستان

آمار تلفات عملیات انتحاری روز گذشته در منطقه مهمند پاکستان، در شمال غربی و نقطه هم‌مرز با افغانستان امروز، شنبه به مرز ١٠٢ نفر رسید.

«تحریک طالبان پاکستان»، ارگان گروه جنبش طالبان پاکستان مسئولیت این عملیات انتحاری که روز جمعه در یک بازار محلی در منطقه مهمند پاکستان و منطقه هم‌مرز با افغانستان رخ داد را بر عهده گرفته است.


به گزارش رویترز، در ماه‌های گذشته فعالیت نیروهای امنیتی برای مبارزه با ستیزه‌جویان طالبان در این منطقه گسترش چشم‌گیری داشته است.

به گفته رسول خان معاون نماینده سیاسی مهمند که بمب‌گذار خود را در خارج از دفتر کار او منفجر کرده است، این انفجار مغازه‌ها را به همراه کسانی که در آن تردد داشتند با خاک یکسان کرده است.

هم‌اکنون از باقی‌مانده مغازه‌ها تعداد بیشتری کشته یافت می‌شود، تا جایی که آمار کشته‌شدگان به ١٠٢ نفر رسیده است.

درحالی که گروه‌های امداد در تلاش برای بیرون کشیدن اجساد هستند، به نظر این مقام سیاسی آمار تلفات در حال افزایش است.

در میان کشته‌شدگان عملیات انتحاری روز جمعه چندین زن و همچنین کودک بین پنج تا ١٠ سال دیده می‌شوند.

اکرام‌الله خان سخنگوی جنبش طالبان گفت که این بازار هنگامی که ریش‌سفیدان محلی در دفتر رسول‌خان گرد‌هم آمده بودند، هدف عملیات انتحاری قرار گرفته است.

دفتر رسول خان در این بازار قرار داشته است. سه ریش‌سفید در این عملیات کشته شده‌اند.

در میان کشته‌ها همچنین حدود ٨٠ نفر از آواره‌های جنگ دوطرف وجود داشتند که برای جمع‌آوری کالاهای امدادی به محل نزدیک شده بودند.

اکرام‌الله خان سخنگوی جنبش طالبان گفت که این بازار هنگامی که ریش‌سفیدان محلی در دفتر رسول‌خان گرد‌هم آمده بودند، هدف عملیات انتحاری قرار گرفته است

این حمله در منطقه پیشاور پاکستان انجام شده است، جایی که در اکتبر گذشته نیز با یک عملیات انتحاری و کشته‌شدن ١٠٥ نفر در یک بازار محلی روبرو شد.

یکی از نگرانی‌های مقام‌های امنیتی محلی و آمریکایی دسترسی نیروهای طالبان به سلاح هسته‌ای است که آمریکا متحد خود؛ پاکستان را به آن مجهز کرده بود. این موضوع می‌تواند امنیت افغانستان به رهبری آمریکا در ناتو را نیز با خطر مواجه کند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)