تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مرگ دو فرمانده و ۱۳ عضو طالبان

بر اثر بمباران جنگنده‌های ناتو و حملات نيروهای مشترک امنيتی افغان و ناتو به مواضع طالبان در ولايت ارزگان در جنوب افغانستان، يک فرمانده طالبان و دست کم ۱۳ تن از افراد آن کشته شدند.

دفتر مطبوعاتی ناتو در کابل با انتشار اطلاعيه خبری گفته است حملات بر طالبان بعد ازآن صورت گرفت که يک کاروان از نيروهای ناتو در شهرک « دهراوود» از سوی طالبان مورد حمله قرار گرفت.


برپايه اطلاعات ناتو، اين حملات بعد از اطمينان از عدم حضور غير نظاميان صورت گرفته است و در آن هيچ غير نظامی کشته نشده است.

ژنرال جمعه گل همت، فرمانده پليس ارزگان گفت که اين حملات همزمان با آخرين روزهای رقابت‌های انتخاباتی ولسی جرگه (پارلمان) انجام می‌شود اما نيروهای مشترک آماده مقابله با هرگونه تهديد هستند.

يک فرمانده ارشد طالبان نيز که برای حمله به کابل برنامه‌ريزی می‌کرد طی عملياتی کشته است

همچنين ناتو اعلام کرد يک فرمانده ارشد طالبان به نام «نور محمد» که برای حمله به کابل برنامه‌ريزی می‌کرد طی يک عمليات کشته است.

هنوز جزئيات دقيق از چگونگی و محل اين عمليات منتشر نشده است اما گفته می‌شود اين فرمانده قصد داشت در روز انتخابات حملاتی را در کابل سازماندهی کند.

انتخابات ولسی جرگه يا پارلمان افغانستان قرار است روز ۲۷ شهريورماه جاری برگزار شود.

در اين انتخابات بيش از ۲۵۰۰ تن از جمله ۴۰۰ زن از ۳۴ ولايت اين کشور برای کسب يکی از ۲۴۹ کرسی نمايندگی ولسی جرگه رقابت می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)