تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

رونمایی منشور کوروش

رونمایی منشور کوروش (مهر)

منشور حقوق بشر کوروش موسوم به استوانه کوروش صبح جمعه وارد کشور و تحویل موزه ایران باستان شد.
لوح کورش که قرار است به مدت چهارماه در ایران بماند از محفظه ویژه، با حضور رئیس موزه ملی بریتانیا و نمایندگانی از دو کشور ایران و انگلستان باز و پس از اعتبارسنجی و انجام مراحل مقدماتی برای نمایش عمومی آماده شد.

این لوح توسط جان کرتیس، مدیر بخش خاورمیانه موزه ملی بریتانیا به صورت پلمپ شده و با حفاظت ویژه به موزه ملی ایران تحویل و در خزانه آن قرار گرفت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این منشور را باید برای رهبر و رئیس جمهور ترجمه کرد تا سربازان امام زمان را برای آتش زدن و سوزاندن قرآن‌های تکیه‌های دراویش نفرستند،تا زیباترین مخلوق خالق را سنگسار نکنند

-- mohssen ، Sep 12, 2010

کاربرد بیسوادانه «رونمایی» واقعاً ازاردهنده شده است.این اصطلاح را در اصل برای بازشدن روی عروس بعد از خوانده شدن خطبه عقد ومحرم شدن عروس و داماد بکار می بردند.بعداز انقلاب اسلامی برای هر افتتاحی بکار برده میشود مثل رونمایی ایستگاه مترو یا رونمایی کتاب یارونمایی فرستنده رادیو. ولی استوانه کوروش که بیشتراز صدوپنجاه سال است درموزه بریتانیا ودر صدها کتاب و فیلم وحتی در زمان جشنهای 2500 ساله شاهنشاهی در تهران به نمایش گذاشته شده ومیلیون ها انسان آن را دیده اند ،هنوز باید کلمه رونمایی را بکار برد؟! بر سر زبان فارسی چه آمده است؟

-- سعدی نژاد ، Sep 12, 2010

ترجمه کامل متن استوانه کوروش بافارسی ناب شجاع الدین شفا درجریان برگذاری جشنهای شاهنشاهی منتشر شد، بسیار مناسب و بجاست که "زمانه" آن را منتشر کند

-- بدون نام ، Sep 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)