تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
جبهه مشارکت ایران اعلام کرد؛

«فرمانده سپاه؛ مسئول ظلم علیه زندانیان»

جبهه مشارکت ایران اسلامی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به سردار محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران، او را «مسئول ظلم‌ها و فجایع» علیه زندانیان سیاسی نامید.

به گزارش تارنمای نوروز، این حزب مخالف دولت ایران، امروز، یکشنبه در نامه‌اش به سردار جعفری همچنین از وضعیت محسن صفایی فراهانی، عضو جبهه مشارکت که زندانی است، ابراز نگرانی کرده است.


در این نامه آمده است: «موضوع این نامه وضعیت بحرانی و خطرناک جناب آقای مهندس صفائی فراهانی است که طبق اطلاعات موجود از بیماری شدید قلبی رنج می‌برند و در چند نوبت به همین دلیل دچار بیهوشی کامل شده‌اند و متأسفانه در شرایط زندان از خدمات مورد نیاز پزشکی محروم هستند.»

جبهه مشارکت همچنین در این نامه، سپاه پاسداران را دارای «بیش‌ترین و اصلی‌ترین نقش» در حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته ایران معرفی کرده است.

به گفته این حزب مخالف دولت، «دستگیری‌های غیر قانونی، نمایش‌های مهوع تلویزیونی، محاکمات و صدور احکام و مرخصی‌های محدود و زندانی کردن مجدد کسانی که به مرخصی آمده‌اند» از جمله اقدامات سپاه است.

جبهه مشارکت، سپاه پاسداران را دارای «بیش‌ترین و اصلی‌ترین نقش» در حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته ایران معرفی کرده است

جمعه ١٩ شهریور جاری، عفت خطیبی، همسر صفایی فراهانی در گفت‌وگو با تارنمای کلمه درباره بیماری قلبی او به مسئولان قضایی و امنیتی ایران هشدار داد و اعلام کرد که «نگذارید فاجعه‌ای اتفاق بیفتد.»

به گفته همسر صفایی فراهانی، «آقای فراهانی سه‌شنبه هفته گذشته ( ٩ شهریور ٨٩) دربند ۳۵۰ دچار حمله قلبی و بیهوشی کامل شده و توسط برانکارد به بهداری زندان اوین منتقل می‌شود. در بهداری زندان با توجه به وضعیت بد جسمانی وی هیچگونه رسیدگی پزشکی جدی درباره او صورت نمی‌گیرد.»

او همچنین خواهان اعطای مرخصی فوری به همسرش برای درمان در خارج از زندان شد. مسئولان قوه قضاییه و زندان اوین تاکنون به درخواست همسر صفایی فراهانی پاسخی نداده‌اند.

صفایی‌فراهانی ٣٠ خرداد ٨٨، هم‌زمان با موج بازداشت‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری، بازداشت و به شش سال زندان محکوم شد.

این عضو جبهه مشارکت که بهمن ١٣٨٨ به مرخصی آمده بود، ٢٠ مردادماه گذشته به زندان اوین بازگشت.

مخالفان دولت دلیل لغو مرخصی او را، شکایت صفایی فراهانی و شش چهره اصلاح‌طلب دیگر علیه نهادهای امنیتی و سپاه پاسداران اعلام کردند.

هفت عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ١٧ مرداد ماه گذشته با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران و محمدكاظم بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، از فردی با نام سردار مشفق که یک مقام امنیتی سپاه معرفی شده و همچنین علیه «دخالت غیرقانونی» یک گروه نظامی و اطلاعاتی در انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨ اعلام جرم کرده بودند.

صفایی‌فراهانی به همراه حسن امین زاده، مصطفی تاج زاده، عبداله رمضان زاده، فیض‌الله عرب‌سرخی، حسن میردامادی وبهـزاد نبـوی از شکایت‌کنندگان هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فرمانده سپاه؟! او چه کاره است؟ مگر فرمانده ندارد؟

-- بابک ، Sep 12, 2010

سلام. کم کم اعتراضات و اتهامات از سطح رهبری به رتبه های درجه ی 2 و 3 داره تنزل می کند. خب، مبارک است.

-- بدون نام ، Sep 13, 2010

payda konid farmandeh kol SEPAH ra!!!??

-- Esmaeil pourbahri_G ، Sep 13, 2010

اوهم يک مهره مثل مرتضوی است فوقش اورا عزل و يک سردار ديگر جايش ميگذارند...

-- Kiani ، Sep 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)