تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

افزايش محدوديت‌های امنيتی پيرامون موسوی

محدوديت‌های امنيتی پيرامون ميرحسين موسوی، يکی از رهبران مخالفان دولت ايران در يک ماهه اخير افزايش يافته است. موسوی معتقد است اين فشارها مشکل صاحبان قدرت را حل نمی‌کند.

تارنمای کلمه، نزديک به ميرحسين موسوی خبر داده است که فشارهای امنيتی پيرامون ميرحسين موسوی در هفته‌های اخير و هم زمان با حمله به منزل مهدی کروبی و مراجع دينی به شدت افزايش يافته است.


اين گزارش می‌افزايد اين فشارها در روز ديدار جمعی از روزنامه‌نگاران با وی «به صورت جدی‌تر از قبل کليد خورد» و پس از آن در برخورد با اقشار و شخصيت‌های مختلف که قصد ملاقات با موسوی را داشتند، ادامه يافت.

«کلمه» می‌نويسد: «حدود چند هفته است که از حضور مردم و شخصيت‌ها در دفتر ميرحسين موسوی جلوگيری می‌کنند و مراجعين را بازداشت و پس از ساعت‌ها بازجويی رها می‌کنند و يا آن‌ها را به بازداشتگاه برده و تعهد کتبی برای عدم مراجعه مجدد می‌گيرند.»

«حدود چند هفته است که از حضور مردم و شخصيت‌ها در دفتر موسوی جلوگيری می‌کنند و مراجعين را بازداشت و پس از ساعت‌ها بازجويی رها می‌کنند»

طبق اين گزارش در روز ديدار موسوی با روزنامه‌نگاران «يک خودروی ون متعلق به نيروهای امنيتی با استقرار در مقابل دفترموسوی تک‌تک خبرنگارانی را که قصد ورود به محل دفتر وی برای ملاقات را داشتند بازداشت و پس از انواع توهين‌ها و بازجويی‌های چند ساعته و برخی پس از اجبار به دادن تعهد، آزاد شده‌اند.»

تارنمای کلمه جلوگيری از ملاقات خانواده کيانوش آسا، از کشته‌شدگان وقايع پس از انتخابات، با ميرحسين موسوی و «ساعت‌ها بازجويی از آن‌ها» و همچنين جلوگيری ديدار جمعی از فعالان سياسی با موسوی در روز گذشته و بازداشت حبيب صادقی، هنرمند نقاش و بازجويی خيابانی محمدرضا خاتمی را نمونه‌هايی از اين فشارها دانست.

ميرحسين موسوی در همين رابطه در گفت‌وگويی با «کلمه» گفته است: «تاريخ اين نوع مزاحمت‌ها به قدمت انتخابات (دهم) است. حمله به ستادهای انتخاباتی اين جانب که از همان عصر روز ۲۲خرداد شروع شد، مقدمه محدوديت‌های غير قانونی عليه بنده بود.»

وی با تأييد اخبار مربوط به تشديد محدوديت‌های امنيتی افزود: «جنبش ريشه‌دارتر از آن شده است که با محدويت و يا حذف امثال بنده متوقف شود. ريزش مدام مشروعيت و نارضايتی‌های در حال انباشت وضعيت ويژه‌ای را در کشور ايجاد کرده است... آن‌ها جا دارد از خشم روزافزون مردم بترسند نه از ما.»

وی با اشاره به حملات اخير به دفاتر مراجع دينی و فشار به روحانيان معترض، گفت: «نظام در بسياری از سطوح به سمت ماکياوليسم چرخيده و در اين موارد هدف، هر نوع وسيله‌ای را توجيه می‌کند. و اين از ويژگی‌های حاکميت قدرتی است که نمی‌توان از آن سوال کرد.»

موسوی افزود: «کسانی که اين طرح‌ها را می‌ريزند بايد بدانند اين گونه اقدامات کمکی به بقای آن‌ها نمی‌کند. اگر اين کارها در گذشته توانست اثری داشته باشد و ستمگران را حفظ کند می‌توانند اين سيره و روش را ادامه بدهند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ببینم وجود دارید این پیام را منتشر کنید.
شما فکر کرده اید ملت ایران وابسته به شخص و گروه خاصی هستند.خیلی کوتاه فکر هستین که فکر می کنید افرادی مانند میرحسین در این کشور و در بین ملت بزرگ ایران جایگاهی دارند.میرحسین یک مرده سیاسی است که هر روز که می گذرد بوی تعفنش فضا را بیشتر آلوده می کند. خود شما و طرفداران این خائن وطن فروش و دیگر سران فتنه باید فکری به حال خوتان کنید. کروبی و خاتمی هم

-- مجتبی-ع ، Sep 13, 2010

اگر میرحسین مرده سیاسی است خامنه ای مومیایی سیاسی است

-- amir ، Sep 13, 2010

حالا چرا انقدر عصبانی هستید آقا مجتبی؟

-- از تهران ، Sep 13, 2010

جناب مجتبی
شما دقیقا همان ادبیات را دارید که ج.ا و حماس و از این قبیل / جای تاسف هست که هنوز متوجه شرایط سیاسی ایران نشدید.
اگر میل دارید با تفنگ و جنگ مسلحانه مبارزه کید کسی جلوی شما را نگرفته اما بدانید که این جنبش مدنی و مسالمت امیز تنها راهیست که ج.ا را برای همیشه ریشه کن خواهد کرد!!

-- بدون نام ، Sep 13, 2010

اگر هر کسی توی یادداشتش به شخصیت های حقیقی و حقوقی توهین کرد و صرفا اول کامنتش نوشت ببینم وجود دارید منتشر کنید، شما هم برای اثبات بی طرفیتان منتشر می کنید؟
این در تناقض با حرف خودتان است که نوشته اید کامنت حاوی توهین منتشر نمی شود.

-- حسین ، Sep 13, 2010

خوشبختانه زمانه دلیلی برای ترسیدن از نمایش نظر شخصی که یک بار دیگر فحاشی‌های اقتدارگرایان حاکم بر ایران را به نمایش می‌گذارد ندارد. مردگان سیاسی آنها هستند که به زور کتک و زندان و شکنجه و محدودیت گذاشتن روی اولیه‌ترین حقوق مردم قدرتشان را چسبیده‌اند ولی همان هم هنوز از دستشان در می‌رود. اگر میرحسین و جنبش سبز مرده است٬ چرا این قدر از او می‌ترسند؟

-- امید ، Sep 13, 2010

آقای مجتبی اگر شما اینطور که ادعا میکنید همه مردم طرفدار شما و نظام ولی فقیهتان هستند پس این عصبانیت برای چه هست. چرا کنترل خود را از دست داده اید؟ غیر از این هست که خودتان هم پی برده اید که پایان ظلم ظالم نزدیک هست؟

-- koosha ، Sep 14, 2010

اين آقا مجتبي نفس كش نشون دادن رهرو با لياقتي براي رهبر فرزانه اشون هستن از اونجا كه مثل مقام عظما ياد گرفتن از جانب ملت حرف بزنن !
نفس كش طلبيدن هم كه همه ميدونن از خصوصيتهای ... بي مايه و بي منطقه !!!
در صورت انتشار نظر از سايت زمانه سپاسگزارم

-- انسانيت خواه ، Sep 14, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)