تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های بامدادی

«سیاه‌ترین جلوه تباهی»
سرمقاله امروز روزنامه آرمان با عنوان «همه به احترام قرآن بایستیم» در مورد چند مورد آتش‌زدن برگه‌هایی از قرآن در آمریکا است.

در این سرمقاله آمده‌است: «علیرغم هشدارها مبنی بر ضرورت پیشگیری از تعرض به حریم قرآن کریم، متأسفانه هشدارها موثر نیفتاد و شد آنچه نباید می‌شد. فاجعه‌ای بس عظیم که باید از خسران آن به خدا پناه برد، رخ داد و در عصر طلایی تمدن و آگاهی، سیاه‌ترین جلوه جهالت، تباهی و بربریت با قرآن‌سوزی به تصویر کشیده شد.»

این سرمقاله ادامه می‌دهد: «می‌دانیم که نفرت آفرینان در جست‌وجوی پاشیدن دور جدیدی از بذر خشونت در میان ملل و ادیان هستند. می‌دانیم که اکثریت مسیحیان جهان و قاطبه ملت آمریکا با چنین اقدامی موافقتی نداشته و از آن برائت می‌جویند اما هیچکدام دلیل نمی‌شود که مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان تنها به دلیل چند محکومیت لفظی از آمریکا پاسخ لازم را نطلبند و مسئولیت بزرگ و بی‌چون و چرای این دولت را که خود را امپراتور جهان می‌داند در قبال چنین رخداد جگر سوز و دهشتناکی یادآور نشوند و پاسخ نطلبند.»

نویسنده سرمقاله آرمان افزوده است: «در دکترین سیاست خارجی آمریکا اگر در گوشه‌ای از جهان منافع این دولت مورد تهدید قرا گیرد، نهایت مساعی و تمامی شیوه‌ها برای تامین مصالح این حکومت به کار بسته می‌شود، حال چگونه است که اجازه داده می‌شود در چند نقطه آمریکا به حریم معنوی ادیان الهی و بیش از یک میلیارد مسلمان تعرضی تا این اندازه بی‌رحمانه و تکان دهنده صورت پذیرد و دولت مرکزی تحرکی مناسب برای پیشگیری به انجام نرساند؟»

در ادامه این سرمقاله می‌خوانیم: «غم‌انگیزترین فاجعه معنوی معاصر رقم خورده است. آمریکا با پذیرش این اقدام در خاک خود نه تنها ستمی عظیم در حق مسلمانان روا داشت بلکه حتی به خود نیز ستم کرد. آنان نه تنها بزرگ‌ترین تباهی معنوی و تناقضات تمدنی را به نام خود ثبت کردند، بلکه جهانی را که یک صدا در محکومیت فاجعه تروریستی ١١ سپتامبر با آنان همدل شده بود، اینک بی‌استثنا برخود شوراندند.»

متن کامل سرمقاله

«کف و سقف مطالبات سبزها»
سرمقاله امروز روزنامه رسالت با عنوان «زنگ بیداری و بصیرت» در مورد مواضع اخیر هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا و زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی است.

در این سرمقاله آمده است: «وزیر خارجه آمریكا طی سخنانی در شورای روابط خارجی صریحا اعلام كرد ما از مخالفان نظام جمهوری اسلامی حمایت می‌كنیم. وی تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران را نشانه‌ای از این حمایت دانست.»

در ادامه این سرمقاله می‌خوانیم: «از سوی دیگر خانم زهرا رهنورد همسر یكی از سران فتنه در گفت‌وگو با سایت جرس ارگان اتاق فكر فرقه سبز در لندن، می‌گوید در دل جنبش سبز از آدم‌های صد درصد مذهبی وجود دارد تا كسانی كه به لحاظ اعتقادات مذهبی ضعیف و یا حتی لائیک هستند. با صداقت جور در نمی‌آید كه حضور این افراد در جنبش سبز را انكار كرد.»

نویسنده سرمقاله رسالت افزوده: «واقعاً باید از صداقت خانم زهرا رهنورد در معرفی و گونه‌شناسی فرقه سبز و همچنین خانم كلینتون در حمایت از مخالفان ملت ایران تشكر كرد. نمونه‌ای از این اظهارات را قبلا نوه رضاخان قلدر، مریم رجوی و اصحاب فرقه رجوی گفته بودند و بارها جایگاه خود را در حركت‌های ضد انقلابی و ضد اسلامی علیه ملت ایران در آشوب‌های سال گذشته به زبان آورده بودند.»

در ادامه این سرمقاله آمده‌است: «طبیعی است كف خواسته‌ این جماعت كه خانم رهنورد به آن تفوه كرده، سقف آن را هم كه سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی است در تظاهرات خیابانی با شعارهای ساختارشكنانه علیه ملت و امام و انقلاب همگان شاهد بودند. این واقعیت را تنها كسانی منكر هستند كه چشم و گوش خود را بر حقایق بسته‌اند. موسوی و كروبی طی یک سال گذشته پس از انتخابات همواره كف و سقف خواسته‌های مخالفان جمهوری اسلامی را نمایندگی كردند تا شاید این آبی بر آتش جاه‌طلبی‌ها و ناكامی‌های آن‌ها در انتخابات و پشت كردن ملت به آن‌ها باشد.»

متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات:
سرمقاله امروز روزنامه مردم سالاری با عنوان «بنیادگرایی در دنیای جدید»

سرمقاله امروز روزنامه کیهان با عنوان «تراژدی تفنگ‌های خالی»

سرمقاله امروز روزنامه ابتکار با عنوان «ظهور و افول گفتمان‌های سیاسی در ایران»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)