تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ناتو طرح تجزيه افغانستان را رد کرد

در پی اظهارات يک مقام سابق دولت آمريکا در مورد تجزيه افغانستان، نانو اعلام کرد هيچ طرحی برای تجزيه اين کشور ندارد.

رابرت بلک ويل مشاور امنيت ملی آمريکا در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴ گفته است ناتو برای خارج شدن از افغانستان بايد اين کشور را بر بنياد ارزش‌های قومی تجزيه کند.


وی می‌گويد قرار است امروز دوشنبه ۲۲ شهريور در انستيتو بين‌المللی برای مطالعات راهبری در لندن سخنرانی کند و در آن از باراک اوباما خواهد خواست در روش خود در مورد افغانستان تجديد نظر کند.

آقای بلک ويل در گفت‌وگو با روزنامه ديلی‌تلگراف، با بيان اين که آمريکا سالانه ۱۰۰ ميليارد دلار در افغانستان هزينه می‌کند، گفته است که آمريکا بايد پايگاه‌هايش را از جنوب افغانستان که در آن طالبان قرار دارند خارج سازد.

در نظر است تا پايان تابستان سال جاری شمار نظاميان بين‌المللی درافغانستان به حدود ۱۵۰ هزار برسد

اما دومنيک ميدلی از سخنگويان دفتر نمايندگی غير نظامی ناتو در کابل به رسانه‌های افغانستان گفته است افغانستان يک کشور مستقل و دارای يک حکومت منتخب است که با رأی مردم اين کشور روی کار آمده است و نيروهای امنيتی ناتو به صورت مشترک با نيروهای امنيتی افغان کار می‌کنند تا امنيت را در اين کشور تامين کنند.

بر پايه تعهد آمريکا و کشورهای هم‌پيمان اين کشور، در نظر است تا پايان تابستان سال جاری شمار نظاميان بين‌المللی درافغانستان به حدود ۱۵۰ هزار برسد تا شورش رو به گسترش طالبان را سرکوب کنند و زمينه خروج نظاميان بين‌المللی از نيمه دوم سال جاری فراهم گردد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فکر نمیکنم تو راستشو بگی ناتو. وگر نه پس چرا طالبان رو نمیزنین بره پی کرش؟ چرا هی این دست و اون دست میکنین؟
خیلی ناتو ین

-- مینو ، Sep 13, 2010

والله نمي دانم تاكي بايدآناني كه درشمال زندكي صلح آميزي دارند وهيج شركتي درجنگ وناامني وحملات ويرانگرانتحاري ندارند، بايدتاوان جنگ طلبي وحماقت ومزدوري وخودفروشي جنوب رابدهند. اگردست ياپاي آدم زخمي وچركي بشودكه امكان درمانش وجودنداشته باشد ، براي حفظ جان آدم مجبورمي شودكه آن قسمت فاسدراقطع كندواكنون مانيزمي بينيم كه اگربخواهيم ازگزندناامني وطالب وتروريست ودزدو.... درامان باشيم بايدراه خودراازاين گروه جداكنيم تابسلامت بمانيم

-- محمود ، Sep 14, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)