تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

کشته شدن پنج مامور پلیس در بغداد

روز شنبه و در پی حمله مردان مسلح به گشت‌های بازرسی در چند منطقه بغداد پنج مامور امنیتی کشته شده و حمله‌کنندگان جنازه دو نفر را نیز سوزاندند.

به گزارش رویترز، مردان مسلح ناشناسی پس از نزدیک شدن به یک گشت بازرسی پلیس در منطقه‌ای در شرق بغداد با استفاده از تفنگ‌هایی که دارای صدا خفه‌کن بودند دو مامور پلیس را کشتند و سپس جنازه‌های آن‌ها را درون ماشین قرار داده و جلوی چشم مردم سوزاندند.

در حمله مشابه دیگری در منطقه عامیل در جنوب غربی بغداد مردان مسلح با حمله به یک گشت بازرسی دو افسر پلیس دیگر را کشتند. همچنین در سومین عملیات که در روز شنبه رخ داد شورشیان موفق شدند تا ضمن حمله به یک گشت بازرسی متعلق به نیروهای شبه نظامی سنی در شمال بغداد یک عضو این نیروها را کشته و یک نفر دیگر را نیز مجروح کنند.

آمریکا در تلاش است که تا ٣١ آگوست تعداد نیروهای خود در عراق را به ٥٠ هزار نفر کاهش دهد. این تاریخ، زمان رسمی پایان عملیات‌های نظامی آمریکا در عراق است

در طول چند ماه اخیر و پس از آن‌که آمریکا تعداد نیروهای نظامی خود در عراق را کاهش داده است حملات شورشیان به نیروهای امنیتی عراق تشدید شده است.

آمریکا در تلاش است که تا ٣١ آگوست تعداد نیروهای خود در عراق را به ٥٠ هزار نفر کاهش دهد. این تاریخ، زمان رسمی پایان عملیات‌های نظامی آمریکا در عراق است.

گذشته از این مسئله شورشیان در حال سوء استفاده از خلا سیاسی و امنیتی به وجود آمده پس از بن بست سیاسی انتخابات هفت مارس هستند که نتیجه مشخصی در پی نداشت.

از سال ٢٠٠٧ جنگ‌های فرقه‌ای در عراق فروکش کرده است اما بمب‌گذاری و عملیات‌های مسلحانه کماکان ادامه دارد.

مقامات عراقی می‌گویند تعداد تلفات غیر نظامیان بر اثر بمب‌گذاری‌ها و سایر حملات در ماه جولای به نسبت ماه ژوئن به شدت افزایش یافته است. در حالی که این آمار در ماه ژوئن ٢٠٤ نفر بود اما در جولای به ٣٩٦ نفر رسید.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)