تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
جبهه مشارکت خطاب به آیت‌الله لاریجانی

اعضای «ستاد کودتا» را شناسایی کنید

جبهه مشارکت ایران با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران خواهان رسیدگی به نامه هفت نفر از سران اصلاح‌طلب درباره «کودتای انتخاباتی» شده‌اند.

هفت عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ١٧ مرداد با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران و محمدكاظم بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، نسبت به «دخالت غیرقانونی» یک گروه نظامی و اطلاعاتی در انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨ اعلام جرم کرده‌اند.


در این نامه که در تارنماهای مخالفان دولت ایران منتشر شده و به امضای «محسن امین زاده، مصطفی تاج زاده، عبداله رمضان زاده، فیض‌الله عرب‌سرخی، محسن صفایی‌فراهانی، محسن میردامادی وبهـزاد نبـوی» از رهبران دو حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب رسیده، تنها از فردی به نام «سردار مشفق» نام برده شده و گفته شده که او از مسئولین ارشد اطلاعاتی قرارگاه ثارالله است.

تارنمای جرس، امروز خبر داده که جبهه مشارکت در نامه‌اش به آیت‌الله لاریجانی «انتشار گسترده نوار سخنرانی سردار مشفق از فرماندهان ارشد قرارگاه ثارالله را پرده‌ای از کودتای انتخاباتی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری» دانسته است.

اوایل تیرماه ٨٩ یک فایل صوتی منتشر شد که فردی که اکنون سردار مشفق معرفی شده، ظاهرا در یک نشست امنیتی به تشریح چگونگی شناسایی مخالفان و برخورد با آن‌ها در انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ٢٢ خرداد ١٣٨٨ پرداخته بود.

جبهه مشارکت درباره سردار مشفق می‌گوید:‌ «وی ضمن اعتراف به برنامه‌ریزی گسترده در ستاد کودتا که با اصطلاح «ما» از آن یاد می‌کند، چگونگی اقدامات این ستاد را برای پیروزی بدون قید و شرط و به هر قیمت آقای احمدی‌نژاد به عنوان نامزد رهبری تشریح می‌کند و با توضیح اقدامات فرقه خود برای از میدان به در کردن همه، حتی نامزدهای جناح راست، به خوبی نشان می‌دهد که این ستاد از ماه‌ها قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری کار خود را آغاز کرده بوده است.»

این حزب اصلاح‌طلب خواهان شناسایی اعضای «ستاد کودتا» و سپردن «دست‌اندرکاران افتضاح تاریخی» به دست قانون شده است.

در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته ایران، محمود احمدی‌نژاد به عنوان فرد پیروز معرفی شد.
مخالفان دولت اما می‌گویند که احمدی‌نژاد با «آرای مهندسی شده» به ریاست‌جمهوری رسیده است. حکومت ایران این گفته مخالفان را رد می‌کند.

در همین حال شامگاه چهارشنبه ٢٠ مرداد، مرخصی محسن صفایی‌فراهانی از اعضای جبهه مشارکت ایران پس از امضای شکایت علیه مقام‌های امنیتی، لغو شد و به زندان اوین بازگشت.

قوه قضاییه ایران تاکنون به شکایت سران اصلاح‌طلب از مقام های امنیتی واکنشی نشان نداده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)