تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
روسیه:

«آغاز سوخت‌گیری نیروگاه بوشهر از ۳۰ مرداد»

سرگئی نویکف، سخنگوی آژانس اتمی روسیه می‌گوید که بارگذاری سوخت نیروگاه اتمی بوشهر ۲۱ اوت جاری (۳۰ مردادماه) انجام خواهد شد.

سخنگوی آژانس اتمی روسیه به خبرگزاری رویترز گفت که سوخت‌گیری نیروگاه اتمی بوشهر مرحله‌ای کلیدی در بهره‌برداری این پروژه‌ است و پس از آن نیروگاه بوشهر آغاز به کار خواهد کرد.


نیروگاه اتمی بوشهر

چندی پیش خبرگزاری ایتارتاس روسیه نیز به نقل از بیانیه‌ای که در وب‌سایت آژانس اتمی روسیه منتشر شده بود، تاریخ آغاز به کار نیروگاه اتمی بوشهر را ۲۱ اوت اعلام کرده بود.

به گزارش رویترز، این بیانیه مدت کوتاهی پس از انتشار، بدون هیچ توضیح و اصلاحی از این وب سایت حذف شد.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، نیز هجدهم مرداد از راه اندازی نیروگاه هسته‌ای بوشهر تا یک‌ ماه و نیم دیگر خبر داده بود.

به گفته وی این نیروگاه هم‌اکنون در مرحله تست آزمایشی با سوخت مجازی است.

عملیات احداث نیروگاه اتمی بوشهر سال ۱۳۵۵، در زمان محمدرضا پهلوی، آخرین پادشاه ایران طی قراردادی با کشور آلمان آغاز شد. پس از انصراف آلمان از این پروژه در زمان جنگ ایران و عراق، روسیه مسئولیت احداث این نیروگاه را برعهده گرفت.

سخنگوی آژانس اتمی روسیه به خبرگزاری رویترز گفت که سوخت‌گیری نیروگاه اتمی بوشهر مرحله‌ای کلیدی در بهره‌برداری این پروژه‌است و پس از آن نیروگاه بوشهر آغاز به کار خواهد کرد.

نیروگاه بوشهر نخستین نیروگاه اتمی ایران است و زمان‌ وعده داده شده برای راه‌اندازی آن تا کنون چندین بار به تعویق افتاده‌است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر نیروی ایران اوایل تابستان امسال تاریخ راه اندازی نیروگاه بوشهر را شهریور ماه سال جاری اعلام کرده بودند.

سازمان ملل متحد و کشورهای غربی، نگران فعالیت‎های هسته‌ای ایران هستند و در ماه‌های اخیر تحریم‌های تازه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده‌اند.

مقامات روسیه می‌گویند که ساخت نیروگاه بوشهر شامل تحریم‌ها نیست.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

واقعا بعضی از ما ایرانیها که ادعای سیاسی بودن هم داریم و هیچ کشور و ملتی را را هم قبول نداریم وقتی پای سیاست وسط میاید چقدر بعضی وقت ها کند ذهن و فراموشکار و ساده لوح میشویم وقتی به مسائل سیاسی روزمره می پردازیم .
یعنی شما ها انقدر ساده لوح و فراموشکار هستید که فکر میکنید روسیه و چین و بقیه همسایه های ایران یک تحریم ۱۰۰ در صد علیه ج ا را رعایت میکنند و در اثر ان مردم به خشم میایند و انقلاب میکنند یا رژیم می ترسد و جا میزند ؟
۳۱ سال روسیه با طرح و نقشه و استفاده از عوامل داخلی ایران را در لبه پرتگاه نگاه داشته و قطره چکانی با غرب موافقت و از آنها باج میگیرد ( هم از توبره غرب میخورد هم از اخور ایران ). اینکار را تا رساندن ایران به مرحله جنگ و فروپاشی در اثر تضعیف کامل ادامه میدهد بعد که تحریم های نیم بند ( چون روسیه و چین و قاچاقچی های کشورهای همسایه تحریم را کامل رعایت نمیکنند ) اثر نکرد چه راهی میماند ؟ نظامی ! انهم دو حالت دارد یا حمله بر مشکلات می افزاید آنوقت روس ها بیشتر دخالت میکنند و پای امریکا را در گل فرو میبرند یا موجب هرج و مرج میشود آنوقت روسها به آرزوی دیرینه میرسند از یک گروه یا حزب یا قومیت که با آنها سابقه بده بستان تاریخی دارند حمایت میکنند ( مثل اشغال آذربایجان و فرقه دموکرات یا کردستان و قاضی محمد ) و دولت مرکزی را به چالش میگیرند و باج خواهی (مثل گرجستان و آبخازیا و اوستیا) تا نهایتا قسمتی را اشغال کنند .
تنها راه مذاکره است و رابطه با ا مریکا . به همین دلیل چپ ها و فراماسونری روسیه در ایران با ان مخالفند .

-- samak ، Aug 13, 2010

یعنی جهنم در چند قدمی ما ست؟؟؟؟

-- داریوش ، Aug 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)