تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

حمایت اوباما از ساخت یک مسجد در نیویورک

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده روز جمعه از تأسیس یک مسجد و مرکز فرهنگی مسلمانان در نزدیکی محل انفجارهای یازده سپتامبر دفاع کرد.

حمایت اوباما از ساخت این مسجد در حالی صورت می‌گیرد که این پروژه با مخالفت محافطه کاران و بسیاری از نیویورکی‌ها مواجه شده است.


به گزارش رویترز، اوباما که میزبان تعدادی از مسلمانان در یک مراسم افطاری بود عنوان کرد که به عنوان یک شهروند و رئیس جمهوری آمریکا باور دارد که مسلمانان به اندازه سایر افراد آمریکا از حق برابر برای شرکت در مراسم مذهبی خود برخوردارند.

او گفت که این مسأله شامل ساخت مسجد و مرکز اجتماعات با مالکیت خصوصی در منطقه منهتن نیز می‌شود.

رئیس جمهورب آمریکا که از زمان روی کار آمدن روابط خوبی با کشورهای اسلامی برقرار کرد، گفاه که این‌جا آمریکا است و التزام ما به آزادی مذهب باید خدشه‌ناپذیر بماند

رئیس جمهورب آمریکا که از زمان روی کار آمدن روابط خوبی با کشورهای اسلامی برقرار کرد، گفت: «این‌جا آمریکا است و التزام ما به آزادی مذهب باید خدشه‌ناپذیر بماند.»

نزدیک به ٢٧٥٠ نفر در جریان حمله القاعده به ساختمان‌های دوقلوی تجارت جهانی کشته شدند. پس از آن دولت بوش توانست با استفاده از موج ایجاد شده ضد اسلامی در قالب «جنگ علیه ترور» به افغانستان و عراق حمله کند.

بسیاری از خانواده‌های کشته‌شدگان حادثه ١١ سپتامبر یک کمپین در مخالفت با ایجاد این مرکز اسلامی ١٣ طبقه در نزدیکی محل حادثه ١١ سپتامبر ایجاد کرده‌اند. این افراد ساخت این مرکز اسلامی را خیانت به یاد کشته‌شدگان این عملیات تروریستی می‌دانند.

بسیاری از سباستمداران جمهوری‌خواه از جمله سارا پالین نیز بر این نظرند که بررسی ساخت این مرکز باید از دستور کار خارج شود.

مارک ویلیامز یک سخنگوی حزب محافظه کار چای، گفت که این مرکز مورد استفاده تروریست‌ها برای خدمت به خدای «شیطانی»‌شان قرار خواهد گرفت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ایشان رئیس جمهوری یک حکومت سکولار است نه یک کشیش یا خلیفه ی مسلمین یا آیت اله خمینی که امریکائیان را به شهروند درجه یک و دو وسه و بدون حقوق /بهائیان / بخش بندی وشماره گزاری نماید

-- بهنام ، Aug 14, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)