تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعتراف‌گیری از محکوم به سنگسار در تلویزیون ایران

سکینه محمدی آشتیانی، زن ایرانی محکوم به سنگسار شب گذشته، چهارشنبه در تلوزیون دولتی ایران علیه خود اعتراف کرد.

در این برنامه که با عنوان «ماجرای قتل آلوده به فساد» در اخبار ۲۰:۳۰ شبکه سوم تلوزیون ایران پخش شد، در حالی سکینه محمدی آشتیانی جلوی دوربین آورده شد که گوینده تلوزیون صحبت‌های وی را که به نظر می‌رسید به زبان ترکی است، ترجمه می‌کرد.

به گفته گوینده این برنامه, خانم آشتیانی با محکوم کردن وکیل خود، اعلام کرده‌است که قصد شکایت از وی را به خاطر «سوء استفاده و بردن آبرویش» از طریق رسانه‌ای کردن پرونده‌اش دارد.


سکینه محمدی آشتیانی سال ۱۳۸۴ به اتهام داشتن روابط جنسی با دو مرد پس از مرگ همسرش، محکوم به تحمل ۹۹ ضربه شلاق شد.

وی پس از آن متهم به قتل همسرش شد که با رضایت اولیای دم این پرونده مختومه شد. دادگاه پس از آن این زن را به زنای محصنه متهم و محکوم به سنگسار کرد.

در سخنانی که گوینده این برنامه از قول سکینه محمدی آشتیانی می‌گفت وی به مشارکت در قتل شوهرش اعتراف کرد.

مجری برنامه بیست و سی، همچنین اعلام کرد که این زن زندانی در زمان حیات همسرش با قاتل وی ارتباط جنسی داشته و مرتکب زنای محصنه شده‌است.

تلوزیون ایران در این برنامه مدعی شد که آقای مصطفایی برای گرفتن پناهندگی به روشن کردن «آتش تبلیغاتی» رسانه‌های غربی علیه حکم سنگسار موکلش اقدام کرده‌است.

گوینده این برنامه از قول سکینه آشتیانی گفت که وکیلش حتی یک‌بار هم با او ملاقات نداشته و وی از دست وکیلش ناراضی است.

تلوزیون ایران در این برنامه مدعی شد که آقای مصطفایی برای گرفتن پناهندگی به روشن کردن «آتش تبلیغاتی» رسانه‌های غربی علیه حکم سنگسار موکلش اقدام کرده‌است.

محمد مصطفایی، وکیل دادگستری که به تازگی پس از دریافت حکم جلب از سوی مقامات قضایی و بازداشت همسر و برادر و پدر همسرش، ایران را ترک کرده و به کشور نروژ پناهنده شده‌است، وکالت این زن زندانی را بر عهده دارد.


این برنامه با اعتراض به واکنش برخی مقامات غربی به اجرای حکم سنگسار خانم آشتیانی این پرونده را به سه شهروند زندانی آمریکایی در ایران ارتباط داد و گفت که رسانه‌ای کردن این حکم سنگسار برای آزادی سه آمریکایی زندانی است.

در پی انتشار خبر اجرای قریب‌الوقوع حکم سنگسار این زن زندانی، فعالان حقوق بشر فعالیت‎های گسترده‌ای برای ممانعت از اجرای این حکم کردند و در نهایت قوه قضاییه از تعلیق حکم سنگسار وی خبر داد.

با این وجود نگرانی‌هایی مبنی بر تبدیل حکم سنگسار این زن به اعدام وجود دارد. در برنامه‌ای که شب گذشته از تلوزیون ایران پخش شد، برخی افراد در گفت‌وگو با گزارش‌گر تلویزیون خواستار سنگسار سکینه آشتیانی بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

روی دیگر موضوع این است که چرا وقتی سردار زاررع (یا زارعی) وقتی به دستور رئیس قوه قضایه وقت آقای شاهرودی با 7 زن در حال زنا دستگیر می‌شه، اتفاقی براش نمی‌افته. یا وقتی رئیس دانشگاه زنجان آشکارا مرتکب سوءاستفاده جنسی از دختری دانشجو می‌شه ایضاً. یا مثلاً حجت‌الاســــلام تائب وقتی متهم به تجاوز به زندانیان زن می‌شه، غیبش می‌زنه.
این‌ها را همه‌ی مردم می‌دونند، تنها نوشتم که حکومت کودتا بدونه اگر دست به اعدام خانم سکینه محمدی بزنه قطعاً به‌عنوان حداقل هزینه باید انتظار اعتراضی خیابیانی را هم از طرف مردم داشته باشه!

-- سعید ، Aug 12, 2010

تلویزیون ج ا با بازجویان سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی در پایمال کردن حقوق دستگیر شدگان و شهروندان همکاری دارد. بنا به گفته مازیار بهاری روزنامه نگار ایرانی-کانادایی که پس از انتخابات بیش از سه ماه را در زندان گذراند ، بین بازجویانش و تیم صدا و سیما هماهنگی کامل بر قرار بود وی در این خصوص گفت: “اتاقی که من در آن توسط پرس تی وی مصاحبه شدم همان اتاق بازجویی من بود، فقط در زمان ضبط برنامه، یک پرده قرمز پشت من قرار گرفت و بازجویم پشت آن پرده نشسته بود تا مطمئن شود که من مطابق میل رصحبت می کردم.!!!

-- Payman ، Aug 12, 2010

اگر انعکاس این خبر در رسانه های برزیل را ببنید ..... خواهیدفهمید که دولت ایران با این کار ذره ای از نفوذ راهم که داشت از دست داد.... فراموش نمی کنم حالت وحشت زده لولا در اقامتش در تهران به منظور جلوگیری از حمله احتمالی غرب به ایران .... کمک او در دادن پناهندگیبه سکینه محمدی به منظور کمک به وجه رژیم ایران .... ورای منفی برزیل به تحریم های ایران .... احمدی نژاد با این کار برزیل راازیک دوست به یک دشمن تبدیل کرد .... خوب آقای هوگو چاوز (ونزوئلا) هم نهایتا ترجیح خواهدروابط گرم با این پنجمین کشور جهان از نظر وسعت وجمعیت وبزرگترین اقتصاد امریکای لاتین را بهبود دهد..... نه با ایران ....

-- بدون نام ، Aug 12, 2010

حالا کی گفته این واقعأ سکینه آشتیانیه؟ خوب اگه منو هم یه چادر اینطوری سرم بکنند که فقط دماغم پیدا باشه میشم سکینه محمدی آشتیانی! صدا گذاری هم که با یرنامه های کامپیوتری مثل آب خوردنه.

-- آزاده ، Aug 12, 2010

ديکتاتورها عموماً مصلحت نظام منحوس خود را به مصلحت ملی، ضوابط اخلاقی و شروط آدميت ترجيح می دهند، اما فقط خودکامگان ديوانه مرتکب اعمال وحشيانه ای می شوند که حتی به مصلحت نظام منحوسشان هم نيست ! چه مصلحتی در سنکسار زنان و يا اعدام آدمها در مقابل انظار عمومی برای رژيم جهل و جنون متصور است ؟ا

-- بدون نام ، Aug 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)