تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تقاضای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی

تقاضای استیضاح صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دولت ایران، یکشنبه ٢٤ مرداد ٨٩ با ٢٢ امضا به هیأت رئیسه مجلس داده می‌شود.

مهرداد لاهوتی، نماینده مجلس امروز به خبرگزاری کار ایران، ایلنا گفته که «وزیر جهاد کشاورزی تلاش می‌كند كه نظر امضاكنندگان تقاضای استيضاح را تامين كند. اما از آن‌جايی‌ كه نمايندگان معتقدند به بخش كشاورزی آسيب جدی وارد شده است و شاهد نابسامانی در بخش كشاورزی هستيم، بعيد به نظر می‌رسد كه قانع شوند.»


حسن تامینی، یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر جهادکشاورزی نیز ٢٣ تیرماه گذشته گفته بود که طراحان استیضاح «تهدید» شده‌اند. او افزوده بود که نمایندگان در برابر این تهدیدها، «مقاومت» می‌کنند.

اما این نماینده مجلس نگفت که طراحان استیضاح از سوی چه کسی تهدید شده‌اند.

مهرداد لاهوتی به خبرگزاری کار ایران، ایلنا گفته که وزیر جهاد کشاورزی تلاش می‌كند كه نظر امضاكنندگان تقاضای استيضاح را تامين كند

پیش‌تر مهرداد لاهوتی، «بی‌توجهی وزیر کشاورزی به واردات بی‌رویه محصولاتی مانند برنج، چای، مرکبات، ماهی و دام زنده و سایر محصولات کشاورزی» را از دلایل استیضاح وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده بود.

صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی که دانشیار دانشگاه تربیت مدرس نیز است، دکترای اقتصاد منابع طبیعی دارد.

در طول یک سالی که از عمر دولت دهم می‌گذرد، طرح استیضاح «مسعود میرکاظمی، وزیر نفت؛ حمید بهبهانی، وزیر راه؛ مصطفی محمدنجار، وزیرکشور؛ علی‌اکبر محرابیان، وزیر صنایع و مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی» پنج وزیر دولت دهم نیز در مجلس آماده شده‌اند اما هیچ‌گاه مطرح نشد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)