تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

هشدار آیت‌الله دستغیب به حکومت ایران

آیت‌الله علی محمد دستغیب از مراجع تقلید در ایران در نامه‌ای نوشته که به «هیأت حاکمه گوشزد می‌کنم که احتمال بدهید راهی را که می‌روید، اشتباه است.»

این نامه که در تارنمای شخصی این مرجع تقلید ساکن شیراز منتشر شده، پاسخی به «دادخواهی» خانواده زندانیان سیاسی است.


هفته گذشته جمعی از خانواده‌های زندانیان زندان اوین با انتشار نامه‌ای خطاب به مراجع تقلید نوشتند که «ما خانواده‌های زندانیان سیاسی با وقوف به شرایط بحرانی کشور که بر اثر بی‌تدبیری آنان که صالح نیستند و صلاح ملک و ملت را به اطاعت از هوای نفس برای لختی بیش‌تر ماندن بر مسند قدرت فروخته‌اند، به وجود آمده است، بیش از این نمی‌توانیم صحت و سلامت جسم و روح عزیزان‌مان را در بند ظلم تاب بیاوریم و سکوت کنیم.»

١٥ زندانی سیاسی زندان اوین در تهران که در اعتراض به «شرایط نامناسب زندان و رفتار توهین‌آمیز ماموران» دست به اعتصاب غذا زده بودند، پس از ١٦ روز، ١٨ مرداد ٨٩ به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

آیت‌الله دستغیب در این نامه از خانواده زندانیان سیاسی به دلیل این‌که نمی‌تواند به «دادخواهی» آن‌ها رسیدگی کند، عذرخواهی کرده است

آیت‌الله دستغیب در این نامه از خانواده زندانیان سیاسی به دلیل این‌که نمی‌تواند به «دادخواهی» آن‌ها رسیدگی کند، عذرخواهی کرده است.

این مرجع تقلید از حکومت خواسته که در نشستی «دوستانه» با علما و مراجع به بیان مسائل پس از انتخابات بپردازد.

او همچنین گفته مراجع و علما نباید به دلیل «پاسخ صریح» با حمله بسیجیان و لباس شخصی‌ها روبرو شوند.

در جریان حوادث پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری ایران در سال ٨٨، دفتر و منزل آیت الله دستغیب مورد حمله لباس شخصی‌ها قرار گرفت. همچنین مسجد قبا که محل سخنرانی او در شیراز است برای مدتی پلمب شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از مسئولین سایت درخواست میکنم که تمام بیانات و سخنرانی های مرجع بزرگوار (آیت الله العظمی سید علی محمد دستغیب ) را در سایت خود منتشر کنید تا مردم بدانند که هنوز روحانی شجاع و خدا پرست و جود دارد، تمام حرفهای آیت الله العظمی سید علی محمد دستغیب از روی اخلاص است و تاثیر خود را بر دلها میگذارد ، با تشکر از شما.درود بر موسوی و دستغیب

-- سید حسین ، Aug 13, 2010

درود بر آیت الله دستغیب ، ایشان بسیار شجاع هستند. لطفا سخنرانی های لیشان رو به گوش مردم برسونید .

-- نرجس بانو ، Aug 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)