تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بی‌خبری از زندانیان اعتصاب‌کننده

خانواده‌های زندانیان اعتصاب کننده اوین می‌گویند که هنوز هیچ گونه ارتباطی با ۱۶ زندانی اعتصاب‌کننده نداشته‌اند و هیچ یک از آنها تا کنون تماس تلفنی نداشته‌اند.

به گزارش تارنمای کلمه خبرهای رسیده از زندان اوین نیز حاکی از آن است که این شانزده زندانی هنوز در سلول‌های انفرادی هستند و به بند عمومی منتقل نشده‌اند.

این در حالی است که انتقال زندانیان معترض به «شرایط نامناسب زندان و رفتار توهین‌آمیز ماموران» به سلول انفرادی، یکی از مهمترین دلائل اعتصاب غذای زندانیان بوده‌است.


تارنمای کلمه روز سه شنبه نوزدهم مرداد ماه بیانیه ۱۶ زندانی سیاسی زندان اوین مبنی بر پایان دادن به اعتصاب غذای ۱۵ روزه شان را منتشر کرد و گفت که کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار زندانی اعتصاب غذای «خشک» خود را به اعتصاب «تر» تبدیل کرده‌است.

آقای صمیمی اعلام کرده‌است که تا بازگرداندن تمامی اعتصاب‌کنندگان به بند عمومی در اعتصاب غذا خواهد بود.

اعتصاب‌کنندگان طی پیامی اعلام کرده بودند که به احترام میرحسین موسوی،دیگر شخصیت‌های جنبش و «تک تک یاران جنبش سبز» به اعتصاب غذای خود پایان می‌دهند.

در روزهای اخیر شمار زیادی از چهره‌های سرشناس منتقد دولت طی پیام های جداگانه به زندانیان از آنها خواسته بودند که به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

زندانیان در پیام خود، آزادی بابک بردبار، عکاس خبری را نشانه‌ای از عزم دادستان تهران در تحقق «خواسته‌های قانونی» خود اعلام کرده‌ و ابراز امیدواری کرده‌اند که خواسته های دیگرشان نیز عملی شود.

«رعايت کامل حقوق زندانيان در آيين‌نامه‌ سازمان زندان‌ها؛ برخورد با زندان‌بانان قانون‌شکن؛ افزايش فضای سرانه، زمان تلفن، امکانات بهداشتی و درمانی برای هر زندانی و اجرای فوری و کامل قوانين و موارد مصوب مرتبط با زندانيان» از جمله خواسته های این زندانیان است.

خبرهای رسیده از زندان اوین نیز حاکی از آن است که این شانزده زندانی هنوز در سلول‌های انفرادی هستند و به بند عمومی منتقل نشده‌اند

بیش‌تر این زندانیان سیاسی در جریان موج بازداشت‌های پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری ایران در سال ۸۸، به اتهام‌های متفاوتی مانند «اقدام علیه امنیت ملی، توهین و تبلیغ علیه نظام» بازداشت و به زندان محکوم شده‌اند.

از سوی دیگر عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران روز چهارشنبه، اخبار منتشر شده درباره اعتصاب غذای زندانیان را «کذب» نامید و گفت: «عوامل فتنه و ضد انقلاب که از اقدامات خود در جریان اغتشاشات به جایی نرسیده‌اند، این بار با طرح مباحث ساختگی و دروغ، سعی در مشوش جلوه دادن اوضاع دارند و در روزهای اخیر درباره برخی از زندانیان نیز مباحث کذبی مطرح شده و سایت‌های معاند نظام نیز آن را منتشر کرده‌اند.»

علی ملیحی، عضو ادوار تحکیم وحدت؛ بهمن احمدی‌امویی، روزنامه نگار؛ حسین نورانی‌نژاد، عضو جبهه مشارکت؛ عبدالله مومنی،سخنگوی ادوار تحکیم؛ علی پرویز، فعال دانشجویی، حمیدرضا محمدی، فعال سیاسی؛ جعفراقدامی، فعال مدنی؛ ضیا نبوی، دانشجوی محروم از تحصیل؛ ابراهیم (نادر) بابایی، فعال مدنی؛ کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر؛ مجید دری، فعال دانشجویی؛ مجید توکلی، فعال دانشجویی؛ کیوان صمیمی، روزنامه نگار؛ غلامحسین عرشی؛ محمدحسین سهرابی‌راد و پیمان کریمی‌آزاد، ۱۶ زندانی سیاسی هستند که دست به اعتصاب غذا زده بودند. بابک بردبار نیز جزو اعتصاب‌کنندگان بود که ۱۶ مرداد جاری آزاد شد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
پایان اعتصاب غذای ١٥ زندان سیاسی

نظرهای خوانندگان

زندانی سیاسی پرچم ازادیخواهی

-- بدون نام ، Aug 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)