تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
خانواده ١٧ زندانی سیاسی:

«از فاجعه مرگ اعتصاب‌کنندگان جلوگیری کنید»

خانواده زندانیانی که در زندان اوین اعتصاب غذا کرده‌اند با انتشار نامه‌ سرگشاده به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران خواهان جلوگیری او از «خطر فاجعه انسانی در رخداد مرگ ناشی از اعتصاب غذای زندانیان» شده‌اند.

تارنماهای مخالفان دولت، امروز خبر داده‌اند که خانواده ١٧ زندانی اعتصاب‌کننده در نامه خود به رئیس قوه‌قضاییه گفته‌اند: «فرزندان ما که هنگامی که اجرای حق ملاقات را بدون تحقیر و توهین از سوی زندانبانان در خواست کرده اند، متاسفانه مسئولین زندان با برخورد خارج از شئونات و خشونت‌آمیز به تهدید و تحقیر آنان پرداخته‌اند و تعدادی از زندانیان را در شب نیمه شعبان به سلول‌های انفرادی انتقال داده‌اند و تمامی تلفن‌ها را تا به امروز قطع کرده و آنان را از ملاقات با خانواده‌های‌شان محروم نموده‌اند.»


مجيد دری، مجيد توکلی، عبدالله مومنی، علی مليحی، ضياالدين نبوی، کيوان صميمی، نادر (ابراهيم) بابايی، حميدرضا محمدی، پيمان کريمی آزاد، بهمن احمدی امويی، بابک بردبار، جعفر اقدامی، علی پرويز، غلام‌حسين عرشی، حسين نورانی‌نژاد، محمدحسين سهرابی‌راد و کوهيار گودرزی ١٧ زندانی سياسی هستند که در زندان اوين دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

بیش‌تر این زندانیان پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ٨٨ و به اتهام‌های «اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین» بازداشت شده‌اند.

اعتصاب غذای ١٧ زندانی سياسی از ١٣ روز پيش به خاطر اعتراض به شرايط نامناسب بند ۳۵۰ و رفتارهای ماموران زندان آغاز شد

اعتصاب غذای ١٧ زندانی سياسی از ١٣ روز پيش به خاطر اعتراض به شرايط نامناسب بند ۳۵۰ و رفتارهای ماموران زندان آغاز شد. حال برخی از اعتصاب‌کنندگان وخيم گزارش شده‌ است.

هم‌زمان اعلام شده است که زندانیان سیاسی رجایی‌شهر و زندانیان سیاسی زن زندان اوین نیز برای «همبستگی» با اعتصاب کنندگان بند ٣٥٠ اوین، امروز روزه سیاسی گرفته‌اند.

عیسی سحرخیز، داوود سلیمانی، رسول بداغی، مهدی محمودیان، منصور اسانلو، ناصح یوسفی، حشمت الله طبرزدی، رفیعی فروشانی، احمد زیدآبادی، مسعود باستانی، شبنم و فرزاد مددزاده از جمله زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر هستند.

در چند روز اخیر، میرحسین موسوی، مهدی کروبی، آیت الله بیات زنجانی، زهرا رهنورد، عبدالله نوری، احمد صدر حاج‌سيدجوادی و پروين فهيمی از اعتصاب‌کنندگان خواسته‌اند که به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

مقامات قوه قضاییه ایران تاکنون در این باره سکوت کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)