تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

کشته شدن هشت خارجی در افغانستان

مسئولان پلیس افغانستان می‌گویند که بامداد شنبه اجساد گلوله خورده شش آلمانی، دو آمریکایی و سه افغان در جنگلی در حوالی بدخشان پیدا شده است.

به گزارش رویترز، سفارت آمریکا در کابل، روز شنبه و پس از اعلام کشته شدن چند خارجی در جریان تیراندازی در افغانستان عنوان کرد که گمان می‌شود تعدادی آمریکایی نیز در میان کشته شدگان باشند.

سخنگوی سفارت آمریکا گفت که دلایلی برای این‌که چند شهروند آمریکایی نیز در میان کشته شدگان هستند وجود دارد. او اما از تایید هرگونه جزئیات در این زمینه خودداری کرد.

مقامات پلیس می‌گویند که آن‌ها به خارجیان هشدار داده بودند که در مناطق جنگلی نورستان کمپ نزند اما آن‌ها جواب داده‌اند که پزشک هستند و قصد آسیب رساندن به خود را ندارند

در حالی که برخی گزارش‌ها می‌گفتند که خارجیان کشته شده توریست بوده‌اند اما مسئولان پلیس اعلام کرده‌اند که مدارک آن‌ها نشان می‌دهد که پزشک بوده‌اند.

گفته می‌شود که آن‌ها در جنگلی حوالی بدخشان و نورستان کمپ زده بودند که مورد حمله افراد ناشناسی قرار گرفتند.

مقامات پلیس می‌گویند که آن‌ها به خارجیان هشدار داده بودند که در مناطق جنگلی نورستان کمپ نزند اما آن‌ها جواب داده‌اند که پزشک هستند و قصد آسیب رساندن به خود را ندارند.

گفته می‌شود که این افراد برای کمک به افغان‌های محلی قصد بازدید از چند منطقه را داشتند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز اعلام کرد تا زمانی که اطلاعات بیش‌تر در این زمینه از طریق سفارت‌شان در کابل تهیه شود نمی‌تواند نظری بدهد.

خشونت در افغانستان به بالاترین حد خود از زمان حضور نیروهای خارجی در این کشور از سال ٢٠٠١ رسیده است. ماه ژوئن سال ٢٠١٠ با بیش از ١٠٠ کشته خونین‌ترین ماه برای نیروهای خارجی از زمان حمله به افغانستان تاکنون بوده است.

در این سال همچنین صدها غیرنظامی افغان نیز در جریان حملات و بمب‌گذاری‌های طالبان کشته شده‌اند.

حمله به توریست‌ها در افغانستان چندان مرسوم نیست اما مشخص نیست که چرا این افراد در منظقه‌ای بوده اند که به عنوان محل شورشیان طالبان از جمله گروه حقانی شناخته می‌شود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)