تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«تنها ملاک حقیقت ولی فقیه است»

محی‌الدین حائري شيرازي، معلم اخلاق دولت محمود احمدی‌نژاد می‌گوید کسانی که «تنها و تنها» کتاب قرآن را قبول دارند، نمی توانند مشکلات خود را حل کنند و فقط «نائب امام زمان» می‌تواند اختلافات را حل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) وی که امروز، جمعه در شهر قم سخن می‌گفت، ولی فقیه را نائب امام دوازدهم شیعیان دانست و اظهار داشت که به همین دلیل نباید با ولی فقیه «مباحثه» کرد، چون در صورت «مباحثه» اختلاف پیش می‌آید.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که علی سعیدی، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه پاسداران نیز روز چهارشنبه جاری گفته بود «حتی قرآن نیر نمی‌تواند ملاک حل اختلافات باشد و رهبری الهی ملاک حق در هر زمان است.»

علی سعیدی در ادامه سخنانش از رهبر جمهوری اسلامی ایران با عنوان «حضرت سید علی خامنه‌ای» یاد کرد و گفت که وی در حال حاضر «ناخدای کشتی حق» است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، این مقام عالی رتبه سپاه با زیر سوال بردن رای مردم و ناکافی دانستن آن به عنوان «ملاک حقانیت و حققیت»، ادعا کرد: «تنها ملاک حق اتکا به حجت خدا در هر زمان است. امروز حجت خدا ولی‌فقیه است که افراط و تفریط نیز را با توجه به ایشان باید سنجید. »

در چند سال اخیر برخی هوادران دولت، با تاکید بر «اسلامیت نظام» بارها تاثیر رای مردم در مشروعیت نظام را زیر سوال برده‌اند.

«تنها ملاک حق اتکا به حجت خدا در هر زمان است. امروز حجت خدا ولی‌فقیه است که افراط و تفریط نیز را با توجه به ایشان باید سنجید»

معلم اخلاق دولت دهم در ادامه سخنانش از ولی فقیه با عنوان «فصل‌الخطاب» یاد کرد و افزود: « اگر در اين فتنه اخیر فصل‌الخطاب رهبري نبود معلوم نيست چه اتفاقي در كشور رخ مي‌داد و اين فصل‌الخطاب رهبري بود كه جريان را فيصله داد.»

خرداد ماه گذشته در جریان دهمین انتخابات ریاست جمهوری، آیت‌الله خامنه‌ای پس از اعلام نتایج از سوی وزارت کشور و پیش از تایید نتایج از سوی مراجع رسمی پیش بینی شده در قانون، احراز ریاست جمهوری را به محمود احمدی‌نژاد تبریک گفت.

وی پس از اعتراضات به «تقلب» در انتخابات، از مردم خواست که نتایج اعلام شده را بپذیرند.

چندی پیش آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ولایت فقیه «شعبه‌ای از ولایت ائمه» است و «همه مسلمانان» باید «تسلیم امر و نهی او باشند.»

وی در پاسخ به یک استفتا گفته بود:«تصمیمات و اختیارات ولی فقیه در مواردی که مربوط به مصالح عمومی اسلام و مسلمین است، بر اختیارات و تصمیمات آحاد امّت مقدم و حاکم است.»

این سخنان انتقادات برخی چهره‌های منتقد جمهوری اسلامی را در پی داشته است.

آیت‌الله دستغیب، عضو مجلس خبرگان رهبری هفته گذشته با مقایسه وضع کنونی با زمان شاه گفت: «یک عده‌ای در زمان رژیم سابق اطراف شاه را می‌گرفتند و از او تعریف و تمجید می‌کردند تا به حدی که او را ظلّ السلطان یعنی سایه خدا قلمداد می‌کردند و از مردم هم توقع تعریف و تمجید داشتند و الان نیز وضع به همین منوال است.»

مهدی کروبی، نامزد معترض به نتایج انتخابات چندی پیش در بیانیه‌ای «اختیارات و دامنه» ولایت فقیه را بیش‌تر از اختیارات پیامبران و ائمه دانست و اظهار داشت که حتی خدا نیز چنین حقوقی را برای خود در نظر نگرفته‌است.

Share/Save/Bookmark

خدا هم اختیارات ولایت فقیه را ندارد
«اجازه اداره جامعه را خدا به ولی فقیه داده است»

نظرهای خوانندگان

بنابر آموزه‌های دینی انسان را با میزان حق می سنجند نه اینکه حق را با میزان انسان به سنجند واین روش دقیقا پرستش شخصیت است و باطل است و کسانی که حق را به میزان شخص می سنجند مشرک هستند و دشمن خدا و دشمن بشریت به عنوان جانشین خدا بر روی زمین هستند

-- علی محمدی ، Aug 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)