تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

نگرانی امام جمعه تهران از دوچرخه سواری زنان

احمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه تهران می‌گوید که به وی «خبرهای نگران کننده‌ای» از سواحل دریا و دوچرخه سواری زنان در خیابان‌های «عمومی» تهران رسیده ‌است.

این روحانی هوادار دولت با ابراز تاسف از آنچه «خبرهای هنجارشکنانه» در رابطه با مسئله حجاب خواند، به دف زدن خواننده‌های زن و مرد در آنچه «برخی جشنواره‌ها و افتتاحیه‌های مبتذل» خواند، اعتراض کرد.


هفته گذشته خبرگزاری فارس تصاویری از اجرای برنامه توسط یک گروه موسیقی متشکل از زنان و مردان نوازنده در همایش دولتی «ایرانیان خارج از کشور» منتشر کرد.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه «مسئولان عالی نظام ما درد دین دارند» و وضعیت «نابهنجار» حجاب را نمی‌پسندند، اظهار داشت که افراد معترض به مسئله حجاب قصد «تضعیف» دولت را ندارند.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم چندی پیش در یک گفت‌وگوی تلوزیونی اعلام کرده بود که دولت موافق شیوه برخورد با حجاب نیست و با این مسئله برخورد خواهد کرد.

این سخنان آقای احمدی‌نژاد واکنش بسیاری از نیروهای اصول‌گرای هوادار دولت را در پی داشت.

آقای خاتمی ادامه داد: «امثال من که تریبون داریم، طوری حرف نزنیم که بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها احسنت بگویند و بگویند که دل‌مان خنک شد. بلکه باید طوری حرف بزنیم که متدینین مطمئن شوند مسئولین هم این درد را دارند و بدحجابی را خطر می‌دانند.»

وی ادعا کرد «بدحجاب‌ها و بدپوشش‌ها» در روز خطر صحنه را خالی کرده و دست «تسلیم» بلند می‌کنند و «متدینان» هستند که «ایستادگی» خواهند کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با انتقاد از سخنان برخی مقامات دولتی گفت: «نهضت ما قبل از آن‌که ایرانی باشد، اسلامی است و بسیاری از ملی‌گرایان و داعیه‌داران ملی‌گرایی به وطن خیانت کرده‌اند.»

احمد خاتمی نسبت به قرار دادن «مکتب ایران» در برابر «مکتب اسلام» هشدار داد و گفت که زمزمه‌های این‌چنینی سرانجام «جمهوری ایرانی» را در پی دارد

اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد هفته گذشته در مراسم اختتامیه همایش «ایرانیان خارج از کشور» گفته بود: «از مکتب اسلام دریافت‌های متنوعی وجود دارد اما دریافت ما از حقیقت ایران و حقیقت اسلام، مکتب ایران است و ما باید از این به بعد مکتب ایران را به دنیا معرفی کنیم.»

خطیب جمعه تهران در واکنش به این سخنان آقای مشایی قرار دادن مکتب ایران مقابل مکتب اسلام را «ملی‌گرایی شرک‌آلود» دانست و گفت: «ما همه چیزمان اسلام است و مدافع ایران اسلامی هستیم.»

وی که در آستانه سالگرد انقلاب مشروطیت سخن می‌گفت نسبت به قرار دادن «مکتب ایران» در برابر «مکتب اسلام» هشدار داد و گفت که زمزمه‌های این‌چنینی سرانجام «جمهوری ایرانی» را در پی دارد.

«جمهوری ایرانی» یکی از شعارهای مخالفان دولت در راهپیمایی‌های پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در خرداد ماه گذشته بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بسیار خرسندم که پس از حل تمامی مسائل کشور، مشکل دوچرخه سواری نیز در مرحله رفع است

-- علی ، Aug 6, 2010

«ایرانی» و یا «اسلامی» چه تفاوتی دارد برای کشوری که خواص آن این آقایان باشند؟؟؟؟

-- بدون نام ، Aug 6, 2010

آقا فهمیدن کرده که جمهوری ایرانی در راه است! و این حکومت اسلام ناب را در چاه مواد تخمیری سرازیر خواهد کرد!

-- بدون نام ، Aug 6, 2010

وضع زنان ایران چقدر دردناک است در کشورهای دیگر زنان به فضا میروند و در کشور ما استفاده از دوچرخه توسط زنان بابا را نگران کرده

-- mohssen ، Aug 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)