تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

منصور اسالو محاکمه شد

منصور اسالو رئيس هيئت مديره سنديکای شرکت اتوبوس‌رانی تهران و حومه امروز در شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج محاکمه شد.

به گزارش فعالين حقوق بشر و دمکراسی محاکمه منصور اسالو حدود يک ساعت به طول انجاميد در حالی که وکلای مدافع وی در دادگاه حضور نداشتند. بر اساس اين گزارش آن‌ها از دادگاه موکل‌شان بی‌اطلاع بوده‌اند.


اسالو به اتهام «ارتباط با معارضين نظام» مورد محاکمه قرار گرفته‌است. اين محاکمه در شرايطی صورت می‌گيرد که وی در حال سپری کردن دوران محکوميت خود در زندان است.

فشار بر اين فعال کارگری و خانواده‌اش در ماه‌های اخير افزايش يافته‌است. وی در اين مدت بارها به سلول انفرادی منتقل شده و خانواده‌ وی نيز در خارج از زندان مورد تعرض قرار گرفته‌اند.

فشار بر اين فعال کارگری و خانواده‌اش در ماه‌های اخير افزايش يافته‌است.

زويا صمدی، عروس منصور اسالو در روز ۲ تیر سال جاری توسط ماموران امنيتی ربوده شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت. تنها چند روز پس از اين ماجرا خانواده اسالو خبر دادند که زويا صمدی در اثر اين حملات سقط جنين کرده‌است.

منصور اسالو در تیرماه سال ۸۶ در خیابان و در نزدیکی منزل خود بدون حکم دادگاه و توسط ماموران امنیتی دستگیر شد. وی پس از محاکمه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام، حکم ۵ سال زندان قطعی را دریافت کرد.

منصور اسالو هم‌اینک در زندان رجایی‌شهر کرج نگاه‌داری می‌شود و از حساسیت پوستی و بیماری‌های ریوی و چشمی و کمردرد رنج می‌برد طوری که تا کنون پزشک قانونی سه بار رای به عدم تحمل حبس وی را داده‌است.
چندی پيش سازمان بین‌المللی کار خبر داد که دولت ایران در روز ۲۲ ماه مه سال جاری به صورت رسمی اعلام کرده که رییس قوه قضاییه ايران با «عفو» اسالو موافقت کرده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)