تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تهديد خانواده زندانيان اعتصابی به بازداشت

نيروهای امنيتی با تماس با خانواده‌های زندانيان سياسی در اعتصاب غذا، آنان را از گفت‌وگو با رسانه‌ها منع کرده و تهديد کرده‌اند که در صورت چنين اقدامی آن‌ها را بازداشت خواهند کرد.

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، خانواده‌ی مجيد توکلی و حسين نورانی‌نژاد، دو زندانی اعتصاب‌کننده، از جمله کسانی بودند که تماس و حضور نيروهای امنيتی در منزل آن‌ها گزارش شده‌است.

با گذشت ده روز از اعتصاب غذای هفده زندانی سياسی در زندان اوين و اعتراض خانواده‌های آنان، وضعيت اين زندانيان همچنان نامشخص است و فشار بر خانواده‌های‌شان نيز ادامه دارد.

پرستو سرمدی، همسر حسين نورانی‌نژاد با اعلام خبر حضور نيروهای امنيتی در خانه‌ی مادر پنجاه ساله‌ حسين نورانی‌نژاد گفت که آنها «با تعهد و وساطت» از بازداشت مادر آقای نورانی‌نژاد منصرف شدند.


اعتراض خانواده‌های زندانيان اعتصاب‌کننده در پیاده‌روهای خیابان خیام تهران

از مادر مجید توکلی نیز خواسته شده است که سکوت کرده و با رسانه‌ها مصاحبه نکند.

وی به جرس گفت: «نه ماه است که فرزندم را نديده‌ام و الآن هم همه‌ی اميدم به خداست و از هيچ کسی غير از خدا نمی‌ترسم، اما سکوت می‌کنم تا ببينم چه پاسخی می‌دهند.»

خانواده‌ی زندانيان اعتصاب‌کننده در اعتراضات چند روز اخيرشان، خواهان رسيدگی به وضعيت عزيزان خود شده‌اند. آن‌ها در مقابل ساختمان امور زندان‌ها و زندان اوین، و همچنين در برابر دادستانی تهران چند بار تجمع کردند که در تجمع اخير پليس امنيتی با آنان درگير شد.

از سوی ديگر آخرين خبرهای منتشر شده در باره‌ی وضعيت هفده زندانی اعتصاب‌کننده حاکی از آن است که حال گروهی از آنان وخيم است و به بهداری زندان اوين منتقل شده‌اند.

با گذشت ده روز از اعتصاب غذای هفده زندانی سياسی در زندان اوين و اعتراض خانواده‌های آنان، وضعيت اين زندانيان همچنان نامشخص است و فشار بر خانواده‌های‌شان نيز ادامه دارد

تارنمای کلمه با «وخیم» توصیف کردن وضعیت جسمانی بهمن احمدی امويی، کيوان صميمی و مجيد توکلی از اعتصاب غذای خشک آنها خبر داد.

این گزارش‌ها در حالی است که با ادامه‌ی اعتصاب هفده زندانی، برخی از شخصيت‌های سياسی و اجتماعی از آنان خواسته‌اند تا اعتصاب غذای خود را بشکنند.

مهدی کروبی، عبدالله نوری و همچنين پروين فهيمی، مادر سهراب اعرابی ـ از جوانانی که در وقايع پس از انتخابات کشته شد ـ از افراد درخواست کننده‌ی پايان اعتصاب هستند.

پيش از اين نيز زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج با انتشار نامه‌ی سرگشاده‌ای ضمن حمايت از خواسته‌های اعتصاب‌کنندگان، از آن‌ها خواستند که اعتصاب غذای خود را بشکنند.

با اين‌حال به دليل قطع ارتباط اين زندانيان با بيرون از زندان، خانواده‌های آن‌ها نگران‌اند که زندانيان اعتصاب‌کننده اين پيام‌ها را دريافت نکنند.

هفده زندانی سياسی از ده روز پيش به خاطر اعتراض به شرايط نامناسب بند ۳۵۰ و رفتارهای ماموران زندان به سلول انفرادی منتقل شده و دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

تاکنون خانواده‌ی اين زندانيان به همه‌ی مراجع قانونی مراجعه کرده اما پاسخ مشخصی دريافت نکرده‌اند.
پنج خواسته‌ی زندانيان، رعايت کامل حقوق زندانيان در آيين‌نامه‌ی سازمان زندان‌ها؛ برخورد با زندان‌بانان قانون‌شکن؛ آزادی سريع و بدون قيد و شرط بابک بردبار،عکاس خبری؛ افزايش فضای سرانه، زمان تلفن، امکانات بهداشتی و درمانی برای هر زندانی و اجرای فوری و کامل قوانين و موارد مصوب مرتبط با زندانيان عنوان شده‌است.»

مجید دری، مجید توکلی، عبدالله مومنی، علی ملیحی، ضیاالدین نبوی، کیوان صمیمی، نادر (ابراهیم) بابایی، حمیدرضا محمدی، پیمان کریمی آزاد، بهمن احمدی امویی، بابک بردبار، جعفر اقدامی، علی پرویز، غلام‌حسین عرشی، حسین نورانی‌نژاد، محمدحسین سهرابی‌راد و کوهیار گودرزی ١٧ زندانی سیاسی هستند که از ١٠ روز پیش در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)