تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
موسوی و کروبی:

«از جنتی بخواهيد سند و مدرک ارائه کند»

ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان دولت ايران، طی نامه‌ای به مراجع تقليد شيعه، نسبت به اظهارات اخير احمد جنتی، دبير شورای نگهبان و امام جمعه‌ی موقت تهران، اعتراض کردند.

موسوی و کروبی ضمن قائل بودن به نقش تاريخی مراجع شيعه در «عرض تظلم و دادخواهی مردم به پيشگاه آن‌ها» و اشاره به وقايع يک سال گذشته، نامه‌ی خود را به سخنان اخير آيت‌الله احمد جنتی در مسجد جمکران قم اختصاص دادند.


آيت‌الله جنتی در سخنان خود گفته بود به اسنادی دست يافته که نشان می‌دهد، آمريکايی‌ها يک ميليارد دلار از طريق عربستان سعودی در اختيار رهبران معترضان قرار داده‌اند تا جمهوری اسلامی را منقرض کنند.

کروبی و موسوی در نامه‌ی خود نوشتند: «ايشان در حاشيه‌ی امن سلاح و صلاح قرار دارد، نه از بالا دست خوفی و نه از پائين دست ابايی! ارباب غزاء حامی اويند و اصحاب قضاء تابع او... آخر اين چه ادعا است، کدام دليل و سند، مستند اين بيان است؟!»

«ايشان در حاشيه‌ی امن سلاح و صلاح قرار دارد، نه از بالا دست خوفی و نه از پائين دست ابايی!»

موسوی و کروبی سپس با اشاره به مواضع و برخوردهای قبلی آيت‌الله جنتی نوشتند: «ديگران به تبعيت و حمايت از او گاه و بی‌گاه از اين قماش حرف‌هائی ابراز می‌دارند و حريم‌ها و حرمت‌ها درهم می‌شکنند و حد و مرزی برای کسی قائل نمی‌شوند.»

اين دو رهبر مخالفان در بخش ديگری از نامه به دفاع از خود پرداخته و نوشتند: «ما را پروای آن نيست که چنين آماج ضربات بی‌امان بی‌بصيرتان قرار گيريم؛ تاريخ اين ديار ستم‌کشيده مملو است از اين نامردمی‌ها، از قائم مقام تا اميرکبير که طغيان‌گرشان گفتند!»

کروبی و موسوی در انتها از مراجع شيعه خواسته‌اند از آيت‌الله جنتی بخواهند سند و مدرک خود را ارائه کند تا مردم «در جريان واقعيت و يا افترا و دروغ» قرار گيرند.

سخنان آيت‌الله احمد جنتی در مسجد جمکران قم در محافل سياسی ايران واکنش‌های متفاوتی داشت.

مهدی کروبی طی نامه‌ی تندی خطاب به آيت‌الله جنتی نوشت: «عده‌ای به رياکاری، دغل‌بازی، عوام‌فريبی، آدم‌کشی، دين‌فروشی و زاهدنمايی شهره‌ی آفاق گشته‌اند که بدون شک جناب‌عالی اگر از مصاديق بارز آن‌ها نباشيد جاده صاف‌کن آنان برای دست‌يابی به اهداف‌شان بوده‌ايد... اگر من فتنه‌گرم چون معترض‌ام؛ شما نيز شريک دزدان رأی مردم و نارفيق اين قافله‌ايد.»

روزنامه کيهان در پاسخ به نامه‌ی مهدی کروبی نوشت: «خوب است آقای کروبی به جای تحويل گرفتن خود به عنوان يکی از سران فتنه از برخی "رفقای از سر ناچاری" در فتنه‌ی سبز بپرسد که دلارهای بی‌زبان را گرفته و چه بلايی سرش آورده‌اند.»

جبهه مشارکت نيز با صدور بيانيه‌ای در اعتراض به اظهارات آيت‌الله جنتی، از قوه‌ی قضاييه خواست تا به ادعا‌های مطرح‌ شده از سوی وی رسيدگی کند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)