تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

آتش‌سوزی جنگل‌ها در روسیه

هزاران مامور آتش‌نشانی تلاش می‌کنند شعله‌های سرکش آتش در جنگل‌های روسیه را مهار کنند. بر اساس گزارش‌ وزارت حفاظت از شهروندانِ روسیه، امروز، پنجشنبه، ۸۵۰ جنگل و روستاهای اطراف آن، در روسیه طعمه‌ حریق شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «ایترفاکس» مأموران ۱۷۰۰ تن از روستائیانی را که اطراف ولگا سکونت داشتند، وادار کردند به خاطردود انبوه و خطر مسمویت روستاهاشان را ترک کنند. پارکی در آن حوالی طعمه‌ حریق شده ‌است.


در همان حال امروز باد، دود ناشی از این آتش‌سوزی‌ها را که در روزهای گذشته آسمان مسکو را پوشانده بود، با خود برده‌است. بر اساس گزارش‌های رسمی تعداد قربانیان این آتش سوزی به ۵۰ تن رسیده ‌است.

سازمان‌ها و بنیادهای امدادرسان اما چنین تلقی می‌کنند که تعداد قربانیان به مراتب بیشتر از ۵۰ نفر خواهد بود. صدها تن مجروح شده‌اند و هزاران نفر خانه و کاشانهٔ خود را در اثر این فاجعه زیست‌محیطی از دست داده‌اند.

مرکز پژوهش‌های هسته‌ای در ساروف که در ۴۰۰ کیلومتری شرقِ مسکو واقع شده‌است همچنان در خطر آتش‌سوزی قرار دارد. به گفته‌ یکی از کارشناسان وزارت حفاظت از شهروندانِ روسیه، شب گذشته تعداد زیادی از مأموران آتش‌نشانی موفق شدند، از سرایت شعله‌های آتش به این مرکز پژوهش‌های هسته‌ای جلوگیری کنند.

بر اساس گزارش‌های رسمی تعداد قربانیان این آتش سوزی به ۵۰ تن رسیده‌است

اهالی مسکو در این میان از این‌که می‌توانند امروز آسمان آبی را مشاهده کنند، خشنود هستند. اما با توجه به آن‌که جنگل‌های اطراف مسکو طعه‌ حریق شده‌است، بنا بر گزارش هواشناسی این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده مجدداً دود آسمان مسکو را بپوشاند.


برخلاف سه روز گذشته که در اثر نبودِ دید، پروازها در فرودگاه مسکو مختل شده بود، امروز هواپیماها بدون مشکل توانستند در این فرودگاه فرود بیایند و این فرودگاه را ترک کنند. اما درجه‌ هوا مانند روزها و هفته‌های گذشته، صبح امروز در مسکو همچنان از ۳۰ درجه‌ی سانتیگراد تجاوز کرده‌است.

بنا بر پیشگویی هواشناسی در هفته‌ آینده هم جبهه‌ هوای گرم ادامه خواهد داشت و گرمای هوا در مسکو از ۴۰ درجه‌ سانتیگراد هم تجاوز خواهد کرد. این امر خطر آتش‌سوزی را افزایش خواهد داد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)