تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

حمله به مهدی کروبی در مسجد نور تهران

خبرگزاری فارس از حمله به مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت و شلیک تیرهوایی از سوی محافظان وی در مسجد نور تهران خبر داده است.

تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی با تایید این خبر به رادیو زمانه گفت که تعدادی افراد «مسلح» که به نظر می آمد اعضای بسیج باشند، قصد حمله به آقای کروبی را داشتند و به سمت وی تخم مرغ پرتاب کرده‌اند.

به گفته وی محافظان مهدی کروبی به دلیل مسلح بودن این افراد، برای متفرق کردن آنها و «پیشگیری از حادثه احتمالی» تیرهوایی شلیک کرده‌اند.


مهدی کروبی، برای شرکت در مجلس ختم یکی از همشهریان خود به مسجد نور، واقع در میدان فاطمی تهران رفته بود.

تقی کروبی می‌گوید که برخی افراد یک «مجموعه ثابت حقوق‌بگیر مسلح» را برای برهم زدن مراسم‌هایی که مخالفان دولت در آن حضور دارند تشکیل داده‌اند و یکی از «افراد قدیمی سپاه متولی این افراد است.»

تقی کروبی می‌گوید که برخی افراد یک «مجموعه ثابت حقوق‌بگیر مسلح» را برای برهم زدن مراسم‌هایی که مخالفان دولت در آن حضور دارند تشکیل داده‌اند و یکی از «افراد قدیمی سپاه متولی این افراد است»

وی با بیان اینکه در جریان این حمله آسیبی به مهدی کروبی نرسیده است، گفت که این حادثه در خارج از مسجد و پس از پایان مراسم اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری فارس برخی حاضران در مسجد با شعار دادن علیه، مهدی کروبی خواستار خروج وی از مسجد شده‌اند.

مهدی کروبی پیش از این چندین بار مورد حمله نیروهای هوادار دولت قرار گرفته‌ است. نیروهای لباس شخصی پیش از این در هنگام دیدار کروبی از نمایشگاه مطبوعات، سفر به قزوین و حضور وی در تظاهرات ۲۲ بهمن به او حمله کرده‌اند.

برخی هواداران دولت، 23 خرداد ماه جاری نیز مهدی کروبی را در شهر قم مورد حمله قرار دادند.این نامزد معترض به نتایج انتخابات برای دیدار با برخی مراجع تقلید و سید حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی به قم سفر کرده‌ بود.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد معترض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری در یکسال گذشته بارها به «تقلب» در انتخابات اعتراض کرده‌اند.

نیروهای هوادار دولت و برخی مقامات رسمی ایران از این دو چهره سیاسی با عنوان «سران فتنه» یاد می‌کنند.




Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)