تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

وضعیت نامساعد محمدصدیق کبودوند در زندان

گروه‌های مدافع حقوق بشر ایران و خانواده محمدصدیق کبودوند، رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان می‌گویند این روزنامه‌نگار احتمالا در زندان سکته مغزی کرده است.

محمدصدیق کبودوند فعالی حقوق بشر و روزنامه‌نگار در تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۳۸۶ بازداشت شد. وی به اتهام تأسیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان محاکمه و به ۱۱ سال زندان محکوم شده است.


خانواده این زندانی سیاسی با انتشار اطلاعیه‌ای گفته‌اند:‌ «براساس آخرین اطلاعات دریافتی از وضعیت جسمانی کبودوند در زندان این احتمال نزدیک به یقین شده است که ایشان برای بار سوم دچار سکته گردیده است.»
در ادامه این اطلاعیه آمده است: «اگرچه درمانگاه زندان بیهوشی کبودوند را ناشی از افت و خیز شدید فشار خون اعلام کرده اما درگیری بخشی از مغز و اعصاب و سرگیجه شدید، اختلال در صحبت کردن و اختلالات جسمی، حرکتی و اندامی و بینایی ایشان در چهارشنبه گذشته علایم هشداری خطرناک است که حکایت از احتمال سکته مغزی کبودوند است.»

سازمان عفو بین‌الملل و گزارش‌گران بدون مرز ٢٥ تیر با صدور اطلاعیه مشترکی از وضعیت زندانیان عقیدتی که بیمارند و همچنان در زندان به سر می‌برند، ابراز نگرانی کردند

سازمان عفو بین‌الملل و گزارش‌گران بدون مرز ٢٥ تیر با صدور اطلاعیه مشترکی از وضعیت زندانیان عقیدتی که بیمارند و همچنان در زندان به سر می‌برند، ابراز نگرانی کردند.

این دو سازمان مدافع حقوق بشر با اعتراض به وضعیت نگاه‌داری زندانیانی که اغلب از نظر جسمی و روحی «به شدت بیمار» هستند، می‌گوید که محرومیت از درمان پزشکی تحمیل شده بر زندانیان با هدف اعمال فشار بیش‌تر بر زندانیان و خانواده‌های آن‌ها انجام می‌شود.

کبودوند علاوه بر فعالیت های حقوق بشری در کردستان، مدیر مسئول هفته نامه توقیف شده «پیام مردم» نیز بوده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر جایزه «هلمن-همت» را در سال ۲۰۰۹ به این زندانی سیاسی اهدا کرد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)