تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بروجردی: آمریکا تقاضای مذاکره کرده است

علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفته که کنگره آمریکا از طریق سفیر سوئیس درخواست مذاکره با ایران را مطرح کرده است.

خبرگزاری مهر به نقل از بروجردی نوشته: «سفیر سوئیس در ایران با من ملاقاتی داشت. در این دیدار سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران مطالبی را مطرح کرد از جمله این‌که با توجه به سفر اخیرش به واشنگتن اظهار علاقه کمیسیون سیاست خارجی آمریکا برای مذاکره با ایران را عنوان کرد.»


٢٦ تیر یک مقام وزارات امور خارجه ایران که نامش فاش نشده به واحد مرکزی خبر ایران گفته بود که لیویا لئوآگوستی، سفیر سوئیس در ایران ٢٣ تیر در روستایی در استان خراسان شمالی برای چند ساعت بازداشت شده است.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارات خارجه ایران یک روز بعد بازداشت سفیر سوئیس را تکذیب کرد.

بروجردی: آمریکا از یک طرف به تروریست‌ها کمک می‌کند و حادثه زاهدان را ایجاد می‌کند و تحریم‌های فراتر از قطع‌نامه وضع می‌کند پس چه انتظاری برای مذاکره دارد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، بروجردی در پاسخ به درخواست مذاکره آمریکا با ایران، به سفیر سوئیس گفته «آمریکا از یک طرف به تروریست‌ها کمک می‌کند و حادثه زاهدان را ایجاد می‌کند و تحریم‌های فراتر از قطع‌نامه وضع می‌کند پس چه انتظاری برای مذاکره دارد؟»

شورای امنیت سازمان ملل ١٩ خردادماه گذشته قطع‌نامه ١٩٢٩ را علیه برنامه‌ هسته‌ای ایران تصویب کرد.

در این قطع نامه تحریم‌هایی علیه افراد، بانک‌ها و شرکت‌هایی که گمان برده می‌شود با برنامه هسته ای ایران ارتباط دارند، وضع شده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)