تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
مهدی کروبی:

«رفتارهای وحشیانه کنونی در زمان شاه هم نبود»

مهدی کروبی یکی از رهبران مخالفان دولت ایران، برخورد حکومت با خانواده زندانیان سیاسی را «رفتارهای وحشیانه» خوانده است که در قبل از انقلاب هم وجود نداشته است.

به گزارش تارنمای سحام‌نیوز، مهدی کروبی امروز در دیدار با خانواده منصور اسانلو گفته که «رفتارهای وحشیانه‌ای که اکنون بر افراد و خانواده‌ها وارد می‌شود، ظلمی‌ است که نظام شاه هم با آن‌ همه فساد، این چنین رفتاری را با خانواده‌ها انجام نمی‌داد.»


منصور اسانلو

دبیرکل حزب اعتماد ملی به خانواده اسانلو گفته که «من به عنوان عضوی از این نظام شرمنده شما هستم ولی این رفتارها را به حساب اسلام و امام نگذارید.»

منصور اسانلو، از رهبران سندیکای کارگری اتوبوس‌رانی تهران از سال ١٣٨٤ تا کنون بارها به دلیل مبارزات کارگری بازداشت شده است. اسانلو آخرین بار در سال ١٣٨٦ بازداشت شد و تاکنون در زندان به سر می‌برد.

در این دیدار همچنین مادر منصور اسانلو گفته که ماموران امنیتی، دوم تیر زویا صمدی، عروس خانواده اسانلو را ربوده و مورد شکنجه قرار داده‌اند.

مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی به خانواده اسانلو گفت: «من به عنوان عضوی از این نظام شرمنده شما هستم ولی این رفتارها را به حساب اسلام و امام نگذارید.»

مادر منصور اسانلو افزوده است: «آن‌ها به شدت وی را کتک زدند به طوری که بسیاری از نقاط بدن وی کبود شده است و در ساعات پایانی شب زیر پل سیدخندان از ماشین به بیرون پرتابش می کنند.»

چندی پیش ماموران وزارت اطلاعات با بازداشت زویا صمدی از وی خواسته بودند که «تعهد» بدهد، بعد از آزادی منصور اسانلو وی از کشور خارج می‌شود و دست به هیچ اقدامی نخواهد زد.

سندیکای اتوبوسرانی نخستین بار در سال ١٣٤٧ در ایران تاسیس شد ولی فعالیت‌های آن بعد از انقلاب اسلامی متوقف شد. این سندیکا فعالیت‌های خود را دوباره از سال ١٣٨٤ آغاز کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بابا یه مرتبه بگو زنده باد شاه خودت رو خلاص کن.

-- ولیعهد ، Jul 18, 2010

خوب ... خود کرده را تدبیر نیست.... جناب آقای کروبی شما از بانیان این حکومت هستید....

-- بدون نام ، Jul 18, 2010

حاج آقا فراموش کردند سالهای اسفند ۱۳۵۷ را، یا خرداد ۱۳۶۰ را، یا ۱۳۶۷ را، یا قتلهای زنجیره‌ای را، یک ملیون کشته در جنگی بی‌ اساس را، یا ده ها هزار زندانی سیاسی را یا..... در هر صورت نماز روزه شان قبول باشد. ما که شراب خور جهنمی هستیم ولی‌ اگر بهشتی‌ باشد و این آقایان به آنجا دعوت شوند، کار خدا یک اشکال اساسی‌ دارد.

-- ایراندوست ، Jul 18, 2010

در زمان امام راحل چی؟

-- محمد ، Jul 18, 2010

باید به آقای کروبی یاد آوری کرد گه محمد رضا شاه گفت‌ «روزی خواهد رسید که با چراغ دنبال من خواهید گشت.» و شما امروز به این نتیجه رسیده اید! وقتیکه فساد اخلاقی و مالی به اوج خود رسیده و بحران، تمام کشور را در بر گرفته، و کشور در حال سقوط است. ملت ایران تمام این وحشیگری ها، نکبت، ننگ، بدبختی و فساد را به حساب اسلام و امام گذاشته است.»
شرمنده، 

-- Sharmandeh ، Jul 18, 2010

درود بر کروبی که خود را آماج تیرهای دوستان و دشمنان کرد ولی آنجه را که به نظرش حق بود، گفت.

-- ساسان ، Jul 19, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)