تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
احمدی‌نژاد:

«آمریکا مسئول بمب‌گذاری زاهدان است»

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران، امروز در قزوین گفته که نیروهای آمریکایی و ناتو در پاکستان و افغانستان، بمب‌گذاران در زاهدان را «تجهیز و حمایت» کرده‌اند.

شامگاه پنج‌شنبه ٢٤ تیر در جریان دو حمله انتحاری به مسجد جامع شیعیان زاهدان دست کم ٢٨ نفر کشته و بیش از ٣٠٠ نفر زخمی شدند.


احمدی‌نژاد همچنین انفجار بمب در سيستان و بلوچستان را «ادامه قطع‌نامه اخير شوراي امنيت و ترجمه و تفسير پيام رئيس‌جمهور آمريكا به مناسبت ٢٢ خرداد» ارزیابی کرده است.

١٩ خرداد ماه گذشته، شورای امنیت با تصویب قطع‌نامه ١٩٢٩ به دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای این کشور رای داد.

٢٢ خرداد امسال نیز باراک اوباما به مناسبت سال‌روز انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری سال ٨٨ ایران گفت که «شجاعت مردم ایران الگویی برای همه ما است.»

مخالفان دولت در ایران می‌گویند که در جریان انتخابات ٢٢ خرداد، محمود احمدی‌نژاد با «تقلب» رئیس‌جمهور شده اما مقامات حکومت ایران این گفته مخالفان را رد می‌کنند.

محمود احمدی نژاد همچنین دیروز در جلسه هیأت دولت به پیام تسلیت اوباما درباره حملات انتحاری زاهدان واکنش نشان داد. او گفت: «در حالی‌که نیروهای ناتو و آمریکا به صورت مالی و تجهیزاتی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، رئیس جمهور آمریکا پیام تسلیت می‌فرستد.»

احمدی‌نژاد انفجار بمب در سيستان و بلوچستان را «ادامه قطع‌نامه اخير شوراي امنيت و ترجمه و تفسير پيام رئيس‌جمهور آمريكا به مناسبت ٢٢ خرداد» ارزیابی کرد.

آمریکا، اتحادیه اروپا و بریتانیا، فرانسه و ایتالیا این حمله انتحاری را محکوم کرده‌اند.

گروه جندالله از گروه‌های پیکارجو در شرق ایران، «مسئولیت این انفجارها را پذیرفته» و می‌گوید که دو بمب‌گذار انتحاری در حسینه زاهدان از اعضای این گروه بودند.

این گروه روز جمعه ٢٥ تیر عکس‌هایی از حمله‌کنندگان انتحاری به مسجد جامع زاهدان را در وبلاگ رسمی‌اش منشر کرد. به گفته وبلاگ جندالله، «محمد ریگی و مجاهد عبدالباسط» دو عضو این گروه بوده‌اند که دست به حمله انتحاری زده‌اند.

گروه جندالله در منطقه بلوچستان، واقع در مرز ایران و پاکستان فعالیت می‌کند و تاکنون حملاتی را علیه مقامات سپاه، سربازان وظیفه نیروی انتظامی و شهروندان عادی در داخل ایران انجام داده‌ است.

جندالله می‌گوید که برای به رسمیت شناختن «حقوق اقلیت سنی» اقدام به «مبارزه مسلحانه» می‌کند.

عبدالمالک ریگی رهبر پیشین جند‌الله، چهار اسفند ماه سال گذشته، به گفته مقام‌های اطلاعاتی ایران در حالی که قصد سفر به قرقیزستان را داشت دستگیر شد.

وی چندی پس از آن به اتهام «محاربه و فساد فی‌الارض» در زندان اوین به دار آویخته شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حاج محمود، چه کسی مسئول این همه فساد و نکبت و تبعیض و فجایع در ایران است؟ دیگر نمی شود مسئولیت بی خردی ها، ناتوانی ها، بی لیاقتی ها و نادانی ها را به گردن دیگران انداخت. این بازی های احمقانه و عوام فریبانه دیگر کهنه شده است.
قزوینی،

-- Ghazvini ، Jul 19, 2010

اصلا توی اینمملکت مخالف وجود ندارد.چون هر گونه مخالفت محاربه است.کارشان به جای رسیده که به نخست وزیر ۸ ساله خودشان و ...محارب میگن.وقاحت تا کجا؟؟؟؟جرات دارید ۱گام عقب نشینی کنید.و بگذارید این مردم بدون ترس بیرون بیان تا ببینید با آبه دهانشن شما دروغ گویان را غرق خواهند کرد یا نه.ولی‌ خوشحالم از هر سؤ دارد طناب دار بر گردنتن سفت میشود.شقهٔ نظام و شکستن طلسم ولایت.قیام تحریمات سازمان ملل و اروپا.منتظر تحول اات عراق باشید.

-- hadi az kermanshah ، Jul 19, 2010

خنده داره!!! خود آمریکا اگر نمی خواست ریگی را نمی توانستید شما دستگیر کنید. یعنی پاکستان+امریکا. اکنون محمود از حضرات نقل قول می کند. چون به محمود دیکته می کنند که چی بگوید!! و این مورد را هر چه پیچیده تر می کند. ولی مردم ایران زمین دست همه را خوانده اند.

-- مسعود از پارس ، Jul 19, 2010

ممود جون، فقط قلعه الموت رو فراموش کردی وگرنه همه گفته هات اخلاق و حرف دل و جان و زبان منه! اگه باور نمیکنی به نوشته هام یک نظر بنداز و ببین.
عالی عالی عالی

خودنویس

-- بدون نام ، Jul 19, 2010

اصلن نباید جدی گرفت باید فرستادش دارالمجانین

-- jack ، Jul 19, 2010

آره محمودی که پرت و پلا میگه اما خدا وکیلی این کمک پونصد میلیون دلاری جند روز پیش آبجی کلینگتون به پاکستان چی بود؟ پاکستانی که دیگه ماها میدونیم این ترورها از اونجا میاد؟

-- مش لادن ، Jul 20, 2010

وقتی چند روز پیش عکس دو جوان جنداله با کمربند انفجاری در اینترنت دیدم بلافاصله یاد حسین فهمیده افتادم و اینکه چطور تبلیغات ادبیات خودکشی توسط ج .اسلامی گریبان خودش را گرفت!.
هم مدرسه ای سابق حسین در کرج

-- بدون نام ، Jul 21, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)