تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

کشته شدن ۵۰ قاچاقچی هروئین در افغانستان

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد در یک عملیات مشترک پلیس ویژه مبارزه با مواد مخدر این کشور و نیروهای ناتو در ولایت هلمند بیش از ۵۰ تن از قاچاقچیان مسلح کشته و حدود ۶ تُن هروئین کشف و ضبط گردید.

ژنرال داود داود، معاون مبارزه علیه مواد مخدر وزارت کشور افغانستان گفت این عملیات که دو روز پیش در منطقه «حاجی‌وکیل» شهرستان «دیشو» آغاز شده بود با به‌دست آوردن اهداف از پیش تعیین شد به پایان رسید.

وی عملیات یاد شده را هشداری به قاچاقچیان مواد مخدر در سراسر این کشور عنوان کرد و گفت دولت مصمم است با افراد دخیل در قاچاق مواد مخدر به شدت برخورد کند.

بنابر اطلاعات ژنرال داود، در این عملیات یک سرباز ناتو کشته شده‌است اما به نیروهای ویژه پلیس مبارزه علیه مواد مخدر افغانستان آسیبی نرسیده‌است.


بر پایه گزارش (۲۰۰۹) سال ملل متحد، مواد مخدر در افغانستان به یک تجارت سودآور تبدیل شده‌است که علاوه بر ایجاد منبعی درآمدزا برای شورشیان، باعث مرگ هزاران تن در جهان می‌شود.

بی قانونی، فساد و نبود نظارت کافی بر مرزهای افغانستان از دلایل عمده گسترش کشت و قاچاق مواد مخدر در این کشور شناخته می‌شود.

در این گزارش آمده‌است که در سال گذشته میلادی در حدود ۶۹۰۰ تن مواد مخدر در این کشور تولید شد و افزون بر این، ذخایر انبوهی از این مواد در این کشور وجود دارد.

اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان ملل نشان می‌دهند که افغانستان هنوز هم بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)