تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های بامداد

«رفتارهای متناقض مجمع روحانیون»
سرمقاله امروز روزنامه جام جم با عنوان «بی‌صداقتی یا سردرگمی» در خصوص جلسه اخیر مجمع روحانیون مبارز و موضع‌گیری آنها درباره سازمان مجاهدین خلق است.

در این سرمقاله آمده‌است: «مجمع روحانیون مبارز و آقای خاتمی بدرستی سازمان منافقین را تروریست و عامل کشتار فرزندان برومند و شخصیت‌های ملی و مذهبی ایران معرفی کرده‌اند، ولی آیا همین سازمان در فتنه سال ۸۸ حامی شما نبود و بصراحت از آقای موسوی و کروبی حمایت نکرد؟ آیا آن موقع هم شما مرزبندی خود را با این سازمان تروریست و دیگر دشمنان ملت شفاف ارائه کردید یا آن موقع این سوابق را فراموش کرده بودید؟»

این سرمقاله ادامه داده‌است: «آیا شما از این حمایت‌ها و از این همکاری‌ها هم اعلام برائت کرده‌اید؟ آیا آقای خاتمی از فهرست بلند همکاران گذشته خود از سطح وزیر گرفته تا معاون وزیر و کارشناس و... که هم‌اکنون در پناه همین دولت‌ها و دشمن بزرگ‌تر مردم ایران یعنی آمریکا در حال فعالیت هستند، اطلاع دارند؟ آیا تاکنون مرز خود را با آنها شفاف کرده‌اند؟»

به نوشته این سرمقاله: «رفتارهای متناقض مجمع روحانیون مبارز یعنی گاهی همسو با منافقین و دولت‌های حامی آنان و گاهی معارض با آنها را اگر حمل بر بی‌صداقتی با مردم نکنیم، حداقل باید نشان از سردرگمی این تشکل بدانیم که در هر دو حال صلاحیت این تشکل را زیر سوال می‌برد.»

متن کامل سرمقاله

انگشت اتهام دولت به سوی آژانس‌های گردشگری
سرمقاله امروز روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «راه‌حل‌های نادرست برای گردشگری» به بررسی روابط دولت و آژانس‌های گردشگری پرداخته‌است.

در این سرمقاله می‌خوانیم: «اگرچه وضعیت نامناسب صنعت گردشگری در ایران بر هر ناظر مسائل اقتصادی آشکار است، اما گویی حاد بودن مساله اکنون برای مسوولان بیش از گذشته نمود یافته‌است، آنچنان که تکاپویی می‌شود تا این وضعیت اندکی تغییر کند.»

این سرمقاله افزوده‌است: «بیش از آن که مسوولان بخواهند، این آژانس‌ها هستند که مشتاقند گردشگر خارجی را به ایران آورند که‌ای بسا آنان بیش از مسافر ایرانی حاضر باشند هزینه کنند و این سفره‌ای است که آژانس‌های ایرانی با جان و دل تمایل دارند بر سر آن بنشینند و نیاز به گوشزد نیست.»

به نوشته سرمقاله‌نویس این روزنامه: «انگشت اتهام به سوی کسانی که خود با تمام وجودشان می‌خواهند ایران را از توریست پر کنند و جیبشان را پرتر، کمی غیرمعمول است. فراتر از این، چنین گزاره‌ای به معنای فرو کاستن یک مشکل چند وجهی به عاملی است که آن هم خود باید معلول قلمداد شود نه علت.»

این سرمقاله ادامه داده‌است: «نمی‌توان از گردشگر خارجی انتظار داشت، کمکی به صادرات خدمات ما کند و آژانس‌های مسافرتی هم اگر می‌توانستند معجزه‌ای کنند، چنین می‌کردند تا سودی مضاعف کسب کنند و در این بین به نظر می‌رسد «جریمه» سیاستی نباشد که بتواند تمامی مشکلات صنعت گردشگری را به دوش کشد.»

متن کامل سرمقاله


عناوین سایر مطبوعات:

سرمقاله امروز روزنامه تهران امروز با عنوان «مصرف و الگوي مصرف از حرف تا عمل»

سرمقاله امروز روزنامه رسالت با عنوان «امانت آسمان و امين ايمانيان»

سرمقاله امروز روزنامه مردمسالاری با عنوان «همچنان تريبون سخنگو خاموش است»

سرمقاله امروز روزنامه کیهان با عنوان «نعره زد عشق كه خونين جگري پيدا شد»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)