تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

نمره ندادن به دانشجویان به خاطر «بدپوششی»

تعدادی از استادان دانشگاه خواجه نصیر تهران از دادن نمره پایان ترم به دانشجویان دختر و پسری که به گفته آن‌ها «بدحجاب و بدپوشش» هستند، خودداری کرده‌اند.

به گزارش دانشجونیوز، سخت‌گیری در مورد نحوه پوشش در این دانشگاه «شدیدتر» شده‌ است و رفتار حراست دانشگاه درباره نحوه پوشش و روابط دانشجویان با یکدیگر «توهین‎آمیز» است. در ورودی دانشکده‌های این دانشگاه نیز تابلوهای زیادی در رابطه با مسئله حجاب نصب شده‌ است.

گفته می‌شود یکی از استادهای دانشکده مکانیک این دانشگاه که یکی از معاونت‎های این دانشگاه را نیز برعهده دارد، دادن نمره پایان ترم به دانشجویان را مشروط به دادن تعهدنامه درباره نحوه پوشش و روابط با سایر دانشجویان دانسته‌ است.


سخت‌گیری‌ها درباره نحوه پوشش دانشجویان در حالی است که کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اواخر خرداد ماه جاری از رئیسان دانشگاه‌ها خواسته بود که به صورت مستقیم وارد بحث حجاب شوند و مدیریت این مسئله را به نیروهای حراست و انتظامات دانشگاه واگذار نکنند.

غلامرضا خواجه سروری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم نیز با اعلام مصادیق پوشش و «بدحجابی» برای دانشجویان دختر و پسر گفته بود که اگر کسی از دانشجویان از این موارد تخطی کند با آن‌ها از سوی کمیته‌های انضباطی برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، بر اساس این آئین‌نامه نوع پوشش دانشجویان دختر باید به شکلی باشد که لباس‌ها گشاد و بلند باشد و روسری یا مقنعه نیز بلند و به صورت کلی «حجم بدن زن‌ها» را نشان ندهد.

یکی از استادهای دانشکده مکانیک این دانشگاه دادن نمره پایان ترم به دانشجویان را مشروط به دادن تعهدنامه درباره نحوه پوشش و روابط با سایر دانشجویان دانسته‌ است

به گفته معاون وزیر علوم دانشجویان پسر نیز باید از پوشیدن لباس‌هایی که وی آن‌ها را «جلف» نامیده خودداری کنند.
وی افزود: «پوشیدن تی‌شرت‌های تنگ و بدن‌نما، شلوارهای کوتاه و تنگ که با حرکتی هم قسمتی از بدن آن‌ها مشخص می‌شود، ممنوع است و مشکل قانونی دارد.»

این مقام مسئول تنبیه دانشجویانی که مفاد این آئین‌نامه را رعایت نکنند، تذکر کتبی و شفاهی و تعلیق ترم یا درس عنوان کرد.

در ماه‌های اخیر هم‌زمان با گرم شدن هوا سخت‌گیری‌ها نسبت به پوشش زنان در ایران شدت گرفته‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من بودم همه جزوات استادی را که بابت حجاب سبب اخراجم از دانشگاه و محرومیت از تحصیل من شده است،توی صورتش پرت می کردم و می گفتم که تو وطن فروشی!

-- عصبانی ، Jul 9, 2010

اسم اين اساتيد و مشخصات اونها را به ياد يسپاريد تا وقتي كه زين به پشت بشن
...اندكي صبر ... سحر نزديك است

-- بدحجاب ، Jul 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)