تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:

«نمی‌توان گفت تحریم‌ها اثری ندارد»

مقام ارشد برنامه هسته‌ای ایران روز چهارشنبه برای نخستین بار از «مواجه شدن فعالیت هسته‌ای ایران با کندی» در اثر تحریم‌های جدید سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، این مطلب را روز گذشته در یک نشست خبری در بوشهر در پاسخ به پرسشی در مورد افزایش تحریم‌های هسته‌ای و اقتصادی علیه ایران بیان کرد و افزود: «نمی‌توان گفت تحریم‌ها اثری ندارد.»


علی‌اکبر صالحی

این نخستین بار است که مقام‌های ایرانی به تأثیر تحریم‌های سازمان ملل که نهم ژوئن در شورای امنیت تصویب شد اذعان می‌کنند.

با این حال آقای صالحی در این نشست خبری افزود:
«با اقداماتی نظیر آنچه کنگره آمریکا در خصوص بنزین صورت داده‌است باید گفت این تحریم‌ها در فعالیت‌های هسته‌ای ایران اثر ندارد. ممکن است کار را با کندی مواجه کند اما فعالیت‌ها را متوقف نمی‌کند و این امری قطعی است.»

پیش از این مقام‌های ایرانی از جمله محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم، تحریم‌های جدید را بی‌اثر خوانده و حتی آن را «مایه خوش‌حالی» دانسته بودند.
آقای احمدی‌نژاد در واکنش به این تحریم‌ها اظهار داشت که «به یکی از آن‌ها پیغام دادم که این قطعنامه‌ها که شما صادر می‌کنید مثل دستمال مصرف‌شده‌ای است که باید در زباله‌دان انداخته شود.»

علی‌اکبر صالحی: ممکن است در بحث غنی‌سازی در برخی از تجهیزات جانبی مثل تجهیزات اندازه‌گیری مشکلاتی پیدا کنیم

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته هم‌چنین اذعان داشت که ایران در پی تحریم‌های سازمان ملل «ممکن است در بحث غنی‌سازی در برخی از تجهیزات جانبی مثل تجهیزات اندازه‌گیری مشکلاتی پیدا کند.»

گفت‌وگوها با قدرت‌های جهانی برای معاوضه سوخت اتمی برای رآکتور پزشکی تهران در اکتبر گذشته با بن‌بست روبه‌رو شد. پیشنهاد دیگری که با همراهی ترکیه و برزیل در این خصوص به این قدرت‌ها شد با واکنش سرد غرب روبه‌رو شده‌است.

علی‌اکبر صالحی در بوشهر به خبرنگاران گفت که ایران در پیوند با برنامه معاوضه سوخت «آماده مذاکره» با قدرت‌های جهانی است اما این مذاکرات باید بر پایه توافق انجام‌شده با برزیل و ترکیه باشد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

علی اکبر: «نمی‌توان گفت تحریم‌ها اثری ندارد.» عجب!
binam

-- binam ، Jul 8, 2010

..؟.ولی بازهم بدنبال ساخت بمب اتمی هستيم ؟!..قاچاق قطعات يدکی از کانادا يا ..فرقی ندارد...!

-- Sara ، Jul 8, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)