تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بازداشت نماینده صنفی بازار تهران

گزارش‌های منتشر شده در سایت‌های خبری حاکی از بازداشت نماینده صنف پارچه‌فروشان در بازار تهران است.

به گزارش تارنمای کلمه نیروهای انتظامی و لباس شخصی امروز، پنج‌شنبه، ۱۷ تیرماه با شلیک گاز اشک‌آور به سوی بازاریان معترض، آقای معتمدی، نماینده صنف پارچه‌فروشان را دستگیر کردند.

گروهی از بازاریان تهران از روز سه‌شنبه ۱۵ تیرماه جاری در اعتراض به قانون جدید مالیاتی اعتصاب کرده‌اند. این اعتصاب که از بازار طلا و پارچه شروع شده تا صبح امروز، پنج‌شنبه در برخی نقاط بازار ادامه داشته ‌است.

به گزارش تارنمای کلمه نیروهای انتظامی و لباس شخصی امروز، پنج‌شنبه، ۱۷ تیرماه با شلیک گاز اشک‌آور به سوی بازاریان معترض، آقای معتمدی، نماینده صنف پارچه فروشان را دستگیر کردند

به نوشته کلمه آقای معتمدی در حالی بازداشت شد که از پشت بلندگو مردم و بازاریان را به تجمع در سبزه‌میدان تهران دعوت می‌کرد.

گفته می‌شود که صنف پارچه‌فروشان اعلام کرده‌ است تا حذف قانون مالیات مستقیم اصناف، اعتصاب را ادامه خواهد داد و تعویق قانون به آینده را نمی‌پذیرد.

ادامه اعتراض بازاریان در حالی است که محمد علی ضیغمی، معاون وزیر بازرگانی، روز سه‌شنبه جاری با اعلام منتفی شدن افزایش ۷۰ درصدی مالیات اصناف، به خبرگزاری مهر گفت که این موضوع «تنها یک اشتباه» در انتقال مطلب و برداشت از قانون بودجه بوده ‌است.

به گفته وی: «آنچه در بودجه به عنوان افزایش مالیات واحدهای صنفی در سال ۸۹ بیان شده و مبنای ارزیابی قرار گرفته، نسبت به سال قبل کمتر از ۳۰ درصد افزایش داشته‌ است.»

فیلمی با تاریخ امروز پنج‌شنبه، از بازار تهران:

با این وجود نشست روز چهارشنبه شورای اصناف کشور برای اعلام مفاد توافق اصناف با سازمان امور مالیاتی که با حضور هیات رئیسه شورای اصناف، رئیسان مجامع امور صنفی و نمایندگان اتحادیه‌های صنفی و علی عسگری، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد به نتیجه نرسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی عسگری، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، به دنبال شدت گرفتن اعتراضات نمایندگان اصناف، جلسه را بدون رسیدن به توافق مشخص ترک کرده ‌است.

سال گذشته نیز اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در پی اعتصابات بازار تهران و اصفهان به تعویق افتاد.

قانون مالیات بر ارزش افزوده، براساس اصل ۸۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی در جلسه ۱۷ اردیبهشت ماه ۸۷ کمیسیون اقتصادی مجلس ایران تصویب و در تاریخ دوم خرداد ۸۷ به تائید شورای نگهبان رسید.

قرار بود که از مهر ماه همان سال این قانون اجرا شود اما هربار و در پی اقدام دولت، اعتصاب بازاریان منجر به تعویق اجرای این قانون شده ‌است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
اعتراض بازاریان به افزایش مالیات

نظرهای خوانندگان

بالاخره، حاج محمود و شرکاء بازار را هم تکان دادند. بازاریان وظیفه دارند در این وضعیت ناهنجار و شکننده، برای نجات کشور از ننگ و نکبت و بدبختی و فساد، به پشتیبانی خود از این نظام و حکومت مستبد و خودکامه، خاتمه دهند.
نساج،

-- Nassaj ، Jul 8, 2010

من کارمند اداره امور مالیاتی هستم قانون مالیات بر ارزش افزوده دارد اجرا می شود و به زودی اصناف را نیز در بر می گیرد

-- بدون نام ، Jul 8, 2010

این قانون بدی نست اما تنها در شرایطی توجیه میتواند بشود و اجرا شدنی هست که دمکراسی در کشور رایج باشد و به رای مردم احترام گذاشته شود.
مالیات هنگامی معنی دارد که برای ابادانی کشور مصرف شود نه برای ترویج فساد و فشار بر مردم. در کشوری که دزدی و رشوه و فساد و دروغ و زیر پا گذاشتن قانون جزو امورات رایج است نه تنها نباید مالیات داد بلکه با اعتصاب و کم کاری باید کمر سردمدارانش را شکست.

-- Nam ، Jul 8, 2010

در اینکه متقلبترین و نامردترین و ناکاآمدترین و خونآشامترین نظام سیاسی جهان بر ایران حکومت می کند حرفی درش نیست! اما بازاریان در تمامی اعصار و قرون خون مردم را مکیده اند و از مالیات دادن هم بدشان می آید آنها فقط بلند سهم امام بدهند و در واقع پولشان را حلال کنند. یعنی پول حرامی را که در سرتاسر سال از مردم دزدیده اند را با باج دهی به آخوند محله آنرا تطهیر می کنند! روحانیت مفت می خورد و مفت می کشد و مفت می آشامد خون خلق را! و بازار قب تپنده ی این خونخواری ست. بازار و ملا لازم و ملزوم یکدیگرند.

-- فرزند یک کارگر بازار! ، Jul 8, 2010

اکثریت قاطع بسیجیان و پاسداران فرزندان بقالها$ و بازاریانند! بازر همیشه استخوان خمس و ذکات آخوندان بوده است، اما حالا دیگر آخوند خودش صاحب خانه شده، خودش صندوقدار است، و رییس راهزنان شخص خامنه ای ست. پس حالا دیگر زمانی ست که شمشیر باید باید دست بازاری را قطع کند و البته می کند. بازار یکی از چرخهایی بود که آخوند را از خر پیاده کرد و سکان کشتی را بدستش داد!

-- بدون نام ، Jul 8, 2010

فقط از مالیات مردم ایران برای درگیرهای نظامی مردم غزه ولبنان ورشوه دولت به کشورهای نامعتبر جهت جبران دیپلماسی غلط واشتباه خود در سیاستهای خارجی استفاده میشود نه به منظور آبادانی این مملکت ویران .

-- ناصر ، Jul 8, 2010

حكومتي كه تمام پول نفت مملكتي را همراه تمام معادن , منابع ملي و جنگل ها و رود ها و زمين هاي مسكوني و زراعي كل كشور و شركت هاي و اموال مردم و كارخانه هاي مصادره شده توسط وي در طي سي و يكسال گذشته ( يعني كل موجودي و درامد اين كشور را) يك راست بالا مي كشد و خرج ماندن خودش در قدرت با تجهيز چند مليون مزدور و پلشت از كثيف ترين اوباش و اراذل هم سطح خودش در كشور ، تامين رضايت و مالي و دادن خرج شكنجه گران- زندانبانان- قاتلين - عوامل اطلاعاتي و لباس شخصي و بسيج - قضات سفاك و ادمكش و ملايان وحجج اسلام و ايت الله ها ي جاني و همچنين گذاشتن محافظ براي نگهباني از جان اين ها و خانوادهايشان ، بذل و بخشش هاي ميليارد دلاري به عوامل تروريست و قاتلش در سرتاسر جهان ، ايجاد هرج و مرج در خاورميانه و امريكاي جنوبي ، توليد بمب اتم و موشك و سلاح هاي مخرب ، و دزدي ها و چپاول هايش مي كند، حق ندارد از باقيمانده مختصر و ناچيز اجاره املاك پيرزنان و كودكان كشور و يا باقيمانده كسب و كار محقر مردم غير خودي كه با خون جگر و با روزي 15-14 ساعت كار مردم غيرخودي و تازه با دادن 30 - 40 در صد از در امد خود به عنوان رشوه به حكومتيان به دست مي ايد، ماليات هم بگيرد. ( كه البته ديگر حالا همه اقتصاد سود ده كشور و واردات همه چيز و انجام همه پروژه ها و كارها ي نفتي و عمراني و ساخت و ساز در كل كشور هم در انحصار سپاه پاسداران و فاميل و عوامل حكومت در امده و كاري كه درامد قابلي داشته باشد براي كسي نمانده. با مزه بود كه در سايت معتبري در دو هفته پيش در باره وضع دختران و زنان خياباني تهران در خيابان تخت طاووس نوشته بود كه به علت فقر و استيصال علنا به خود فروشي و تجارت تن اشتغال دارند و همه شهر هم مي دانند و مشتريان هم هر شب در ان خيابان با اتومبيل صف بسته اند، و با مصاحبه با ان ها گزارشكر فهميده بود كه 50ان ها اجبارا درصد از درامد خود را به عوامل دولتي -- بسيج و سپاه و لباس شخصي -- مي دهند تا بتوانند به كار خود ازادانه و در امنيت ادامه دهند. مبارك است ، سران حكومت به شغل واقعي خود كه برا ي ان ساخته شده بودند داردند بر مي گرد و تمرين بدي نيست براي بعد از سرنگوني.)

حتي تعجب كردم اقاي خاتمي وقتي در اخر رياست جمهوريش بود كه افرادي مانند اقاي عرب مازار ( اصلا اسم فاميل اين شخص را دقت كنيد كه زندگي اقتصادي و مالياتي مردم ايران را دست يك اجنبي بي وطن و عرب داده بودندو همه فتنه مالياتي كشور زير سر اوست) و پوست موز زير پايش گذاشتند و او هم نفهميد و در مطبوعات اعلام كرد كه در اين مملكت فقط 42 در صد از هزينه كشور از ماليات تامين مي شود و بي عدالتي است و در دنيا 100 در صد از ماليات است . و .. ايشان از خودش نپرسيد كه 58 درصد ديگر از كجا مي ايد؟ پول مفت نفت بود كه حرام مي شد و از جيب تك تك مردم ايران مي رفت چون تمامش متعلق به مردم است نه حكومت. در كشورهايي كه 100 درامد دولت از ماليات است دولت كوچكترين مالكيتي روي منابع ملي و نفت ندارد. نفهميثد كه در ايران به جاي 100 درز صد جهاني ، مردم كشور دارند 142 در صد مي دهند!! يعني 100 در صد نفت و كل منابع كشور را دولت بالا مي كشد، 42 در صد اضافي هم از مردم مي گشيرزد ( كه كشورهاي ديگر عقلشان نرسيده،‌حتي اعراب اطراف خودمان) منابع خصوصي است و مليون ها از مردم كشور سهامدار ان منابع در شركت اكسون وخموبيل و توتال وو بي پي هستند. شركت ها استخراج و فروش مي كنند و متاليات مربوطه از سود را به دولت مي دهند و بقيه را به سهمامداران :‌كل مردم كشور) مي پردازند.

دادن ماليات به اين دولت گناه كبيره است.

-- m m ، Jul 9, 2010

این اعتصابات از سه شنبه شروع شد. چرا زمانه در آخر وقت پنجشنبه، آن هم با تیتری ناقص به آن پرداخته؟

---------------------

با درود. پیوند به خبر روز سه‌شنبه زمانه در این رابطه را می‌توانید در زیر این خبر بیابید.

زمانه

-- اردشیر ، Jul 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)