تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعتراض بازاریان به افزایش مالیات

مغازه‌داران در بازارهای طلا و پارچه، پاساژ قائم، باراز پرده و قماش تهران، بامداد روز سه‌شنبه در اعتراض به افزایش مالیات اعتصاب کرده و از باز کردن مغازه‌های خود خودداری کردند.

به گزارش سایت جهان، بازاریان تهران در بازار طلا و پارچه با هدف عقب انداختن مجدد مالیات بر اصناف بامداد امروز دست به اعتصاب زدند.


گفته می‌شود هم زمان با اعتصاب بازاریان محمد علی ضیغمی معاون وزیر بازرگانی، قاسم نوده فراهانی، رئیس شورای اصناف كشور و علی عسگری، رئیس سازمان امور مالیاتی جلسه‌ای به منظور حل کردن این مسأله تشکیل داده‌اند.

سال گذشته و پس از آن‌که دولت اعلام کرد قصد دارد قانون مالیات بر ارزش افزوده را به اجرا بگذارد، بازاریان اصفهان و تهران به صورت گسترده دست به اعتصاب زده و مغازه‌های خود را تعطیل کرده بودند

سال گذشته و پس از آن‌که دولت اعلام کرد قصد دارد قانون مالیات بر ارزش افزوده را به اجرا بگذارد، بازاریان اصفهان و تهران به صورت گسترده دست به اعتصاب زده و مغازه‌های خود را تعطیل کرده بودند. اعتراض بازاریان منجر به تعویق اجرای این قانون شد.

قانون مالیات بر ارزش افزوده، براساس اصل ٨٥ قانون اساسی جمهوری اسلامی در جلسه ١٧ اردیبهشت ماه ٨٧ کمیسیون اقتصادی مجلس ایران تصویب و در تاریخ دوم خرداد ٨٧ به تایید شورای نگهبان رسید.

قرار بود که از مهر ماه همان سال این قانون اجرا شود اما هربار و در پی اقدام دولت، اعتصاب بازاریان منجر به تعویق اجرای این قانون شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود بر شرف این بازاریان که در یک سال اخیر چشم بر جنایات رژیم بستند و اکنون برای دفاع از جیب خود به حکومت چنگ و دندان نشان میدهند.

-- *** ، Jul 6, 2010

هنگامی که خون جوانان ایران ریخته شد؛مشغول شمارش پولهایشان بودند و هنگامی که نوبت دریافت مالیات(نیاز یک جامعه مدنی) شد،صدای فریادشان بلند شد.

-- آرش ، Jul 6, 2010

جالبه که سایتهای خودی حکومت مثل تابناک که همیشه منکر همه اخبار اعتراضات میشدن اینبار این خبر رو اعلام کردن.

-- mohamad ، Jul 6, 2010

مگر اینکه «افزایش مالیات» صدای اعتراض بازاریان را در آورد! در غیر این صورت بعید است صدای بازاریان شنیده شود.
حسین مسگر،

-- MESGAR ، Jul 6, 2010

رفقا این زیاد هم بد نیست که میبینیم حکومت در رابطه با بازاریان تا به این حد ضعیف است. پس فشار بر بازار فشار بر حکومت است.

-- amin ، Jul 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)