تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
استاندار تهران:

«دلیل نداشت برای ٢٢ خرداد مجوز بدهیم»

مرتضی تمدن، استاندار تهران، امروز با اعلام این‌که برای ٢٢ خرداد «هیچ‌گونه مجوزی صادر نشده» گفت: «هیچ‌گونه دلیلی وجود نداشت که ما «مجوز راهپیمایی» بدهیم».

استاندار تهران هر گونه گردهمایی در 22 خرداد را منتفی اعلام کرده و گفته: «جریان فتنه» درخواست «راهپیمایی غیر واقعی» از استدانداری تهران کرده بودند.

به گزارش ایسنا، تمدن، راه‌پیمایی 22 خرداد را «بحث خنده‌آوری» دانست که «موضوعیت» نداشته است. وی می‌گوید با کسانی که در روز ٢٢ خرداد نظم عمومی جامعه را به هم بریزند برابر قانون «برخورد» خواهد شد.


مرتضی تمدن

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالفان ایران، هفته گذشته با ارائه درخواستی به وزارت کشور درخواست راهپیمایی در روز ٢٢ خرداد، برابر با سالگرد انتخابات بحث بر انگیز ریاست جمهوری در سال گذشته را کرده بودند.

با عدم پاسخ وزارت کشور به این درخواست، روز گذشته موسوی و کروبی در بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که برای «حفظ جان و مال مردم» راهپیمایی برگزار نخواهد شد.

موسوی و کروبی در بیانیه خود نوشتند، اخباری دریافت کر‌ده‌اند که نشان از «سازماندهی افراطیون و سرکوبگران» برای «یورش به مردم بی‌دفاع و مظلوم» دارد و به همین خاطر از معترضان خواسته‌اند که خواسته‌های خود را از راه‌های «کم هزینه‌تر و موثرتر» پیگیری کنند.

موسوی و کروبی: این رسم دولتی نامشروع است که جز به موافقان خود مجوز راهپیمایی نمی‌دهد

رهبران معترضان در این بیانه آورده بودند: «این رسم دولتی نامشروع است که جز به موافقان خود مجوز راهپیمایی نمی‌دهد.»

نمایند‌گان ده حزب اصلاح‌طلب نیز که درخواست مشابهی به وزارت کشور داده بودند، در این باره پاسخی دریافت نکردند. آن‌ها گفته‌اند که وزارت کشور در مورد صدور مجوز «کارشکنی» و «بهانه‌تراشی» می‌کند.

٢٢ خرداد، سالگرد انتخابات ریاست جمهوری در ایران است که پس اعلام نتایج آن، میلیون‌ها نفر در اعتراض به آن‌چه «تقلب» در انتخابات می‌نامیدند به خیابان‌ها آمدند. در جریان این اعتراض‌ها ده‌ها نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شدند. دولت ایران همواره هر گونه «تقلب» در انتخابات را رد کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

و چه «دلیل» و «مجوزی» بهتر از «راهییمایی» کور کورانه در «جهل و نادانی» برای دستیابی به «خرده عنوانی» در «نظامی فاسق.»

-- بدون نام ، Jun 11, 2010

حاج مرتضی: «جریان فتنه» درخواست «راهپیمایی غیر واقعی» کرده و آنرا «بحث خنده‌آوری» دانست! منظور این موجود «خنده دار» از راهپیمایی غیر واقعی چیست؟ مگر راهپیمایی غیر واقعی هم داریم!؟ مثل اینکه حاج مرتضی، جوک می گوید و به خودش و حکومت اسلامی می خندد!
جمعیت فتنه گران اسلامی،

-- Fetneh Eslami ، Jun 11, 2010

کدوم راهپیمایی؟ اصلا انتخابات چی هست؟
به ما چه مربوط که کی چیکار میکنه؟
پول نفت به من و تو چه مربوطه؟ روزنامه به چه دردی میخوره؟ خوب اگه میخوای شیشه خونه رو پاک کنی روزنامه کیهان و رسالت و ... که هست! فرق جامعه مدنی با آب معدنی چیه؟
احمد زیدآبادی؟ عیسی سحرخیز؟به جا نمیارم! تو کدوم تیم بازی میکردن؟ من که فعلا دارم «جام جهانی» رو از صدا و سیما می بینم اصلا هم حال و حوصله تیم های داخلی رو ندارم ، فهمیدی فقط «جام جهانی»! آدم باید تو این زمونه «جهانی» فکر کنه ، فقط «جام جهانی» !

-- امت همیشه در صحنه خواب آلود ، Jun 11, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)