تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بازدید نخست وزیر بریتانیا از افغانستان

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا در سفر به کابل اعلام کرد افغانستان در اولویت سیاست خارجی این کشور قرار دارد و بریتانیا متعهد به ادامه کمک‌ها به افغانستان است.

نخست وزیر بریتانیا روز گذشته در یک نشست رسانه‌ای مشترک با حامد کرزای، رییس جمهور افغانستان، ادامه حضور نظامیان بریتانیایی را در افغانستان به سود بریتانیا خواند و افزود بریتانیایی‌ها دولت افغانستان را در حکومت‌داری و تقویت نیروهای امنیتی یاری خواهند داد.‌

به گفته وی، مردم بریتانیا از حضور سربازان‌شان در افغانستان پشتیبانی می‌کنند و نمی‌خواهند افغانستان از سوی تروریست‌ها مورد استفاده قرار گیرد.


رییس جمهوری افعانستان، نیز در این نشست گفت که در دیدار با دیوید کامرون در زمینه‌ی مبارزه علیه تروریسم، کمک‌های بریتانیا به افغانستان، اوضاع منطقه و روابط با غرب، گفت‌وگو‌های «خوبی» داشته است و اطمینان دارد، پس از این روابط دو کشور گسترش خواهد یافت.

بریتانیا بیش از ٩ هزار سرباز در افغانستان دارد و از آغاز جنگ علیه شورشیان طی ٩ سال گذشته ٢٩٤ سرباز بریتانیایی در این کشور کشته شده‌اند.

بریتانیا بیش از ٩ هزار سرباز در افغانستان دارد و از آغاز جنگ علیه شورشیان طی ٩ سال گذشته ٢٩٤ سرباز این کشور کشته شده‌اند

ماه گذشته و پس از تشکیل کابینه ائتلافی بریتانیا، وزیر خارجه، دفاع و انکشاف بین‌المللی این کشور به افغانستان سفر کردند. این هیأت که در ترکیب آنان دیوید بکهام، ستاره فوتبال این کشور نیز حضور داشت، ضمن سفر به ولایت هلمند و دیدار با سربازان بریتانیایی، با شماری از مقام‌های افغان از جمله حامد کرزای در کابل ملاقات کردند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)