تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

هفت پیش شرط رهنورد برای گذر از بحران

زهرا رهنورد امروز، پنج‌شنبه، در آستانه نخستین سالگرد انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ایران با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی بدون شرط زندانیان سیاسی شده است.

زهرا رهنورد در بیانیه‌ای که در تارنمای «کلمه» منتشر شده با اشاره به این‌که جنبش سبز «اصلاح‌گر» است و «برانداز» نیست؛ خواستار رعایت هفت خواسته شده است. «آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی، آزادی مطبوعات، قلم، بیان و اندیشه و برگزاری انتخابات آزاد» از جمله مهم‌ترین این پیش‌ شرط‌ها است.


«اقدام به حل و فصل قوانین تبعیض آمیز و قیم مآبانه نسبت به زنان، موضع‌گیری واقع‌گرایانه در برابر تحریم‌هایی که عمدتا ناشی از رفتار غلط حاکمیت در سطح ملی و بین المللی است، و جلب رضایت مردم»، از دیگر مسائلی است که رهنورد به حکومت سفارش می‌کند.

زهرا رهنورد همچنین خواستار احترام به اقلیت‌های قومی و زبانی، عذرخواهی و دل‌جویی از بیت آیت‌الله خمینی و عذرخواهی از شخص سیدحسن خمینی را دیگر مواردی می‌داند که حکومت باید به آنها توجه کند.

همسر میرحسین موسوی در بیانیه‌اش تاکید کرده که از فردای بیست و دوم خرداد، مردم اعلام کردند «رأی ما کجا است» اما با «ضرب و شتم و سرکوب و گلوله و زندان و مرگ و شهادت» روبرو شدند.

زهرا رهنورد: هیچ حاکمیتی این اقدامات را در «حق ملت» خود انجام نمی‌دهد، مگر آن‌که بخواهد به «دیکتاتوری» خود افتخار کند

او در بیانیه‌اش گفته که هیچ حاکمیتی این اقدامات را در «حق ملت» خود انجام نمی‌دهد، مگر آن‌که بخواهد به «دیکتاتوری» خود افتخار کند.

زهرا رهنورد همچنین افزوده: «مردم در راهپیمایی ٢٥ خرداد سال ٨٨ "گل سکوت" عرضه کردند اما در مقابل،"گلوله آتشین" دریافت کردند.»

روز ٢٥ خرداد سال گذشته، عظیم‌ترین راهپیمایی سکوت معترضان به نتیجه انتخابات در تهران برپا شد اما پس از پایان این راهپیمایی چند نفر به ضرب گلوله کشته شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

شیرزن رهنورد ایرانی، به من افتخار کنید!

-- بدون نام ، Jun 10, 2010

شیر زن بهاره هدایت و هنگامه شهیدی و .... هستند که در زندان هستند . ایشان خانوم آقای موسوی هستند . همین .

-- shirzanan ، Jun 11, 2010

بحران واقعی‌ جمهوری اسلامیست. همین!

-- علی‌ ، Jun 11, 2010

ishan mesle inke khab tashrif dashtan va tazeh az khab naz pashodan va fekr mikonand in regim zarfiate taghyr dard

-- kargar bikar ، Jun 11, 2010

خانم رهنورد، پذیرش این ٧ پیش شرط توسط حکومت اختناق و سرکوبگر و فاسد اسلامی، یعنی سرنگونی و محو این حکومت مستبد و خودکامه! نظام اسلامی ظرفیت و پتانسیل اصلاح را ندارد و به حکومت کردن با زور و تقلب و فریبکاری ادامه خواهد داد. نجات و اصلاح این حکومت فاشیستی و نظام دیکتاتوری اسلامی غیر ممکن است! پیش بسوی دموکراسی، جدایی دین از حکومت و آزادی ایران.
آرش،

-- Arash ، Jun 11, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)