تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

احتمال توقف فروش موشک روسی به ایران

امروز یک مقام ارشد نظامی روس از احتمال توقف فروش موشک‌های ضدهوایی «اس ٣٠٠» روسیه به ایران خبر داده است. این موضوع در واکنش به دور چهارم قطع‌نامه‌های شورای امنیت علیه ایران مطرح می‌شود.

به گزارش رویترز، خبر توقف فروش اس 300 به جمهوری اسلامی، عصر امروز از سوی وزارت امور خارجه روسیه تایید شده است.


آسوشیتدپرس اما در گزارشی آورده: یک مقام ارشد در سازمان همکاری نظامی و فنی روسیه امروز در واکنش به تحریم های تازه‌ی ایران گفته است که با تصویب این قطع‌نامه، ارسال موشک‌های نظامی اس ـ 300 روسیه به ایران به طور طبیعی متوقف می‌شود. این در شرایطی است که رییس کمیته امورخارجه مجلس سفلای روسیه، قطعنامه منع صدور تسلیحات تهاجمی به ایران را دربرگیرنده‌ی موشک های ضد هوایی اس ٣٠٠ نمی‌داند.

این مقام روس افزوده، قطع‌نامه تحریمی ١٩٢٩ شورای امنیت به منع صدور تسلیحات تهاجمی به ایران مربوط می‌شود.

اس ـ ٣٠٠ می‌تواند تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری، موشک‌های مهاجم را رهیابی کند. اس ـ ٣٠٠ همچنین، موشک‌های بالستیک و هواپیماهای مهاجم را در هر ارتفاعی رهگیری می‌کنند.

قطع‌نامه چهارم شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران، روز گذشته با ١٢ رای موافق، در برابر دو رای مخالف و یک رای ممتنع به تصویب رسید.

روسیه از سوی ایالات متحده متهم شده بود که با فروش موشک‌هایش به کره شمالی و ایران آن‌ها را در تهدید آمریکا و سپر دفاعی آن در اروپا یاری می‌دهد

قراردادهای فروش موشک های ضد هوایی اس ـ ٣٠٠ روسی با کشورهایی مانند ونزولا، ایران و کره شمالی در سال گذشته میلادی، واکنش‌ شدید آمریکا را در پی داشت.

پیش از این ایالات متحده، روسیه را متهم کرده بود که با فروش موشک‌هایش به کره شمالی و ایران آن‌ها را در تهدید آمریکا و سپر دفاعی آن در اروپا یاری می‌دهد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از : در روسیه هم جمهوری اسلامی حاکم است
عنوان : ضدونقیض‌گوئی روس‌ها درباره تحویل موشک‌های اس ۳۰۰
مسئولان روسی درباره تحویل موشک‌های اس‌۳۰۰ به ایران نظرات متناقضی بیان می‌کنند. سخنگوی صنایع تسلیحاتی روسیه اعلام کرده ‌که موشک‌ها تحویل ایران نخواهند شد. اما وزارت‌خارجه این‌کار را ناقض تحریم شورای امنیت نمی‌داند.
در روسیه هم جمهوری اسلامی حاکم است
هر کس یک ساز میزند
اما همه خرسها می خواهند در آبهای گرم شنا کنند

میگم شما هم پیش نوریزاده میرین کلاس روزنامه نگاری ؟
این ادای مسخره نماینده تأم الاختیار مردم شدن را از کجا آوردین ؟
میدونین حالا هر کی بره توی خیابون بعد از قطعنامه و عقب نشینی جنبش سبزی ها عمل امریکا و اسرائیل قلمداد و جانش در خطر می افته ؟
شما توی کاباره کلاب های پاریس و سوئد و آلمان و انگلیس و امریکا جاتون گرمه بچه های مردم را میفرستین دم تیغ این جلاد ها که جمهوری فقاهتی را ببرند استالینی ان را بیاورند ؟
بابا ای والله !

جنبش شکست خوردگان و حافظه تاریخ .. بقیه بر بچه ها کجان ؟
حالا میگین چیکار کنیم عقل کل های مارکسیسم دون کیشوتی ؟
بندازیم گردن نبوی (ابرام ) و مهاجرانی ؟
سروش و گنجی هم بد فکری نیست ها ؟
دارین نقشه میکشین نا قلا ها ؟
با پوتین مشورت کنین !

-- sharmandeh ، Jun 10, 2010

سایت ... که پارسال شعار فروپاشی میداد و چندی قبل قب تپنده حمایت از اعراب بود و حمله میکرد به اسرائیل به خاطر خدا و خلق عرب حالا دعوتنامه میفرستد برای موسوی !!! از طرف مردم !!! که تو را به خدا تشریف بیارین راه پیمایی !
کی گفت شما توده ای ها نماینده مردم هستید ؟
این مردم ایران چند تا نماینده قراضه مثل موسوی و اخبار روز و حزب کمونیست کارگری و کومله و جنبش شکست خوردگان و حافظه تاریخ و.... غیره دارند ؟
بی خود از کلوپ های پاریس و آلمان و سوئد و امریکا و کانادا دعوتنامه برای موسوی نفرستید . او قبلا در هیچ راه پیمایی که گفت می اید نیامد !
تا چه رسد به این یکی که گفته نمیاد. چون پس از یک سال بازی نوسانی اعلامیه پراکنی که با شماره ۱۷ به محاق رفت حالا تشخیص داده که همه کار هایش به نفع امریکا تمام شده یعنی همان دشمن خونی او و حامیان توده ا یش . تازه اینرا هم توده ا یها تشخیص دادند انهم بعد از اینکه جمهوری اسلامی روسیه به امامت پوتین ( که عکس ایت الله خامنه ی را در چهره مسیح دیده بود یا بالعکس) فهمید خورشت قیمه امریکا از چپاول خزر و نفت و گاز شمال و انرژی هسته ای چرب تر است . بنابر این به محض اینکه پوتین ایران را مثل بچه یتیم رها کرد (چون توده ایها که حاضر نبودند روسیه را رها کنند ) توده ا یها در یافتند که فحاشی آنها به ترکیه و بازی ضد امپریالیستی بد جوری لنگ در هوا مانده و خلاصه هوا پسه. آنها که مسحور جمال ورزشی پوتین بودند و از شکست پیاپی اوباما در دور و بر و قلمرو پوتین پلنگ باز خبر میدادند و امید وا ر بودند بلا خره خامنه ای در مقابل رفسنجانی و موسوی لنگ بیاندازد و احمدی را بفرستد خانه و عوامل ریش دار توده ای بلاخره از چراغ جادوی اصلاحات بیایند بیرون و جمهوری دموکراتیک خلق روسیه نشان را در خاک ایران به کرسی بنشانند و به امریکا سور بزنند یک باره دیدند همه در اردوگاه امریکا بر علیه ایرانند حتا ان لبنان در به در که ان همه اینها خودشان را وقت و بی وقت برای ان جر داده بودند و قرار بود ناو هواپیما بر اینها باشد در قلب اسرائیل !!!!
شرافت سیاسی ( از نوع ژاپنی البته ) حکم میکند که توده ایها و موسوی چی ها دسته جمعی در روز ۲۲ خرداد هارا گیری سیاسی کنند .
اگر شما ها قدری وجدان داشتید میگفتید که از شهریور ۲۰ تا کنون به خطا رفته ا ید. می رفتید ونزوئلا و کوبا و از مردم ایران طلب بخشش می کردید که همه نهضت ها و جنبش های آنها را با این قوادی برای روسیه به شکست رساندید .
اگر شرف داشتید از این حمایت بیهوده و مسخره از اعراب در مقابل اسرائیل خجالت میکشیدید قبل از آنکه به جای حمله اسرائیل به ایران اعراب دسته جمعی به ایران حمله کنند و عراق و لبنان و غزه پیشتاز آنها باشند .
حالا هم به جای دستور انقلاب از کافه های فرانسه و سوئد و .... و فرستادن جوانان بی دفاع جلوی آدم خواران بهتر است بروید دنبال علم و دانش چون فکر نمیکنم روس ها هم دیگر به شما احتیاج داشته باشند .
مملکت سیاست مدار میخواهد . اما ما در ایران انبار روشنفکر داریم که در سیاست دخالت میکنند بدون آنکه از ان اطلاعی داشته باشند . نقاش و مهندس و آخوند و زن نقاش و معلم و راننده اتوبوس و دکتر اطفال و دندان پزشک و افسر ارتش و بی سوا د زندان رفته همه کارشناس سیاسی هستند انهم از نوع روسی شکست خورده .
اگر به جای همه اینها دو تا سیاست مدار مثل اردوغان ، لولا ، مهاتیر محمد ، دکتر لی ، هاول و ....داشتیم حالا به این روز نمی افتادیم .
البته مصدق و بازرگان را داشتیم ولی شما توده ا یها با هم دستی با آخوند ها آنها را سرنگون کردید .

-- davatnameh rousi ، Jun 11, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)