تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعتراض ده‌ها ایرانی به حضور متکی در ایرلند

پلیس ایرلند روز گذشته، چهارشنبه، سه نفر از ایرانیان معترض به حضور منوچهر متکی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در دوبلین را بازداشت کرد.

به گزارش «آیریش تایمز»، ایرانیان با گردهم‌آمدن در برابر انستیتوی امور بین‌المللی و اروپایی اعتراض خود را به نقض حقوق بشر در ایران و دعوت از موچهر متکی به این موسسه اعلام کردند.

ویدئوی منتشر شده از آسوشیتدپرس، اعتراض شدید دو ایرانی در جریان سخنرانی متکی در موسسه را نشان می‌دهد که یکی از آنها با برخورد خشونت‌آمیز محافظان آقای متکی روبه‌رو می‌شود.

معترضان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی را «تروریست» خطاب کردند و به اعدام اخیر ایرانیان کُرد در ایران اشاره کردند. پلیس ایرلند پس از حمله محافظان منوچهر متکی به دومین معترض ایرانی، به جلسه سخنرانی وارد شد و فرد معترض را از جلسه بیرون برد.

ویدئوهای منتشر شده همچنین پرتاب تخم مرغ از سوی ایرانیان خشمگین به سوی منوچهر متکی هنگام خروج از موسسه را نشان می‌دهد. محافظان منوچهر متکی با استفاده از چتر مانع برخورد تخم مرغ‌ها به وی شدند، اما ماشین وی هدف اصابت تخم مرغ معترضان قرار گرفت.

انستیتوی امور بین‌المللی و اروپایی دابلین دعوت از آقای متکی را «فرصتی برای ایرلندی‌ها جهت شنیدن سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران» عنوان کرده‌ است.

تصاویر ویدئویی حمله به معترضان ایرانی، از شبکه تلوزیونی آرتی نیوز ایرلند بارها پخش شده‌ است.

نیروهای محافظ منوچهر متکی نیز دو ایرانی معترض را که در هنگام سخنرانی آقای متکی وی را نماینده دولتی «دیکتاتوری و تروریست» خواندند.، مورد ضرب و شتم قرار داده و از جلسه بیرون کردند

منوچهر متکی در این سفر با معاون نخست‌وزیر ایرلند و وزیر امور خارجه این کشور نیز دیدار داشت. به گزارش روزنامه ایرلندی آیریش تایمز محور گفت‌وگوی وزرای امور خارجه ایران و ایرلند درباره حقوق بشر، برنامه هسته‌ای ایران و روند صلح خاورمیانه بوده‌ است.

هفته گذشته سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مقر پارلمان اروپا نیز مورد اعتراض مقامات اروپایی قرار گرفت. برخی نمایندگان پارلمان اروپا با در دست داشتن تصاویری از ندا آقاسلطان، در مقابل مقر این پارلمان به استقبال منوچهر متکی رفته و اعتراض خود را به «سرکوب» مخالفان دولت در این ایران اعلام کردند.

در یک سال گذشته شهرهای گوناگون جهان شاهد اعتراض ایرانیان به سرکوب مخالفان دولت در ایران بوده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

افرین دست همه شما بچه های ایران زمین درد نکنه گل کاشتین.

-- shahram ، Jun 10, 2010

منظور از "ده ها ایرانی" همان 11 نفر مزدور و عامل و جاسوس است؟

-- بدون نام ، Jun 10, 2010

khosh halam az inke donya pey be mahiyat palid regyme khonkhar bourdeh va dige be enthaye sakht o pakhtha resideh

-- shirou28@gmail.com ، Jun 10, 2010

نوش جان، وزیر خارجه کودتا! ایرانیان در سراسر جهان آماده پذیرایی از شما منفوران، با تخم مرغ های گندیده و پوست خربزه هستند. ننگ ابدی تاریخ بر شما دکانداران دین باد.
منوچ بقّال،

-- Manoch Baghal ، Jun 10, 2010

dameshon garm. zende bashan. ashk tocheshaye man jam shode. bravo bache ha bravo

-- بدون نام ، Jun 10, 2010

جااااااان، جیگرم حال اومد. دستتون درد نکنه بچه ها.

-- یه ایرانی ، Jun 11, 2010

یک شعار همیشه سبز برای سالگرد کودتا
همشهری با فریاد مرگ بر استبداد

-- همیشه سبز ، Jun 11, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)