تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
۱۰ تشکل اصلاح‌طلب در نامه‌ای به دولت:

درخواست مجوز برای راهپیمایی سکوت

۱۰ حزب اصلاح‌طلب از وزارت کشور ایران خواسته‌اند تا به هواداران آنها اجازه دهد در سالگرد برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در ۲۲ خرداد ماه ۱۳۸۹ در تهران راهپیمایی کنند.

بر اساس منابع خبری نزدیک به اصلاح طلبان این راهپیمایی «کاملاً مسالمت‌آمیز، بدون حمل سلاح، با نشانه‌های سبز و با رعایت موازین امنیت ملی خواهد بود.»

همچنین این احزاب و تشکل‌ها متعهد شده‌اند که این راهپیمایی بدون شعار، بدون سخنرانی، و بدون قطعنامه خواهد بود.


تشکل‌هایی که درخواست این مجوز را برای راهپیمایی ۲۲ خرداد کرده‌اند عبارتند از: جبهه مشارکت ایران اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، حزب اراده ملت ایران، حزب همبستگی ایران اسلامی، مجمع نمایندگان ادوار، انجمن اسلامی جامعه پزشکی، مجمع نیروهای خط امام، مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی، و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها.

۱۰ حزب اصلاح‌طلب در ایران از وزارت کشور ایران خواسته‌اند تا به هواداران آنها اجازه دهد در سالگرد برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در ۲۲ خرداد ماه ۱۳۸۹ در تهران راهپیمایی کنند

این دومین درخواست رسمی احزاب اصلاح طلب برای صدور مجوز راهپیمایی سالگرد انتخابات است. در طول یک سال گذشته و پس از انتخابات جنجال‌برانگیز دهمین انتخابات ریاست جمهوری، بارها تقاضای مجوز برای راهپیمایی از سوی وزارت کشور دولت محمود احمدی‌نژاد رد شده است.

براساس اصل ۲۷ قانون اساسی ایران، تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها را بدون حمل سلاح و به شرط آنکه «مخل به مبانی اسلام» نباشد، آزاد است، اما حکومت ایران هرگونه راهپیمایی یا تجمع را تنها با اجازه دولت قانونی می‌داند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اینها میخواهند چه چیزی را اصلاح کنند؟

-- شهروند درجه 3 ، Jun 8, 2010

مهدی بازرگان (دادگاه نهضت آزادی در زمان شاه) :
ما آخرین گروهی هستیم که با زبان قانون و به شیوه مسالمت آمیز با شما سخن می‌گوئیم. با محکوم کردن ما ملت خاموش نمی شود بلکه با زبان دیگری با شما سخن خواهد گفت...
V

-- تکرار تاریخ !؟ ، Jun 8, 2010

حکومت شارلاتان تا لحظه آخر مجوز نخواهد داد..بد میگه ما مجوز دادیم کسی‌ نیامد..

-- hamed ، Jun 9, 2010

مشکل این توده ایها و مارکسیست های روسی منافع روسیه است
به جنبش شکست خوردگان ( سایت اخبار-روز ) :
منظورت از موش کور انقلاب همان حزب توده و کانون توده ای نویسندگان و زر افشان و دولت آبادی و ریس دانا و خویی ...است ؟ اینها که انقلاب و اصلاحات را با هم میجوند .
عاشورا را کی تعطیل کرد ؟ رئیس دانا !
۱۶ آذر را و جمهوری ایرانی و نه غزه و نه لبنان را کی کشت ؟ زر افشان و خوئی .
چه کسانی از بیانیه ۱۷ موسوی که بیانیه تسلیم بود حمایت کردند ؟ مارکسیست های انقلابی که شعار سرنگونی میدادند .
امسال همه مارکسیست ها و موسوی و خط امامی ها بسیار به هم نزدیکترند چون با رژیم شعار مشترک مرگ بر اسرائیل می دهند و از غزه دفاع میکنند .
اما مردم طبقه متوسط که آنهمه بازی های سیاسی و هم صدایی حاکمیت با انقلابیون در ۲۲ بهمن و حمله به اسرائیل و جمهوری ایرانی را دیده اند ممکن است کاری به این بازیها نداشته باشند و دلسرد شوند .
روس ها که تا پارسال ج ا را میدوشیدند حالا با نزدیک شدن به تحریم و امریکا سعی در تخریب هر گونه امکان سازش بین احمدی و امریکا را دارند ضمن اینکه لاوروف روباه روسی گفت به منافع روسیه خدشه ی وارد نمیشود !!!( وصیت نامه پطر کبیر را بخوانید )
این همان سیاست حزب توده است که ایران را دائما در ۳۱ سال گذشته به سمت درگیری و ماجراجویی با امریکا و غرب رانده تا با تضعیف دولت مرکزی در لحظه مناسب طرح تره کیز اسیون ( افغانستان تره کی ) را پیاده کنند . ابزار آنها مجاهدین انقلاب و نبوی و خوئینی هاست .
اپوزیسیون واقعی و روشنفکران مستقل اما باید در دو جبهه همزمان فعال شوند
از مذاکره دولت با امریکا و طرح لولا - اردوغان حمایت کنند
رهبری جنبش را از خصومت کور با امریکا و اسرائیل و تشجیع حکومت به در گیری و بازگشت به عصر طلایی امام باز دارند .
مردم را به سمت لیبرالیسم و دموکراسی غربی ( مشابه ترکیه و کره جنوبی )یا سوسیال دموکراسی اروپایی ( مشابه برزیل )که تنها راه پیشرفت کشور است هدایت کنند .
افرادی چون سروش و گنجی و همایون و نگهدار و کاخساز و بهنود و بنی صدر میتوانند رهبری جناح های راست و چاپ و میانه و مذهبی و ملی را به شکل سمبولیک به عهده بگیرند . هیچ کدام از اینها نباید ادعای رهبری یا نمایندگی مردم را داشته باشد بلکه با اظهار نظر و سمت دادن آرا در جهت اتحاد روی مشترکات حرکت مردم را منظم و به سمت کسب امتیازات بیشتر و بیشتر سوق دهند تا نهایتا مردم آنچه را که به نظرشان نزدیکتر به منافع خود میبینند برگزینند .
فقط در این صورت و حرکت گام به گام و پیشروی تدیجی ولی مستمر نتایج ملموس به دست می اید و مردم ناامید نمی شوند .
این راه پیمایی و لشکر کشی خیابانی بی هدف جز به کشته شدن یک عده و سو استفاده چند خود رهبر خوانده به جایی نمیرسد
شهادت طلبی و عاشورا سازی و انقلابی گری قلابی به پشتوانه روسیه و چین حاصل این خیابانیزم بی هدف و بی هویت است .
راه حل سیاسی یا شارلاتانیسم انقلابی ؟

-- samira ، Jun 9, 2010

این مردمی که من میبینم چنان ترسیده اند و ناچار به خواب زمستانی همیشگی بازگشته اند که اگر بر فرض محال خود حکومت هم بگوید بیایید در آن روز کاری با شما ندارم نمی آیند!

-- دردمند ، Jun 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)