تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعتراض نمایندگان به نامه احمدی‌نژاد

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، نامه‌ی رئیسجمهور ایران به آیت‌الله جنتی را توهین به شورای نگهبان دانسته است. فرهاد تجری می‌گوید: «شورای نگهبان باید به این نامه واکنش نشان داده و از اعتبار خود دفاع کند چرا که این نامه بیانگر عدم دقت شورای نگهبان است.»

سید رضا اکرمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با سایت اطلاع رسانی مجلس، با غیر قانونی خواندن نامه احمدی‌نژاد اعلام کرد که به لحاظ قانونی و حقوقی، به جز شورای نگهبان «هیچ مرجعی حق ندارد» مصوبات مجلس را غیر قانونی اعلام کند. او در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «رئیس جمهور خود را قانون می داند و نه مصوبات مجلس را.»


عباس رجایی، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز با بی مورد خواندن نامه احمدی نژاد می‌گوید: «قانونی که به تصویب مجلس رسیده و شورای نگهبان هم آن را تایید کرده دیگر قابل بحث نیست و هیچ مرجع دیگری نمی‌تواند به اعتبار آن خدشه وارد کند.»

محمد حسین فرهنگی، یکی دیگر از نمایندگان مجلس هم با اعلام این‌که این نامه احمدی‌نژاد شیوه و وضع قوانین را در کشور زیر پرسش می‌برد، اظهار داشت، اگر قرار باشد به نامه احمدی‌نژاد توجه شود، «مجلس مسلوب الاختیارم می‌شود.»

از سوی دیگر اما، جاسم ساعدی، یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس با بیان این‌که چرا این نامه که دارای «مهر محرمانه» بود در رسانه‌ها منتشر شده، از معاون حقوقی رئیس جمهور گلایه کرد که بهتر بود وی پیش از ارسال این نامه که «مملو از خطاهای فاحش حقوقی» است آن را مورد بررسی قرار می‌داد.

محمد حسین فرهنگی، یکی نمایندگان مجلس می‌گوید اگر قرار باشد به نامه احمدی‌نژاد توجه شود، «مجلس مسلوب الاختیارم می‌شود.»

محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور ایران، روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان قانون اساسی، سه مصوبه مجلس را خلاف قانون دانست. از نظر او سه قانون «طرح الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از عرض و تولید مسکن»، «طرح پذیرش دانشجو در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و مراکز تربیت معلم و دانشگاه شهید رجایی» و همچنین «طرح الحاق احکامی قانون بودجه بدون ترتیبات مقرر در قانون اساسی» خلاف قانون است.

احمدی‌نژاد این نامه خود را که در آن قوانین مجلس را دخالت در کار دستگاه اجرایی قلمداد کرده، دو روز پس از آن نوشت که علی لاریجانی دولت را به تخلف از قانون متهم کرده بود.

علی لاریجانی روز شنبه گفته بود که اگر دولت بر انکار تخلفات از قانون و ادامه این روند ادامه داد، مجلس در مورد آن اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سلام.
این آقا اصل قانونه کی گفته کارهای احمدی نژاد غیر قانونیه.
خدایا خودت به ما کمک کن. واقعا این آقای رییس جمهور پیش خودش چی فکر کرده.

-- آزادی ، Jun 8, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)