تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
محمود احمدی‌نژاد

«مردم ایران از آزادی که دارند راضی‌اند»

محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور ایران، با بیان این‌که در ایران، انتخابات متعلق به مردم است و «مردم خودشان برگزار کننده، نظاره‌گر و انتخاب کننده» هستند گفت: «جمهوری اسلامی ایران باثبات‌ترین کشور جهان است چون پایه‌های آن در قلب تک تک ملت قرار گرفته است.»

پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته، میلیون‌ها نفر از مردم در اعتراض به نتایج انتخابات به خیابان‌ها آمده و دولت را به تقلب گسترده در انتخابات متهم کردند.


جمهوری اسلامی در طول یک سال گذشته به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم پرداخت و هزاران نفر را زندانی کرد. در راهپیمایی‌های اعتراضی، ده‌ها نفر از شهروندان در خیابان‌ها کشته شدند.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد در ادامه صحبت‌های خود با بیان این‌که هر کسی که با زبان زور بخواهد با ملت ایران صحبت کند، پاسخ او از پیش روشن است، اعلام کرد که «اگر آمریکا و متحدانش فکر می‌کنند هم قطع‌نامه صادر کنند و هم با ما گفت‌و‌گو کنند، سخت در اشتباه هستند.»

وی همچنین گفت که اساس شورای امنیت بر «نظم ناعادلانه» است، زیرا «غیر دموکراتیک‌ترین نهادی» است که در سازمان ملل تشکیل شده، به شکلی که حتی مجمع عمومی را نیز زیر سوال برده است.

احمدی‌نژاد گفت که رفتار غلط کشورهای قدرتمند به‌ویژه آمریکا باعث شده که بعضی از کشورهای عضو عنوان کنند که ما تحت فشار دولت این کشور هستیم. وی در ادامه گفت: «ما می‌گوییم انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برای همه و بمب اتم برای هیچ‌کس.»

جمهوری اسلامی همواره عنوان کرده، فعالیت‌های اتمی‌اش تنها در راستای فعالیت‌های صلح‌آمیز است و هرگونه تلاش برای دستیابی به تسلیهات هسته‌ای را رد کرده است. کشورهای غربی اما ایران را متهم می‌کنند که تلا‌ش‌هایی پنهانی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای انجام می‌دهد.

آژانس بین‌الملی انرژی اتمی در گزارش تازه‌ی خود، ایران را به پنهان‌کاری و عدم همکاری با کارشناسان آژانس متهم کرد. شورای امنیت سازمان ملل تاکنون سه قطع‌نامه در خصوص فعالیت‌های اتمی ایران به تصویب رسانده و تحریم‌هایی را نیز علیه این کشور در نظر گرفته است. چهارمین قطع‌نامه تحریم ایران نیز طی روزهای آینده در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته خواهد شد.

محمود احمدی‌نژاد: اگر آمریکا و متحدانش فکر می‌کنند هم قطع‌نامه صادر کنند و هم با ما گفت‌و‌گو کنند، سخت در اشتباه هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «زنگ شمارش معکوس نابودی رژیم صهیونیستی» به صدا در آمده است، ادامه داد: «هیچ‌کس در منطقه حاضر نیست با رژیم صهیونیستی زندگی کند، چون دیگر جایی برای این رژیم در منطقه نیست.»

احمدی‌نژاد با بیان این‌که اسرائیل «ستون فقرات نظم ظالمانه موجود در جهان است»، اظهار داشت که ممکن است اسرائیل در شورای امنیت به طور مقطعی تاثیرگذار باشد اما با حمله به کاروان آزادی راه خود را برای باقی ماندن در صحنه جامعه جهانی بست.

هفته گذشته طی عملیات کوماندوهای اسرائیل در رابطه با کشتی‌های امدادرسان غزه، ١٠ تن از سرنشینان آن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مطمئنی که پایه‌های جمهوری اسلامی در قلب ملت ایران است نه در جای دیگر ملت ایران؟

-- کنجکاو ، Jun 8, 2010

ارواح عمه ات آقای دیکتاتور اگر مردم راضی بودند به خیابان نمی آمدند و شهید نمی دادند. شاید منظور تو از مردم یک مشت شیاد کودتاچی است که اطرافت را گرفته اند .اگر این است منظورت ، معلوم است که باید از آزادی که تو میگویی راضی باشند و هر غلطی که خواستند انجام دهند و هیچ کس کارشان نداشته باشد.از تجاوز به دختر و پسر مردم گرفته تا دزدی ثروت ملی از قتل تا آبروریزی از فرهنگ و شرف ایرانی. نه مردم نیمخواهند نه سر به تن تو باشد نه به تن رهبرت و حالشان از این نظام شما به هم خورده است .از ترستان است که توی شهر آفتابی نمی شوید .خودتان بهتر میدانید اگر دست مردم به شما برسد تکه ی بزرگتان گوشتان خواهد بود.هر چه میخواهی دروغ بگو . هیچ باور میکنی که مردم در ایران تو را بی شرف ترین آدم میدانند؟ ،هیچ میدانی این مردم تو را و رهبرت را ایرانی نمی دانند؟ تو را و همه ی شیادان افرادت را یک مشت دزد و قاتل میدانیم . گاهی با خودم فکر میکنم که تو و رهبرت بدبخت ترین موجودات هستید سرنوشت شما از صدام سیاه تر است. خدا را شکر کن که این جنبش سبز مسالمت آمیز است اگر این مردم بخواهند قهر آمیز شما را به زیر بکشند یک هفته هم دوام نخواهید آورد. بدبخت بروخوشحال باش که شانس آورده اید این جنبش ما غار آمیز نیست. شمیم

-- شمیم ، Jun 8, 2010

محمود احمدی‌نژاد دروغ دیگری گفته است : «مردم ایران از آزادی که دارند راضی‌اند» این با با انگار مالیخولیا دارد . اگر به رفتارش سر نماز دقت کنید به وضوح میبینید که با خودش حرف میزند . من دقت کرده ام توی سازمان ملل متحد هم با خودش حرف میزد . دیوانه شده . این را باید پیش پزشک ببرند و بستری کنند . ایران و سرنوشت یکملت را نباید به دست این شیاد نهاد .

-- یک نفر ، Jun 8, 2010

جوک قرن !!...

-- Leila ، Jun 8, 2010

بهتر است بگوئید : مردم ایران از ازادی که ندارند راضی هستند فقط یک نقطه کوچک کل منظوز را عوض می کندک
مردم ایران از ازادی که ندارند راضی هستند
مردم ایران از ازادی که دارند راضی هستند درست مثل هم نوشته و خوانده می شود اگر یک نقطه بر دارد بگذاریم می شود ندارد =
دارم داری دارد ندارم نداری ندارد

-- ایمان ، Jun 8, 2010

واقعاً هم از آزادی هایی که ندارند،راضی اند!فقط این وسط نمی فهمم که چرا من یکی دارم از این خفقان بالا می آورم؟!

-- بدون نام ، Jun 8, 2010

احمدی نژاد دو واژه نیک گفت و آن « مردم نظاره‌گر» بود.

-- بدون نام ، Jun 8, 2010

اجازه راهپیمایی با سکوت هم نمی دهند. احتمالا دروغ گفتن عادت روزانه این قوم است. بعد هم اسمش را میگذارند مصلحت و تقیه و ...بوی تعفن از این ایدیولوژی بلند شده .تمام

-- Ferdosi ، Jun 8, 2010

منظور این گماشته ولایت از مردم؟؟؟؟ دار و دسته حاکمیت ولایت است و بس.کافی‌ است در همه حرفهای این گماشته ولایت به جای مردم و اسلام نظام فاسد ولایت و جنایت را بگذارید.در این صورت‌ اصلا گماشته و ولیش اصلا دروغگو نیستند.

-- hadi az kermanshah ، Jun 9, 2010

یکی نیست به این بابا بگوید اگر مردم راضی اند پس چرا به خیابان می آیند و شهید میدهند و به زندان می افتند . واقعا این بابا یک جوک به تمام معنا ست. شمیم

-- shamim ، Jun 9, 2010

احمدی نژاد گفته است بــنـــده تعجــــب میکنم . 25 میلیون رای دارم اما هنوز کسی باورش نمیشـــــه !
انگار این بدبخت خودش باور کرده

-- shamim ، Jun 9, 2010

احمدی جون دمت گرم

-- بدون نام ، Jun 9, 2010

ماهرانه در جنگ است این خدای آزادی با خدای استبداد shamim

-- shamim ، Jun 9, 2010

هم رژیم جمهوری اسلامی و هم رژیم اسرائیل هر دو روی هم باید از صفحه روزگار محو شوید.

-- مسعود - ایران ، Jun 9, 2010

من میخوام بدونم دولت و مردم اسرائیل از کجا ارتزاق میکنن.درآمدشون از کجا تامین میشه ؟آخه تا حالا من جنس یا کالایی با مارک اسرائیلی ندیدم.
شاید از جیب مبارک آقا!!!!!!!1

-- نسترن ، Jun 9, 2010

شما قوم الظالمین سی سال پیش با حربه دین در میان عوام رخنه کردید به سرکردگی خمینی و ان جنگ تحمیلی ، فرسایشی و الکی رو بقای خودتون به راه انداختید.چه جوانهایی بدون اینکه بدانند مقصد و مقصودشان چیست بخاطر قدرت طلبی ، هوچی گری و تکیه کردن امثال خامنه ای و احمدی نژاد و رفسنجانی بر تخت پادشاهی ایران جون خودشون رو فدای زیاده خواهی های شما کردن.
ننگ ابدی خداوند بر شما باد

-- شاهین - ایران ، Jun 9, 2010

باز این عروسک خیمه شب بازی خامنه ای برای خودش آسمون ریسمون بافت.
به نظر من اگه مردم کاپشنش رو از تنش در بیارن لال میشه و دیگه نمیتونه بلبل زبونی کنه.

-- آفاق ، Jun 9, 2010

این مقاله ای است که دوستی فرستاده و نوشته یک افغان همزبان است. نگاه دقیقش بنگرید.
احمدی‌نژاد پدیده‌ی غریب و هم هنگام آشنایی است. رفتار او در چشم بسیار کسان یادآور برخورد خشن و توهین‌آمیز یک جوانک بسیجی تفنگ به دست در برابر شهروندان محترمی است که چنان تحقیر می‌شوند که دیگر جهان را نمی‌فهمند. شأن اجتماعی‌شان، ارج فرهنگی‌شان و منش و سلیقه‌ی‌شان لگدکوب می‌شود، به زندگی خصوصی‌شان تجاوز می‌شود، و دستگاه تبلیغاتی مدام از در و دیوار جار می‌زند که باید شکرگزار باشند که در کشورشان این «معجزه‌ی هزاره‌ی سوم» رخ داده است.

احمدی‌نژاد حاشیه را بسیج می‌کند تا مرکز قدرت را تقویت کند، مردم مستمند را به دنبال ماشین خود می‌دواند و آنان می‌دوند، در حالی که به عابران دیگر تنه می‌زنند و هیاهو و گرد و خاک می‌کنند. محمود احمدی‌نژاد از تبار آن سلاطینی است که مدام در حال جهاد بوده‌اند. او خزانه‌ی مرکز را تهی می‌کند، تا سرحدات را نه آباد، بلکه از نو تصرف کند و به حلقه‌ی ارادت درآورد. او مهندس نظام است، اما نه از آن مهندسانی که در ابتدای حکومت اسلامی در خدمت ملاها درآمدند تا سازندگی کنند و معجزه‌ی پیوند ایمان و تکنیک را به نمایش بگذارند. در ابتدا تکنیک در خدمت ایمان بود. در مورد احمدی‌نژاد، ایمان خود امری تکنیکی است. او رمالی است که داکتر-مهندس شده است. در ذهن او جن و اتوم، معجزه و سانتریفوژ، معراج و موشک در کنار هم ردیف شده‌اند. احمدی‌نژاد به همه درس می‌دهد. او ختم روزگار است... در مجلس آخوندی هم درس دین می‌دهد. پیش لوطی هم عنتربازی می‌کند.

احمدی‌نژاد ترکیبی از رذالت و ساده‌لوحی است. او مجموعه‌ای از بدترین خصلت‌های فرهنگی ما را در خود جمع کرده، به این جهت بسی خودمانی جلوه می‌کند: دروغ می‌گوید و ای بسا صادقانه. غلو می‌کند، زرنگ است و تصور می‌کند هر جا کم آوردی، می‌توانی از زرنگی‌ات مایه بگذاری و جبران کنی.. در وجود همه‌ی ما قدری احمدی‌نژاد وجود دارد و درست این آن بخشی است که وقتی با آزردگی از عقب‌ماند‌گی‌مان حرف می‌زنیم، از آن ابراز نفرت می‌کنیم. اما آن هنگام نیز که لاف می‌زنیم و خودشیفته‌ایم، باز این وجه احمدی‌نژادی وجود ماست که نمود می‌یابد. احمدی‌نژاد تحقیر شد‌ه‌ای است که خود تحقیر می‌کند. سرشار از نفرت است، اما کرامت دارد.. به موضوع نفرت اش که می‌نگرد، می‌پندارد مبعوث شده است تا او را از ضلالت نجات دهد.

احمدی‌نژاد نماینده‌ی سنتی است جهش‌کرده به مدرنیت. او مظهر عقب‌ماندگی مدرن ما و مدرنیت عقب‌مانده‌ی ماست. او اعلام ورشکستگی فرهنگ است. احمدی‌نژاد نشان فقدان جدیت ماست. آن زمان که در قم گفت، هاله‌ی نور او را دربرگرفته، حق بود که حجج اسلام این حجت را جدی گیرند، عمامه بر زمین کوبند، سینه چاک کنند و لباس بر تن او بردرند تا تکه‌ای به قصد تبرک به چنگ آورند. آن زمان که از دستیابی به انرژی هسته‌ای در آشپزخانه سخن گفت، حق بود مكتب ‌ها و دانشگاه‌ها تعطیل می‌شدند، حق بود بر سر در آموزش و پرورش می‌نوشتند «این خراب‌شده تا اطلاع ثانوی تعطیل است» و آموزگاران از شرم رو نهان می‌کردند. احمدی‌نژاد از ماست. طرفداران او نیز هم ولایتیهای ما هستند. میان احمدی‌نژاد با گروهی از رهبران اپوزیسیون فرق چندانی نیست. در روشنفکری ایرانی هم نوعی احمدی‌نژادیسم وجود دارد، آن جایی که یاوه می‌گوید و در عین غیر جدی بودن، سخت جدی می‌شود. در وجود چپ افراطی ایران، از دیرباز احمدی‌نژادی رخنه کرده است منهای مذهب، یا با مذهبی که گفتار و مناسک دیگری دارد.

احمدی‌نژاد نشان‌دهنده‌ی جنبه‌ی «مردمی» جمهوری اسلامی ایران است، جنبه‌ای که اکثر منتقدان آن نمی‌بینند، زیرا هنوز از انتقاد از دولت به انتقاد از جامعه نرسیده‌اند و از همدستی‌ها و همسویی‌های دولت و جامعه غافل‌اند. اکنون همه چیز با تقلب و کودتا توضیح داده می‌شود. تقلبی صورت گرفته، که ابعاد آن را نمی‌دانیم. برای این که نیروی پوپولیسم فاشیستی دینی را نادیده نگیریم، لازم است همه‌ی تحلیل‌ها را بر تقلب و کودتا بنا نکنیم. رای احمدی‌نژاد یک میلیون هم باشد، بایستی ریشه‌ی اجتماعی فاشیسم دینی را جدی بگیریم.
است. نگاه دقیقش بنگرید.
احمدی‌نژاد پدیده‌ی غریب و هم هنگام آشنایی است. رفتار او در چشم بسیار کسان یادآور برخورد خشن و توهین‌آمیز یک جوانک بسیجی تفنگ به دست در برابر شهروندان محترمی است که چنان تحقیر می‌شوند که دیگر جهان را نمی‌فهمند. شأن اجتماعی‌شان، ارج فرهنگی‌شان و منش و سلیقه‌ی‌شان لگدکوب می‌شود، به زندگی خصوصی‌شان تجاوز می‌شود، و دستگاه تبلیغاتی مدام از در و دیوار جار می‌زند که باید شکرگزار باشند که در کشورشان این «معجزه‌ی هزاره‌ی سوم» رخ داده است.

احمدی‌نژاد حاشیه را بسیج می‌کند تا مرکز قدرت را تقویت کند، مردم مستمند را به دنبال ماشین خود می‌دواند و آنان می‌دوند، در حالی که به عابران دیگر تنه می‌زنند و هیاهو و گرد و خاک می‌کنند. محمود احمدی‌نژاد از تبار آن سلاطینی است که مدام در حال جهاد بوده‌اند. او خزانه‌ی مرکز را تهی می‌کند، تا سرحدات را نه آباد، بلکه از نو تصرف کند و به حلقه‌ی ارادت درآورد. او مهندس نظام است، اما نه از آن مهندسانی که در ابتدای حکومت اسلامی در خدمت ملاها درآمدند تا سازندگی کنند و معجزه‌ی پیوند ایمان و تکنیک را به نمایش بگذارند. در ابتدا تکنیک در خدمت ایمان بود. در مورد احمدی‌نژاد، ایمان خود امری تکنیکی است. او رمالی است که داکتر-مهندس شده است. در ذهن او جن و اتوم، معجزه و سانتریفوژ، معراج و موشک در کنار هم ردیف شده‌اند. احمدی‌نژاد به همه درس می‌دهد. او ختم روزگار است... در مجلس آخوندی هم درس دین می‌دهد. پیش لوطی هم عنتربازی می‌کند.

-- یک افغان همزبان ، Jun 9, 2010

یکی گفت: مادرم را میفروشم. گفتند: چطور مادرت را میفروشی؟ گفت: قیمتی میگم که نخرند.
حالا این حکایت سردسته کودتاچیان شده.دروغ میگه شاخدار تا کسی نتونه بالاتر از این دروغ ، دروغ دیگه ای بگه.

-- دلسوز ایران ، Jun 9, 2010

احمدی نژاد گفته است بــنـــده تعجــــب میکنم، 25 میلیون رای دارم اما هنوز کسی باورش نمیشـــــه!

این "کسی" چند میلیون نفرند: بیش از 25 میلیون یا کمتر؟

این بابا که داره خودش خودش رو لو میده اینجا!

بابا ایوالله!

:)))

امضاء
ضد کودتا

-- بی نام ، Jun 10, 2010

نسترن جان خوب گفتید اما اسرائیل محصولاتی هم دارد: پرتقال جافای آن که در زمان شاه وارد ایران می شد و بعضی ها آن را نمی خریدند. مقداری صنایع کوچک محصولات پلاستیکی و این طور چیزها را هم دارد و البته مقدار قابل توجهی هم صنایع نظامی مثل تولید مسلسل های معروف "اوزی" که در ایران به آن یوزی می گویند. یا جیپ ارتشی کایزر و البته حتماً مقداری هم تجارت که قدیمی ترین پیشه بسیاری از یهودیان است.

اما از همه مهم تر تولید بمب اتمی است که ظاهراً بیشترینش را اسرائیل تولید و انبار می کند. و من شک ندارم تولید بمب اتمی اسرائیل به طور مخفیانه در همان ایران و به خرج ایران انجام می شود. (حتی می توان با اطمینان گفت که راه اندازی سازمان انرژی اتمی در ایران در دوران پیش از انقلاب نیز در حقیقت مقدمه ای برای همین کار بوده. چه بسا اسرائیل آزمایشهای اتمی اش را نیز در بیابانهای ایران و تحت پوشش سپاه انجام دهد و زباله هایش را نیز در همانجا دفن کند!؟)

آنوقت پس از ساخته شدن بمب ها، آن ها را مخفیانه و تحت پوشش همان سپاه از مرز عراق و بعد هم سوریه و اردن از ایران خارج کرده و در جایی در خود اسرائیل انبار می کنند. یا اصلاً از مرز هوایی آن ها را عبور می دهند.

و البته سازمانهای جاسوسی و ضد جاسوسی هم مقر اصلی شان در اسرائیل است. یکی از این سازمانها که کارش استراق سمع و گوش کردن به مکالمات سلفونی مردم دنیا است، همین چند سال پیش با ارباب اسرائیل، ببخشید، نوکر اسرائیل، یعنی همان آمریکا، بر سر همین موضوع استراق سمع مربوط به اسرار دولتی آمریکا اختلافاتی پیدا کرده بودند که البته فعلاً جزء موضوعات فراموش شده است ...

به شما اطمینان می دهم، حتی اگر اسرائیل پولساز ترین کشور دنیا هم باشد، همچنان درآمد خود را پس انداز کرده و مخارج خود و شهروندانش را از برکت روی کار آمدن انواع دیکتاتورهای دلقک مآب (ا.ن در ایران، کیم سونگ ایل در کره شمالی، قذافی در لیبی، و ...) به دست خواهد آورد.

البته اینها را در فرانسه یا آلمان با صدای بلند به زبان نیاورید، آن وقت به اتهام انکار کردن هولوکاست شما را به زندان خواهند انداخت!

-- بی نام ، Jun 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)